Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset saavat päiväkodissa ja koulussa ruokaa

Vierailija
01.10.2020 |

ja se ruoka on täysin ravinnotonta. Huolehditko sinä, että lapsesi saa kotona kunnon ravintoa? Vai vetoatko kiireeseen ja annat eineksiä?

Tästä ei sitten kenenkään pidä vetää herneitä nenään. Vanhempien tärkein tehtävä kuitenkin on taata lapsilleen hyvää ravintoa kasvuun.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset syö lämpimän ruoan koulusta tultuaan. Ei syödä ikinä eineksiä. Perunaa, vihanneksia, marjoja jne kasvatan itse.

Vierailija
2/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "täysin ravinnotonta"? Vesi on käsittääkseni tuollaista, siinä ei ole energiaa eikä siitä saa vitamiineja, proteiineja, hiilihydraatteja tai muutakaan. Ruoassa, oli se mitä hyvänsä, on aina jotain kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruoka on mielestäni riittävän hyvää, kun vain kotona saa itsetehtyä ruokaa. Kotiruualla lisätään proteiinin, kuidun ja suojaravinteiden osuutta päivittäisessä saannissa.

Vierailija
4/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "täysin ravinnotonta"? Vesi on käsittääkseni tuollaista, siinä ei ole energiaa eikä siitä saa vitamiineja, proteiineja, hiilihydraatteja tai muutakaan. Ruoassa, oli se mitä hyvänsä, on aina jotain kuitenkin.

Laitosruuassa nuo kaikki on keinotekoista, joten onhan niissä jotain, ravinto kuitenkin puuttuu.

Vierailija
5/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset syö lämpimän ruoan koulusta tultuaan. Ei syödä ikinä eineksiä. Perunaa, vihanneksia, marjoja jne kasvatan itse.

Samaan ollaan me päädytty. Myös koulupäivinä kotona kaksi lämmintä ateriaa. Kouluruoka on moskaa.

Vierailija
6/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitosruokaan ei pysty vaikuttamaan, se on mitä on. Ja tats it.

Kotona kuitenkin jokainen vanhempi pystyy tarjoamaan lapsille kunnon ruokaa. Aika harvalla sitä halua tuntuu kuitenkin löytyvän.

Vierailija
7/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan piip näitä piip piip.

Vierailija
8/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kuulostaa siltä, että hänen mielestään kUnnoN rAvinToa on ainoastaan rasvakahvi, voi ja muut rasvaiset maitotuotteet, liha, kananmuna ja vihreät kasvikset.

Vierailija
9/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan piip näitä piip piip.

Kalikka kalahti :)

Ihan turhaan veetuilet, kyllä lapset ansaitsevat hyvää ravintoa.

Vierailija
10/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh, ei nyt ihan... Tietenkin pitää syödä terveellisesti kotona...

Vierailija
11/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin laitosruoka on täysin ravinnotonta? Olisin kaivannut aloitukseen joitakin faktatietoja.

Vierailija
12/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitosruuassa nuo kaikki on keinotekoista, joten onhan niissä jotain, ravinto kuitenkin puuttuu.

Keinolihaa on onnistuttu jo laboratoriossa tuottamaan, mutta mites noi keinokasvikset? Esim keinotekoinen peruna tai riisi?

Vierailija
13/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keinolihaa on onnistuttu jo laboratoriossa tuottamaan, mutta mites noi keinokasvikset? Esim keinotekoinen peruna tai riisi?

Kouluruuassa on onnistuttu tekemään kaikesta synteettistä

Vierailija
14/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa on ainakin ihan hyvät ruoat.

Vierailija
15/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan ollaan me päädytty. Myös koulupäivinä kotona kaksi lämmintä ateriaa. Kouluruoka on moskaa.

Siis sen lisäksi, että lapset syövät koulussa kouluruoan niin teet vielä kaksi lämmintä ateriaa kotona. Joo, onhan ne ehkä ravitsevampia kuin koulussa mutta silti on aikamoinen kaloripommi vetää kolme lämmintä ateriaa päivässä. Syöttekö siihe päälle vielä iltapalat jne.

Vierailija
16/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kuulostaa siltä, että hänen mielestään kUnnoN rAvinToa on ainoastaan rasvakahvi, voi ja muut rasvaiset maitotuotteet, liha, kananmuna ja vihreät kasvikset.

Nuohan on juurikin sitä hyvää ravintoa.

Sun mielestä kaikki keinoruoka on sitä terveellistä, vai?

Vierailija
17/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sen lisäksi, että lapset syövät koulussa kouluruoan niin teet vielä kaksi lämmintä ateriaa kotona. Joo, onhan ne ehkä ravitsevampia kuin koulussa mutta silti on aikamoinen kaloripommi vetää kolme lämmintä ateriaa päivässä. Syöttekö siihe päälle vielä iltapalat jne.

Paremmin ja kevyemmin syövät näin. Heillä on ns lounas jo kymmeneltä ja sekin ihan syömäkelvotonta.

Vierailija
18/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveellisyyttä ei mitata kaloreilla.

Vierailija
19/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sinulle tarkoittaa ravinto?

Katsoin oman lapsen ruokalistaa tältä päivältä.

Aamupala:Ruispuuro, leipä ja leikkele sekä hedelmä

Lounas: lohikeitto, leipä ja hedelmä

Välipala: täysjyvä sämpylä, leikkele ja tuorepala(yleensä tarkoittaa lanttua tai porkkanaa)

En näe listassa mitään mikä ei olisi ravintoa. Tietenkin syötän lapselle lämpimän aterian myös kotona, mutten siksi että päiväkodin ruoka olisi jotenkin ei ravintoa vaan koska mielestäni kaksi lämmintä ateriaa kuuluu päivään. Ja teen itse ruuan koska koen että itse tehty maistuu paremmalta kuin einekset ja ruuan laittaminen on minusta myös mukavaa. Mutten näe että se tekisi perheestä huonompaa jos joskus ostaisi eineksiä, kunhan vain jotain tuoretta syö siinä ohessa.

Vierailija
20/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuohan on juurikin sitä hyvää ravintoa.

Sun mielestä kaikki keinoruoka on sitä terveellistä, vai?

Keinoruoka on aika epämääräinen käsitteenä, määrittelisitkö sen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi