Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olit pelkuri etkä ollut lopetettavan lemmikkisi rinnalla kun sille annettiin viimeinen piikki?

Vierailija
01.10.2020 |

Vaan delegoit tehtävän jollekin toiselle?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Ehkä joitain ihmisiä hävettää jos alkaa itkemään?

Vierailija
2/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairaalassa, puoliso vei lemmikin piikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin läsnä kun kissani lopetettiin, ei se ole mikään kaunis kokemus kellekään, mutta oli pakko antaa vaikeasti sairaan lemmikin päästä tuskistaan.

Vierailija
4/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä höpiset, kyllä pidin itse kissaani sylissä, kun nukahti ikiuneen.

Ja itkin silmät päästäni, eläinlääkäri ei tahtonut saada edes kissani nimestä selvää, kun itkin niin vuolaasti sitä kertoessani.

Vierailija
5/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin molempien.

Vierailija
6/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä höpiset, kyllä pidin itse kissaani sylissä, kun nukahti ikiuneen.

Ja itkin silmät päästäni, eläinlääkäri ei tahtonut saada edes kissani nimestä selvää, kun itkin niin vuolaasti sitä kertoessani.

Jos olit paikalla kun eläimesi lopetettiin, niin kysymys ei ilmiselvästikään koske sinua🙄

Vierailija
7/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että koira kuoli kauniina kesäpäivänä vartiopaikalleen.

Kun ei tullut syömään kutsusta, niin lähdin katselemaan missäs sitä ollaan.

Siellähän sitä, kyljellään männyn juurella.

Hyvä koira, uskollinen ja virkaintoinen, ikää 14 vuotta.

Vierailija
8/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että tämmöisen keskustelun aloitit viestini jälkeen.

Siksi, että olin muutenkin jo tarpeeksi rikki silloin kaikesta ja sitten menetin tärkeimmän voimavarani. En vain kyennyt siihen, enkä kadu.

Vierailija
9/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin pleksin läpi kunnes siltä lähti taju kaasusta, ihan rauhassa lähti..

Vierailija
10/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha otsikko, uusi aloitus.

Itse olin loppuun asti koiruuteni luona.

Vierailija
11/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olin mukana kaikki kolme kertaa ja pidin tassusta viimeiseen hengenvetoon.

Vaikka oli hirveintä ikinä en olisi ikinä antanut itselleni anteeksi jos en olisi ollut läsnä silloin kun minua eniten tarvittiin.

Vierailija
12/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minun lemmikkiäni ei kiinnostanut pätkän vertaa, että olenko mukana vai en. Ihan järjetöntä, että toisen kuoleman katsominen vierestä tekee ihmisestä jotenkin paremman.

Vierailija
13/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ammuin tokaluokalta asti kimpassa olleen koirani hirvikiväärillä kun lääkäriä ei saatu antamaan piikkiä ja oli kovat tuskat syövän takia. Huusi suoraa huutoa Ei mukava homma ollenkaan

mies52v

Vierailija
14/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tähän vastaa lähinnä ne jotka ovat paikalla olleet? Eihän sitä kysytty.

Vierailija
15/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eläinklinikalla töissä olevana hoitajana vaan sanon, että kyllä lähes kaikki on paikalla, kun eläin rauhoitetaan uneen rauhoittavalla lääkkeellä. Tämä voidaan meillä antaa esim. omistajan sylissä rauhallisessa takahuoneessakin, jos eläin tai omistaja stressaantuu toimenpidehuoneesta. Ja lääkkeen vaikuttaessa eläin ja omistaja saavat olla rauhassa hyvästelemässä. Sillä ei ole sitten oikeastaan eläimen kannalta mitään väliä, onko se omistaja paikalla, kun tuhdisti rauhoitetulle eläimelle annetaan varsinainen eutanasialääke. Eläin on jo tajuton kuitenkin. 

Ihmisillä on myös erilaisia elämäntilanteita ja mielentiloja, ja aika usein näkee niin "hajalla" tilanteesta olevia ihmisiä, että ei tulisi mieleenkään syyllistää heitä siitä, että eivät tule toimenpidehuoneeseen vaan lähtevät pois kun rauhoittava lääke on nukuttanut eläimen. Miksi kiduttaa sitä muutenkin rikki olevaa ihmistä joko lisätuskalla, tai syyllisyydellä, kun se ei sitä eläintä mitenkään auta?

Vierailija
16/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin lapiolla molemmat koirani, kun muutin pois Suomesta työn vuoksi. Eli olin kyllä läsnä.

Vierailija
17/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan voinut olla loppuun asti. Pidin kissaa sylissä niin kaun, että se nukahti rauhoittavaan lääkkeeseen ja eläinlääkäri sai hoitaa työn loppuun asti. 

Vierailija
18/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme molemmat olleet, mies ja minä. Viime kesänä hevosemme nukutettiin kun oli tapaturman seurauksena mennyt jalka poikki ja silittelimme koko toimenpiteen rakasta vanhustamme viimeiseen hengenvetoon. Samoin kissat ja koirat ovat saaneet nukkua jomman kumman sylissä aina pois. Ymmärrän niitä jotka ei voi olla loppuun asti läsnä. Se on aina yhtä rankka kokemus.

Vierailija
19/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi menin koirani mukaan. Sain sanottua hänelle hyvästit. Olisi ollut kamalaa jos en olisi mennyt mukaan. Näin jo aamulla sen voinnista että nyt se on ohi. Onneksi sain olla sen rinnalla koko loppu ajan <3

Vierailija
20/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tähän vastaa lähinnä ne jotka ovat paikalla olleet? Eihän sitä kysytty.

Ei se syyllistäminen auta toisia kommentoimaan tänne. Kaikki eivät tiedosta lemmikkinsä olotilaa noilla hetkillä. En minäkään tietäisi, jos en olisi lukenut juttua aikoinaan lehdestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä