Miksi ylimääräistä korona-tukea maksetaan toimeentuloasiakkaille?
Siis en ole ymmärtänyt miksi tätä maksetaan? Miten korona on aiheuttanut toimeentuloasiakkaille lisää menoja? Siis sellaiselle, joka on ollut toimeentulotuen asiakas jo ennen koronaakin. Eihän hänellä ole mikään kallistunut, miksi hänelle maksetaan lisää rahaa? Sen ymmärrän, jos puhutaan esim. perheistä, jotka ovat jääneet koronan takia esim. työttömiksi tms. Vai mikä tässä minulla on nyt mennyt ohi?
Kommentit (132)
Ettekö voi jumalauta lopettaa jo tätä vinkumista.
Herranjestas 75e neljä kertaa koko elämän aikana.
Tukiloisilta heikkeni toivo saada töitä.
Siksihän se maksetaan kun eduskunta niin päätti.
Anna jo olla. Tai älä, tee koe. Jää tt-tuen varaan vuodeksi ja tule sen jälkeen kertomaan miten meni ja mihin tarvisit.
Uskomaton päätös tämä kyllä, tuskin toimeentulotukea saaneilla kustannukset on nousseet, päinvastoin. Mut vaalit on tulossa, pitää saada helppoja ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Anna jo olla. Tai älä, tee koe. Jää tt-tuen varaan vuodeksi ja tule sen jälkeen kertomaan miten meni ja mihin tarvisit.
Olen ollut pitempään kuin vuoden tt-tuella ja ei ollut ongelma. Suurin osa tt-tuen asiakkaista saa sitä pitkäaikaisesti ja melkein koko vuoden, ainoastaan veronpalautus sotkee kuvioita.
Niin. Kyllähän niitä kuluja tulee jos maskeja ostaa/tilaa kotiinkuljetuksella ruokaa. Mutta näin takuueläkeläisenä esim. en saa toimeentulotukea. Tuet vähän päälle 800€ kuussa, ja asuminen vie siitä suurimman osan. Tokihan olen "rikas" kun asun omakotitalossa.
Kyllä se pistää miettimään miten hyvä on jos kaiken on elämässään hassannut.
Ns. Vappusatanenkin näkyi niin että asumistuesta vietiin yli puolet.
Siks että voisin rottailla paremmin
Skviik skviik!
Vituttaa LAMMASTA? Bääbää sulle vaan
T: Rottailija-Pro
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton päätös tämä kyllä, tuskin toimeentulotukea saaneilla kustannukset on nousseet, päinvastoin. Mut vaalit on tulossa, pitää saada helppoja ääniä.
Multa laski satasen verran kuussa kun kuntouttava lopetettiin, kulukorvaus 9e/päivä. Se oli iso raha mulle. Jouduin käymään ruokajonossa myös, ne lopetettiin. Nipistin ruuasta ja kaikesta mahdollisesta sen minkä voin.
Lapsiperheissä ruokailut lisääntyi kun lapset kotona.
Onko sulla työpaikka? Haluatko vaihtaa osia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa laski satasen verran kuussa kun kuntouttava lopetettiin, kulukorvaus 9e/päivä. Se oli iso raha mulle. Jouduin käymään ruokajonossa myös, ne lopetettiin. Nipistin ruuasta ja kaikesta mahdollisesta sen minkä voin.
Lapsiperheissä ruokailut lisääntyi kun lapset kotona.Onko sulla työpaikka? Haluatko vaihtaa osia?
Se 9e on kulukorvaus. Sillä pitää kustantaa kuntouttavan aiheuttamia kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut pitempään kuin vuoden tt-tuella ja ei ollut ongelma. Suurin osa tt-tuen asiakkaista saa sitä pitkäaikaisesti ja melkein koko vuoden, ainoastaan veronpalautus sotkee kuvioita.
Jäikö sinullakin 300 kuukaudessa käteen kun olit maksanut asumiskulut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaankin itseäni sen verran että 41% tt-tuen saajista sai sitä 10-12kk vuoden aikana.
4kk aikana k-kauppias sai bensa rahhaa noin 180€ + normaalisti kun ruokani ostan s-ryhmältä 600€:lla/kk ni k-kauppaan meni 760€/kk. Kyllähän siinä kuluja tuli. Täällä oli yksi s-ryhmän kauppa, jolta pystyi tilaamaan noudettuna ruoat mutta saman verran ois lisää maksanu ja kolme viikkoa oli jonoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään vaan se noin 500e. En asunut liian kalliissa lukaalissa eikä tukea ollut alennettu.
Lapsiperheessä varmasti tuntui kun jäi pois tarhan ja koulun lounas sekä välipala, töitä ei voinut vastaanottaa keikkana kun lapsille ei saanut hoitajaa, ruoat piti tilata kotiin, koronatesteissä käyminen maksaa 2,80/aikuinen suunta, maskit ja käsidesit maksaa nyt kun koulut ovat taas avoinna, lasten kanssa täytyy tehdäkin jotain kotona palapelit, vesivärit, piirustuspaperit yms kaikki maksavat rahaa. Se ei paljon tunnu näin keskituloisena, mutta kuormittaa vähävaraisen taloutta kohtuuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheissä ruokailut lisääntyi kun lapset kotona.Onko sulla työpaikka? Haluatko vaihtaa osia?
Kulukorvaus, niin kuin nimi sanoo, kattaa kuluja. Jos toiminta ei ole niin kulut loppuu. Nolla summa peli. Tai kulukorvaus on väärin mitoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheessä varmasti tuntui kun jäi pois tarhan ja koulun lounas sekä välipala, töitä ei voinut vastaanottaa keikkana kun lapsille ei saanut hoitajaa, ruoat piti tilata kotiin, koronatesteissä käyminen maksaa 2,80/aikuinen suunta, maskit ja käsidesit maksaa nyt kun koulut ovat taas avoinna, lasten kanssa täytyy tehdäkin jotain kotona palapelit, vesivärit, piirustuspaperit yms kaikki maksavat rahaa. Se ei paljon tunnu näin keskituloisena, mutta kuormittaa vähävaraisen taloutta kohtuuttomasti.
Voi sataana mitä selityksiä. Jos koulut on kiinni niin maksaa enemmän, jos koulut on auki maksaa enemmän. Hanki työnteolla omat rahat tai anna lapset adoptoitavaksi.
Perkele
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään vaan se noin 500e. En asunut liian kalliissa lukaalissa eikä tukea ollut alennettu.
En minäkään asu kalliissa asunnossa.
Lisä maksetaan kaikille niille, jotka ovat saaneet kahtena kuukautena (vähintään) peräkkäin toimeentulotukea 1.3-31.7 välisenä aikana + saavat myös syksyllä! Eli, todella julmasti karsittiin esim meidän perhe saajista pois, koska olin niin idiootti, että menin muuttamaan sovitellun päivärahan 4 viikosta 1kk mittaiseksi... Nyt on sitten ylijäämää 128€ ja koronalisät jää saamatta. Oon todella pettynyt, olisi tullut tarpeeseen. Mitä korona meille sitten teki, että sitä tarvitsisin?
Lapset kävivät kotikoulua, työt loppuivat, jouduin ulosottoon ja riskiryhmäläisenä jouduin ostamaan käsidesejä ja maskeja. Nyt toki sain työtä takaisin, yhden päivän viikossa jotka näillä näkymin tulevat taas loppumaan kun paikat aletaan sulkemaan. Mutta mitä mulle jää tosta? Ei mitään. Maksan sähkölaskun ja olen nollassa. Harmittaa, olisi hieman paikannut kevään menoja näin jälkikäteen.