Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vallillassa on liikkellä lapsetkin jyräävä nainen

Vierailija
13.12.2013 |

Vallilaan työmatkojaan tekee (liikkeellä klo 8 ja 16) ilmeisesti mielenterveysongelmainen nainen, joka ei väistä aikuisia, eikä myöskään lapsia, vaan kävelee suoraan päin. Väistämisaikaa ei jää, kun tämä jysky nainen nopeasti kävellen puskee päin. Aikuiset selviävät kipeällä hartialla, mutta lapsilla on kaatuessaan vaara lyödän päänsä katuun kun nainen kävelee päin. Onko muilla kokemuksia tästä naisesta?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan huomenna menossa vallilan terveysasemalle klo 8! Otan pojan lätkämailan mukaan ja ollaan valppaina. Mikäli Ilta-Sanomissa on juttu naisesta joka läimäisi epäselvien tapahtumien päätteeksi toista mukana olleen lapsensa lätkämailalla, niin tiedätte että se olin minä!

En kävisi lähitaisteluun vaan nimen omaan ottaisin pelotteeksi jotain näyttävää ja kättä pidempää.

Vierailija
22/48 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 09:17"]NO kävitkö tänä aamuna tsekkaamassa? N. 7.45 Ristikkokadun ja Vellamonkadun väliä kävelemään niin taatusti saat sen päälles!

[/quote]

En käynyt vielä! Liikkuuko nainen noilla kulmilla siis myös klo 16 aikoihin? Olisi sopivampi aika minulle.

En halua naista päälleni, haluan vain nähdä, millainen tapaus on kyseessä... Jos oikeasti lähden kytikselle, niin vaihdan toiselle puolelle katua tms. ennen kuin kohtaamme :)

[/quote]

Jatkan vielä, että voisin tulostaa mukaani sekä tämän että Minulla on työmatkakiusaaja! -ketjun. Kun nainen lähestyisi, huikkaisin hänelle tervehdyksen ja ojentaisin paperit :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamerakänny vaan seuraavan kerran valmiiksi. Kuulostaa tosi tylyltä, itsekin liikun lähialueella useamman lapsen kanssa.

Vierailija
24/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen aiemmasta ketjusta (vaikka siis itse en ole kohdannut ko. henkilöä), että kyseinen törmäilijä työskentelee jollain rakennustyömaalla lähistöllä. Veikkaisin, että kyseisentyyppinen käytös antaisi aihetta jo rikosilmoitukseenkin, jos olet joutunut kyseisen henkilön uhriksi. Kannattaa seurata, mihin hän menee, niin poliisit voivat hakea kuulusteluihin tms. Tahallaan törmääminen on kuitenkin väkivallanteko ja voi olla vaarallista erityisesti lapsille ja vanhuksille näin talven liukkailla keleillä.

Vierailija
25/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näet tämän tyypin, niin jos teidän massoissa ei liikaa eroa ole, niin valmistaudu törmäykseen ja ota vähän lisävauhtia, niin ehkä tätä akkaakin sattuu. Tai sitten, kun taas käy noin, kävele perään ja tivaa, miksi tekee noin. Kävele vaikka sinne työmaalle asti.

Voihan se tosin olla, että tuon tyypin olkapää on kunnolla rustottunut vuosien harjoittelusta :D

Vierailija
26/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en usko että voi tehdä rikosilmoitusta ellei oikeasti käy jotain. sen kipeän hartian kanssa pitäis sit mennä lääkäriin. kaikenlaisia hulluja sitä pitääkin olla. ihmiset muutenkin nykyään suhtautuu hirveän aggresiivisesti lapsiin. 

Vierailija
27/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:43"]Yleisen järjestyksen häiritseminen tai turvallisuuden vaarantaminen yleisellä paikalla on kielletty:

toistuvilla uhkaavilla eleillä, hyökkäävillä liikkeillä, suullisesti esitetyillä uhkailuilla ja muulla vastaavalla, pelkoa herättävällä uhkaavalla käyttäytymisellä;

[/quote]

Ihan pahoinpitelyhän tuossa on kyseessä, jos nainen tahallaan jyrää (etenkin lasta!) päin. Lähtökohtaisesti naisella on tietysti yhtä suuri velvollisuus väistää muita tielläkulkijoita kuin muilla kävelijöillä tätä naista, eli ei yhteentörmäys ole aina ja automaattisesti tämän naisen syy. Mutta kaikesta päätellen nainen aivan tahallaan törmää ihmisiin, myös lapsiin, aiheuttaen näille kipua, ja silloin on kyseessä pahoinpitely.

Miten olet ap reagoinut törmäyksiin? Luulen, että itse repisin pelihousuni aivan täysin, jos tuollainen skitso tahallaan satuttaisi lastani. Multa katoaa kaikki itsesuojeluvaisto tuollaisissa tilanteissa, joten saisi kyllä matami kuulla kunniansa, vaikka olisikin vaarallinen mt-potilas. Lisäksi lähtisin perään ja tekisin satavarmasti rikosilmoituksen.

Asun itse Sörnäisissä, eli ehkäpä vielä joskus tuohon naiseen törmään (sanan varsinaisessa merkityksessä)...

Vierailija
28/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:43"]Yleisen järjestyksen häiritseminen tai turvallisuuden vaarantaminen yleisellä paikalla on kielletty:

toistuvilla uhkaavilla eleillä, hyökkäävillä liikkeillä, suullisesti esitetyillä uhkailuilla ja muulla vastaavalla, pelkoa herättävällä uhkaavalla käyttäytymisellä;

[/quote]

Ihan pahoinpitelyhän tuossa on kyseessä, jos nainen tahallaan jyrää (etenkin lasta!) päin. Lähtökohtaisesti naisella on tietysti yhtä suuri velvollisuus väistää muita tielläkulkijoita kuin muilla kävelijöillä tätä naista, eli ei yhteentörmäys ole aina ja automaattisesti tämän naisen syy. Mutta kaikesta päätellen nainen aivan tahallaan törmää ihmisiin, myös lapsiin, aiheuttaen näille kipua, ja silloin on kyseessä pahoinpitely.

Miten olet ap reagoinut törmäyksiin? Luulen, että itse repisin pelihousuni aivan täysin, jos tuollainen skitso tahallaan satuttaisi lastani. Multa katoaa kaikki itsesuojeluvaisto tuollaisissa tilanteissa, joten saisi kyllä matami kuulla kunniansa, vaikka olisikin vaarallinen mt-potilas. Lisäksi lähtisin perään ja tekisin satavarmasti rikosilmoituksen.

Asun itse Sörnäisissä, eli ehkäpä vielä joskus tuohon naiseen törmään (sanan varsinaisessa merkityksessä)...

[/quote]

Ne kerrat mitä itse olen häneen törmännyt, tai siis hän minuun, niin syy on ollut yksinomaan hänen. Olen tehnyt normaalin väistöliikkeen, mutta hän kävelee päin. Samanlaisissa kohdissa ja samoilla etäisyyksillä missä isokokoiset miehetkin mahtuvat ohi kun liikkuvat normaalisti, eli väistävät myös. Ilmeisesti tämän naisen mielestä katu kuuluu hänelle. Jos minua vastaan kävelee tien leveydeltä ihmisiä, pieniä tai isoja, niin en minä uhittele, vaan normaalisti kierrän, tai jos kävelen välistä, niin normaalisti väistäen, enkä päin puskemalla. 

Tule huviksesi arkisin, hiukan ennen kahdeksaa kävelemään Hämeentien oikeaa (Sörkasta katsoen) laitaa eteenpäin aina koulun pysäkille asti, niin saat mahdollisuuden törmätä tähän rouvaan. 

Kyllähän siinä pulssi nousee, etenkin kun aikuinen ihminen uhoaa pienille lapsille ja vaarantaa fyysisesti. Se on täysin käsittämätöntä.

Vierailija
29/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, uhitteleeko nainen siis myös jotenkin verbaalisesti? Voisin kyllä oikeasti tulla joku päivä, on sen verran mielenkiintoisen kuuloinen tapaus. Nostan tämän ketjun sitten, jos naisen näen.

T: 12

Vierailija
30/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole verbaalisesti uhitellut, ainostaan fyysisesti. Hyvin tiukan näköisenä kävelee, huulet yhteen puristettuina. On sen oloinen ettei puhu eikä pussaa, vaan lyö sitten suoraan, jos on lyödäkseen. Hyvin, hyvin omituinen tapaus. En ole ennen vastaavaan "törmännyt". (heh-heh)

Vierailija
31/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 11:51"]

Ap, uhitteleeko nainen siis myös jotenkin verbaalisesti? Voisin kyllä oikeasti tulla joku päivä, on sen verran mielenkiintoisen kuuloinen tapaus. Nostan tämän ketjun sitten, jos naisen näen.

T: 12

[/quote]

Vinkiksi että kun Suomessa on tämä oikeanpuoleinen liikenne, niin kävelepä jalkakäytävän oikeaa laitaa, kuten kuuluukin, jos halutaan oikein pilkkuja viilata. Silloin nainen tulee taatusti päälle. Yleensä muut vastaantulijat kävelevät niinikään oikeaa laitaa, eli sinun vasemmalta puoleltasi ohi, mutta tämä nainen tulee oikealta täysiä päin. 

Zemppiä vaan ja kerro ihmeessä kuin kävi. Sovitaanko maanantaille? ;-)

Vierailija
32/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyökää hynttyynne yhteen tuon työmatka-ahdistelijan kanssa. Toinen tulee törmätyksi ja toinen kuvaa. Kuvatkaa useampi aamu ja useampi tapaus, sitten menette yhdessä poliisin puheille.

Ei kannata tollasen hullun kanssa ottaa yhteen, antakaa poliisin tehdä se.

Vierailija
33/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten puolesta pelottaa ja siinä mielessä jotain pitäisikin tehdä. Miten voi päästää itsekseen kouluun jos vanhempien läsnäollessakin pahoinpidellään? Valitettavasti luulen myös että poliisia kiinnostaa vasta kun jotain merkittävää on jo tapahtunut. Poliisi ei toimi ennaltaehkäisevästi, kuten ei terveydenhoitokaan. Ulkopuolisia todistajiakin tarvitaan. Hankalaa on kun tilanteet ovat niin älyttömän nopeita. 

Vierailija
34/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. törmäilijänhän voisi bongata tänäänkin niillä nurkilla.

Vierailija
35/48 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos se kantaa asetta? puukkoa? sumutinta?

Vierailija
36/48 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO kävitkö tänä aamuna tsekkaamassa? N. 7.45 Ristikkokadun ja Vellamonkadun väliä kävelemään niin taatusti saat sen päälles!

Vierailija
37/48 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää :(

Uskaltaisikohan joku puhutella sitä naista ja sanoa sille, että tuollainen käytös ei kertakaikkiaan ole hyväksyttävää? Ymmärtääköhän se puhetta?

Vierailija
38/48 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan suosiolla vaihtaa omaa reittiä. Asun tämmöisen sekopään (on tosin vielä verbaalisestikin aggressiivinen) lähellä, ja nykyään tiedän jo kävellä toisen bussin pysäkille, jos näen tämän yhden seisomassa tuossa läheisellä. Tai jos hän tulee kadulla vastaan, vaihdan puolta nopeasti. Jne.

Olen tästä ihmisestä valittanut useammalle eri taholle, mutta totuus on, että ketään ei oikeastaan kiinnosta eikä asialle voida tehdä mitään. En ole edes ainoa valittaja, yksi on tehnyt rikosilmoituksenkin, mutta kuulemma tällä häiriköllä on oikeus liikkua missä tahtoo jne.

Vierailija
39/48 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 10:12"]

Kannattaa vaan suosiolla vaihtaa omaa reittiä. Asun tämmöisen sekopään (on tosin vielä verbaalisestikin aggressiivinen) lähellä, ja nykyään tiedän jo kävellä toisen bussin pysäkille, jos näen tämän yhden seisomassa tuossa läheisellä. Tai jos hän tulee kadulla vastaan, vaihdan puolta nopeasti. Jne.

Olen tästä ihmisestä valittanut useammalle eri taholle, mutta totuus on, että ketään ei oikeastaan kiinnosta eikä asialle voida tehdä mitään. En ole edes ainoa valittaja, yksi on tehnyt rikosilmoituksenkin, mutta kuulemma tällä häiriköllä on oikeus liikkua missä tahtoo jne.

[/quote]

Mitä tämä häirikkö sitten tekee? 

Vierailija
40/48 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän