Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väärä positiivinen raskaustestitulos? Vaihdevuodet alkamassa?

Aloittaja
01.10.2020 |

Sain kaksi positiivista tulista tikkuun. Oireet ovat myös raskauden myöhäiset. Yhtäkkiä (viikko sitten jo piti alkaa) pois jääneet kuukautiset ja maha turpeana.

Olen 44 vuotias. Tikissä kunnossa eikä vaihdevuodet ole vielä oireilleet juurikaan. Kuukautiset ovat tulleet melko säännönmukaisesti. Joskin viimeisen vuoden aikana ollut muutama lyhyempi kierto mut silti ovat olleet melko ennustettavissa.

Onko täällä ketään jolle olisi käynyt se tosi harvinainen juttu - vaihdevuosien joku hormonaalinen myräkkä, joka saattaa satunnaisesti nostaa hCG hormonit sille tasolle, että testi näyttää positiivista tulosta. Epäilen tätä itselläni ja kaipaan vertaistukea.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fimlab sanoo että hgc nousee myös munasarjasyövissä. ei pelkästään raskaudesta.

https://fimlab.fi/tutkimus/koriongonadotropiini

Vierailija
22/27 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaisvaurio?

https://huslab.fi/ohjekirja/2122.html

"Vaikea munuaisten vajaatoiminta voi nostaa hCG tasoa."

Lääkäriin verikokeisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä listattu "väärän" positiivisen raskaustestin syitä

https://fi.clearblue.com/raskaustestit/vaara-positiivinen-raskaustesti

Oli siinä tuo hormonihäiriö vaihdevuosioireisiin liittyen, mutta jos seksiä on harrastettu ilman ehkäisyä, on raskaus mahdollinen vaikka olisi 44.

Itse olen 44, enkä meinaa olla ilman ehkäisyä, raskauduin 42 vuotiaana yhdestä kerrasta kun unohdettiin kondomi. ensimmäinen lapsi tuli 39 vuotiaana.

Vierailija
24/27 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Olen tässä päivän spekuloinut. Tein nyt illallakin testin ja ei tuohon pari iltaa sitten mitään viivaa ilmaantunut. Eikä

Aiemminkaan kun epäilin raskauden mahdollisuutta. Testit ovat aiemmin olleet puhtaita.

Vaikea uskoa, että vaihdevuodet olisivat nyt iskeneet jollain hormonitoiminnan häiriönä tällaisella äkillisellä rytinällä . Kuukautiset jäivät pois kun niiden piti alkaa mutta minulla onkin ollut ovulaatio. Kuukautiset ovat jo yli viikon myöhässä. Syön kuin hevonen. SAlitreenin jätin kesken koska kamala nälkä iski. (Tällaista ei ole tapahtunut viiteen vuoteen kertaakaan kun olen treenannut keskimäärin 150 kertaa vuodessa)

Kaikki oireet viittaavat raskauteen. Kohtu on painava , pää on jatkuvalla syötöllä kipeä. Olen jäätävän väsynyt ja aivan hajamielisen oloinen. Tämä on tapahtunut minulle kaksi kertaa aiemminkin. Ja niistä tuli kummastakin lapsi.

Jää nyt sitten nähtäväksi, miten raskaus kestää tai etenee. Sikäli tilanne on ihanteellinen että vauva ei ollut odotettu mut emme sitä

Abortoi jos raskaus jatkuu. Ja toisaalta koska emme tätä toivoneet, pettymys mahdollisesta keskenmenosta ei ole kovin iso.

Vierailija
25/27 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis iltatestiin tuli kyllä selvä viiva.

Vierailija
26/27 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

https://www.hellomotherhood.com/article/256347-what-is-the-average-hcg-…

Tässä artikkelissa on selitettynä syy miksi epäilen että tulos kertoo ennemminkin vaihdevuosista kuin raskaudesta.

Raskautuminen tässä iässä on kuitenkin 0,3% mahdollista.

Kukaan ei tiedä raskautumisprosenttiaan, tuo 0,3 kertoo keskiarvon samanikäisistä. Eli jokainen joko raskautuu tai ei, mikään alle prosentin mahdollisuutta ei ole.

Amh ja muilla hormonitasojen mittauksilla saa selville missä mennään, mutta nekään ei kerro koko totuutta.

Kaupan raskaustestit mittaa onko sitä raskaushormonia virtsassa, eivät ne mittaa sen määrää.

Jos on raskaana on sitä raskaushormonia veressä/virtsassa, jos ei ole niin sitä hormonia ei ole.

Sen hormonin määrä vähenee hitaasti verestä joten keskenmenoni jälkeen käskettiin testata vasta kahdenviikon jälkeen jotta tukee oikea tulos.(nega) Jos kahden viikon jälken olisi ollut positiivinen, olidi pitänyt epäillä että istukkaa on jäänyt sisään tai vain osittainen keskenmeno(kaksoisraskaus.)

Ultraustahan ei Suomessa julkisella saa keskenmenossa, ei ainakaan pääkaupunkiseudulla jos ei ole kovissa kivuissa.

Eikös Amh kerro vain munarakkuloiden määrän?

Niistä irtoaa 1 munasolu kiertoa kohden. Joskus 2.

Vierailija
27/27 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan mun tarinaa tänne, kun aina näiden loppu jää epäselväksi. Tein muutamat haaleat positiiviset testit. Sitten alkoi sairastelu. Alavatsa alkoi kovasti oireilla. Asiaa selvitettiin ja yllättäen hcg verestä oli nega. No sitten iski elåmäni ensimmäinen vti aikuisiällä. Söin antibiootit ja tauti saatiin pois. Aiemmin oli löydös kolibac. Ja tämä parani antibiootin jälkeen.

No nyt on silti edelleen raskas alavatsa ja lievää kipuilua. KP 49 ja normaalikierto on23-28. Saan edelleen hailakoita, mutta ihan kameralla havaittavia testituloksia, joten kyt epäilen kohdun ulkoista raskautta. Koitan muistaa tulla

Kommentoimaan jatkosta teille, jotka tällaisten asioiden parissa painiskelette. Olo on todellakin sellainen kuin olisin raskaana ja vatsa kasvaa. Joku siellä

Turvottaa. Toovottavasti ei se syöpå tai mikään vakava. Valoa syksyynne! <3