Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset joilla kestää ikuisuuden vastata viesteihin

Vierailija
01.10.2020 |

Mikä siinä kestää? Vai oletteko oikeasti niin kiireisiä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan oikeasti ymmärrä miten se voi olla inhottavaa jos kaveri kysyy kuulumisia. Onko sitten parempi jos kaveria ei kiinnostaisi enää ollenkaan? Siinä on sitten yksin. Jos ei halua viestitellä voi vastata ystävällisesti, kysyä takaisin, ja ehdottaa tapaamista jos se on mahdollista.

Vierailija
22/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nopeasti silloin, jos 

- huomaan viestin saapumisen JA

- olen tilanteessa, jossa voin vastata viestiin heti, JA

- jos viestissä olevaan kysymykseen voi vastata "Kyllä" tai "Ei". 

En vastaile viesteihin enkä edes katso kännykkääni, jos olen esim töissä tai toisen henkilön seurassa. Jos viestissä oleva kysymys on sellainen, jota täytyy ensin miettiä ja/tai kirjoittaa pidempi vastaus, en vastaa heti. Kännyköiden alkuaikoina ysärin alussa tuli kuitattua saapuneet viestit vastaamalla "ok", mutta nykyisin viestejä tulee jo niin monesta tuutista, että en laita turhia vastauksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan oikeasti ymmärrä miten se voi olla inhottavaa jos kaveri kysyy kuulumisia. Onko sitten parempi jos kaveria ei kiinnostaisi enää ollenkaan? Siinä on sitten yksin. Jos ei halua viestitellä voi vastata ystävällisesti, kysyä takaisin, ja ehdottaa tapaamista jos se on mahdollista.

Kaikki eivät tykkää näpytellä tulitikkuaskin kokoisella näppäimistöllä pitkiä vastauksia. Siis olettaen, että "mitä kuuluu?" -kysymykselläsi haluat ihan oikeasti tietää, mitä toiselle kuuluu. Jos haluat saada vain vastauksen "Ihan hyvää, entä itsellesi?", niin ehkä vastauksella ei loppujen lopuksi ole sinullekaan merkitystä. Mitä tulee tapaamisen ehdottamiseen, niin miksi et kuulumisten kyselyn sijasta itse  laittaisi viestiä tyyliin "Moi! Olen menossa lauantaina 3.10.iltapäivällä käymään paikassa X. Lähdetkö mukaan?" 

Vierailija
24/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut viestin tilanteessa jossa en ehdi kirjoittaa vastausta ja vastaaminen unohtuu.

Laittelet jonnin joutavistakin asioista normaaleja viestejä joihin yleensä ”kuittaisin” jonkun vastauksen kohteliaisuudesta tai että tieto on tullut perille, mutta kun näitä viestejä tulee useita kymmeniä kuussa, en tuhlaa puhelinlaskuani näihin. Hommaa whatsapp jos viestittelet kaikki asiasi.

Vierailija
25/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut viestin tilanteessa jossa en ehdi kirjoittaa vastausta ja vastaaminen unohtuu.

Laittelet jonnin joutavistakin asioista normaaleja viestejä joihin yleensä ”kuittaisin” jonkun vastauksen kohteliaisuudesta tai että tieto on tullut perille, mutta kun näitä viestejä tulee useita kymmeniä kuussa, en tuhlaa puhelinlaskuani näihin. Hommaa whatsapp jos viestittelet kaikki asiasi.

No eihän tässä nyt ollut kyse missä niitä viestejä lähettelee vaan ylipäätänsä siitä että joillain ihmisillä vain kestää puoli vuotta vastata.

Vierailija
26/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin kuplaan mahtuu vain hänen oma egonsa, elämänsä ja prioriteettinsa.

Vierailija
27/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää vastata erään tutun viesteihin. Tykittää monta typerää vitsiä tai meemiä päivässä. Olen yrittänyt muistaa niihin laittaa jonkun hymiön silloin tällöin, mutta en jaksa enää edes aukaista niitä

Vierailija
28/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa vaikka joku vastaisi hitaasti, mutta joissakin tapauksissa voi harmittaa, jos en saa vastausta ollenkaan.

Vierailija
29/30 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa todella paljon vastata viesteihin. Siis todellinen kammo. Sitten kun on kestänyt jo tosi kauan, niin en kehtaa enää.

Vierailija
30/30 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin on paljon muuta elämää kun viestien naputtelu ympäriinsä jatkuvasti. En todellakaan pidä edes mitään viestiääniä päällä, ja voi mennä joskus useampikin päivä että huomaan viestin (jos olen esim. seurassa, ja tarvitsen muutenkin aikaa ilman puhelinta).

En todellakaan jaksa enkä ehdi vastata heti kun näen viestin, ellei ole tosi lyhyt tai tärkeä asia. Haluan myös miettiä mitä vastaan, ellei ole kiireinen asia niin mitä hiton kiirettä sillä muka olisi? Ja jos on kiireistä niin jokaisen järjen pitäisi sanoa soittamaan viestin sijaan.  Nää viestipommittajat jotka elää ruudun läpi naputellen on helvetin rasittavia. Sitten kun vastaat niin yleensä onkin taas samantien uusi viesti vastattavana. Eikö näillä oikeasti ole muuta elämää ja kommunikointia kun viestit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi