Miten lyhyellä varoitusajalla lakoista voidaan ilmoittaa?
Pelottaa lähinnä se, että olen jossain kaukana kotoa ja sitten ei pääsekään enää takaisin kun onkin lakko. Näitä ilmaantuu nyt ihan jatkuvasti, mutta kai niissä joku varoaika pitää olla? Päättäjiinhän nämä kulkupelilakot ei vaikuta mitenkään, he kulkevat taksilla eivätkä rahvaan seassa ratikoissa tai busseissa.
Kommentit (19)
No, tänään tuli klo15 aikaan sähköpostia liitolta, että lakkoilemme jälleen ensi viikolla, ti-ke.
Varhaiskasvattaja
Poliittisessa lakossa ei ole mitää varoaikaa
Tähän mennessä nämä on kaikki ilmoitettu useamman päivän ennen.
Joo. Nyt ei kande paljon lento tai junalippuja kovin kauas ostella.
Uskaltaako tässä nyt sitten lähteä Tallinaan sunnuntaina, vai meneekö laivat ja satamat lakkoon ja sitten en pääsekään maanantaina kotiin... Vielä bussilla pitäisi päästä Helsingistä kotipaikkakunnalle. Ei näköjään kannata tosiaan enää matkustella kun on niin epävarmaa. Päättäjiä nämä eivät hetkauta kuten sanoin, heillä on taksikortit ja yksityiskoneet, eivät he rahvaan seassa matkusta.
-ap
Juurihan täällä joku pohti samaa ettei nyt kevään aikana uskalla junalla matkustaa. Sama juttu mulla, ei nyt oikein voi muuta kuin pysytellä oman kodin läheisyydessä. Vanha isäni kovasti toivoisi että kävisin kylässä mutta ymmärtää kyllä nämä lakot ja on ajateltu jos kesällä nähdään.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, ja sitten ihmetellään miksi niitä halutaan "rajoittaa"
Ei olisi tarvetta jos ay-liikkeellä olisi käytöstavat eivätkä ne olisi tuollaisia öykkäreitä.
Meille tuli tänään iltapäivällä tieto, että lakossa ollaan ti-to. Vanhemmille tuli viesti äsken, eli ei edes niin, että asiat ehtisi järjestää ennen lakkoa. Itse voin onneksi jäädä lakkoilemaan kotiin ja hoitaa lapset niin, mutta sääliksi käy kaikkia jotka ei voi vain jäädä kotiin ja joille tulee ilmoitus niin myöhään että töissä ei ehdi enää järjestää asioita.
Lakkakauppias ilmoitti Facebookin Heinola-ryhmässä tunti ennen tuloaan torille. Näin siis Heinolassa viime syksynä.
Minä soitin naapurille kun olin lakka suolla. Tuli seuraavana aamuna keräämään, eli päivän varoitusaika. Itse jäin asuntovaunuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, ja sitten ihmetellään miksi niitä halutaan "rajoittaa"
Ei olisi tarvetta jos ay-liikkeellä olisi käytöstavat eivätkä ne olisi tuollaisia öykkäreitä.
Niinpä. Eihän tänään enää ehdi hoitaa asioita niin että voisi olla lasten kanssa kotona koko viikon. Aamulla jos olisi tiedotettu mitkä yksiköt on kiinni, olisi voinut vielä työporukan kanssa sumplia.
Vierailija kirjoitti:
24 tunnin varoitus riittää
Olisi ihan duunarien kannalta kohtuullista ilmoittaa ajoissa. Vähän ottaa päähän kun 24h aiemmin ilmoitetaan että keksi lapsellesi uusi hoitopaikka tai että kaupat onkin sitten kiinni tai bussit ei sitten kulje, että ikävä jos joudut nyt kävelemään useita kilometrejä töihin. Vai lakkoiltiinko nyt duunaria vastaan, kun ainoa kärsijä näissä lakoissa on se tavan duunari.
Ammattiliittot on ihan perseestä. Meilläkin on lennot varattu jo puoli vuotta sitten maaliskuulle ja nyt jos nämä ay:n ihrapallot laittaa lakot päälle, niin menetämme tonneja eikä korvauksia lakkojen vuoksi saa edes vakuutuksista. AY-mafia vie Suomen tuhoon.
Vierailija kirjoitti:
Ammattiliittot on ihan perseestä. Meilläkin on lennot varattu jo puoli vuotta sitten maaliskuulle ja nyt jos nämä ay:n ihrapallot laittaa lakot päälle, niin menetämme tonneja eikä korvauksia lakkojen vuoksi saa edes vakuutuksista. AY-mafia vie Suomen tuhoon.
Nyt on vasta helmikuu. Onhan tässä aikaa hallituksella ottaa järki käteen.
Lakot pitäisi keskittää teollisuuteen ja vientiin. Hallitus taipuisi nopeasti. Kaikki muu on pelkkää pelleilyä, josta kärsivät viattomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
24 tunnin varoitus riittää
Olisi ihan duunarien kannalta kohtuullista ilmoittaa ajoissa. Vähän ottaa päähän kun 24h aiemmin ilmoitetaan että keksi lapsellesi uusi hoitopaikka tai että kaupat onkin sitten kiinni tai bussit ei sitten kulje, että ikävä jos joudut nyt kävelemään useita kilometrejä töihin. Vai lakkoiltiinko nyt duunaria vastaan, kun ainoa kärsijä näissä lakoissa on se tavan duunari.
Tämäpä juuri, kun ei päättäjiin näillä lakoilla ole mitään vaikutusta. Tavallisten ihmisten arkea vaan haittaa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Lakot pitäisi keskittää teollisuuteen ja vientiin. Hallitus taipuisi nopeasti. Kaikki muu on pelkkää pelleilyä, josta kärsivät viattomat.
Tai vielä parempi: virastoihin ja etenkin eduskuntaan.
Ei kannata matkustella lähiaikoina. Lakot voivat yllättää.