Mitä mieltä nimestä Rebekka/Rebecca/Rebecka
Kommentit (32)
Tunnen rebeckan, jonka lempinimi on Pekka :)
Raakkel ja Repekka Rytkönperä
Ihania nimiä! Melkein sama kuin nimenä olisi Varis ja Harakka.
OK. Suomalaisittan Repekka kirjoitettuna.
Raamatullinen nimi, mikäs siinä. Hurskaita ihmisiä varmaan olette. Eikös siellä Raamatussa ollut jossain luvussa Rebekka kaivolla?
Rebecca jos vierasperäinen sukunimi. Rebekka jos suomalainen. Ihana nimi, aika raamatullinen, tulee mieleen uskovainen perhe (nimeä paljon esim. vl-piireissä), mutta siis nimenä kuitenkin tosi kiva ja persoonallinen :).
Itse olen Rebekka ja ketuttaa "välillä" kun ihmiset kirjoittavat joko "cc" tai "ck" eivätkä edes vaivaudu kysymään, että näinkö se kirjoitetaan :)
Tosin tykkään siintä, ettei nimeni ole niin yleinen, kuten joku Jenna tai Hanna.
Tulee kyllä mielikuva uskisperheestä. Samoin kuin jos on Saara tai Leevi.
Melko mahtipontinen nimi. Kirjoitusasu "Rebecca" on mielestäni hirveä, "kk" on parempi.
Kaunis, jos kirjoitetaan Rebekka. Repekka nyt olisi outo suomalaisellakin lapsella.
Tuo nimen merkitys ei ole yksiselitteinen. Maailmalla on eniten pidetty nimen merkityksenä "pauloihinsa kietovaa". Lehmä voisi olla myös yksi tulkinta mutta ei myöskään mikään selvä. Lammas on toisen nimen merkitys (Rahel, Rachel, Raakel).
Itse olen Rebecca. Nimeni on kiva ja suosittelen, on kuitenkin aika harvinainen ;)
Enkä tod ole uskovainen ja harvoin minulle sanotaan siitä "rebecca kaivolla" jutusta.
Tosin usein mulle lauletaan sitä "Rebecca" laulua ;)
Tykkään kanssa siitä ettei nimeni ole mikään mikä on kaikilla. Koulussakin mukavaa kun oli ainut Rebecca- saatikka Henna tai Anna niitä kun koulussa taisi olla joka luokalla ja joillain useampikin ;)
Tulee mieleen joko kristitty uskis tai sitten juutalainen. Jos nämä mielikuvat eivät häiritse (ihan varmasti osalle ihmisistä tulee tämä aina), niin onhan nimi kaunis.
Repekka on yhtä kauhea kuin Raakkeli, Kamilla tai Sesiilia. Vaikka kuinka olisi suomalainen, niin ei silti tarvitse olla naurettava.
Rebekka on kyllä aika pitkälle tällä hetkellä leimautunut yhteen oululaiseen ex-lestadiolaiseen, joka on ihan eksyksissä "uuden vapautensa" kanssa. Kai te näitte itsenäisyyspäivän vastaanotolla sen naisen, jolla oli mustassa puvussa valkealla piirretty kohtu, jossa sikiö, ja olalle asti jatkuva napanuora. Nainen oli itsekin raskaana. Nyt kun kuulen jonkun puhuvan Rebekasta, nousee heti tuon naisen kuva silmieneni eteen.
Lapsuudesta muistan kaupunkilaissukulaisilla, siis vähän paremmalla väellä, olohuoneen nurkassa sellaisen noin puolimetrisen valkoisen patsaan Rebekka kaivolla, jota isäntä esitteli meille maalaistolloille. Oli kuulemma ostanut patsaan vaimolleen joksikin lahjaksi. Tämä siis joskus 50-60-luvun taitteessa.
Meillä on tyttären nimi Rebekka. Kiehtova ja lumoava nimi ja -tytär :) hyvä nimi kerrassaan!
Rebekka on tosiaan raamatullinen nimi, mutta merkitsee hepreankielellä lehmää tai ansaa.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 13:50"]
Rebekka on tosiaan raamatullinen nimi, mutta merkitsee hepreankielellä lehmää tai ansaa.
[/quote]
Ei kun se on Lea. Lea(h) tarkoittaa lehmää. Sekoitat nyt Raakelin ja Leean (Jaakobin vaimot, ne siskokset).
Kyllä Rebekkakin tarkoittaa lehmää tai hiehoa.
http://www.kirjastot.fi/fi-FI/kysy/arkistohaku/kysymys/?ID=62859ad3-8df9-468b-9b80-8292536a9849
Kaunis nimi :) lapsellani on