Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset saavat päiväkodissa ja koulussa ruokaa

Vierailija
01.10.2020 |

ja se ruoka on täysin ravinnotonta. Huolehditko sinä, että lapsesi saa kotona kunnon ravintoa? Vai vetoatko kiireeseen ja annat eineksiä?

Tästä ei sitten kenenkään pidä vetää herneitä nenään. Vanhempien tärkein tehtävä kuitenkin on taata lapsilleen hyvää ravintoa kasvuun.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vieläkään ymmärrä, mitä on keinoruoka. Voisiko joku kertoa?

Vierailija
22/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on esim ”juustokastikkeen kaltaista ateriavalmistetta”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuollaistako siis syö jokainen, joka ei ole ketolla?

Ei ihme, jos ketodieetillä olijat kokevat voivansa paremmin kuin koskaan, jos tuo on heidän mielestään heidän ruokavaliolleen ainoa vaihtoehto.

Vierailija
24/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja  vain tätäkö lapsille tarjotaan kaiket päivät?

Vierailija
25/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset syö lämpimän ruoan koulusta tultuaan. Ei syödä ikinä eineksiä. Perunaa, vihanneksia, marjoja jne kasvatan itse.

Samaan ollaan me päädytty. Myös koulupäivinä kotona kaksi lämmintä ateriaa. Kouluruoka on moskaa.

Siis sen lisäksi, että lapset syövät koulussa kouluruoan niin teet vielä kaksi lämmintä ateriaa kotona. Joo, onhan ne ehkä ravitsevampia kuin koulussa mutta silti on aikamoinen kaloripommi vetää kolme lämmintä ateriaa päivässä. Syöttekö siihe päälle vielä iltapalat jne.

Terveellisyyttä ei mitata kaloreilla.

Kerropa se sitten niille lapsille kun ovat ylipainoisia aikuisia kun ovat tottuneet vetämään kolme isoa ateriaa päivässä. Voihan se ravintoaineiltaan olla parempi mutta kyllä ne kalorit vaan alkaa jossain vaiheessa näkyä vyötäröllä. Ei ehkä heti nyt näy paljon liikkuvalla lapsella mutta kylläpä monilla teineillä jo näkyy. On sinulta typerää väittää ettei kalorien määrällä olisi mitään vaikutusta kunhan ruoka on terveellistä. Terveellistäkin ruokaa voi syödä liikaa ja lihoa sen vuoksi.

Vierailija
26/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuollaistako siis syö jokainen, joka ei ole ketolla?

Ei ihme, jos ketodieetillä olijat kokevat voivansa paremmin kuin koskaan, jos tuo on heidän mielestään heidän ruokavaliolleen ainoa vaihtoehto.

En tiedä mikä on ketodieetti mutta tuo on siis sitä kouluruokaa.

Vierailija
27/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset syö lämpimän ruoan koulusta tultuaan. Ei syödä ikinä eineksiä. Perunaa, vihanneksia, marjoja jne kasvatan itse.

Samaan ollaan me päädytty. Myös koulupäivinä kotona kaksi lämmintä ateriaa. Kouluruoka on moskaa.

Siis sen lisäksi, että lapset syövät koulussa kouluruoan niin teet vielä kaksi lämmintä ateriaa kotona. Joo, onhan ne ehkä ravitsevampia kuin koulussa mutta silti on aikamoinen kaloripommi vetää kolme lämmintä ateriaa päivässä. Syöttekö siihe päälle vielä iltapalat jne.

Kerropa se sitten niille lapsille kun ovat ylipainoisia aikuisia kun ovat tottuneet vetämään kolme isoa ateriaa päivässä. Voihan se ravintoaineiltaan olla parempi mutta kyllä ne kalorit vaan alkaa jossain vaiheessa näkyä vyötäröllä. Ei ehkä heti nyt näy paljon liikkuvalla lapsella mutta kylläpä monilla teineillä jo näkyy. On sinulta typerää väittää ettei kalorien määrällä olisi mitään vaikutusta kunhan ruoka on terveellistä. Terveellistäkin ruokaa voi syödä liikaa ja lihoa sen vuoksi.

Ei se kouluruoka ole iso ateria.

Ja mun lapset on aina olleet pikemminkin alipainoisia.

Enemmän se lihottaa että syö sitä näennäisruokaa aamukympiltä ja sitten mättää välipaloja loppupäivän.

T se joka liattaa lämpimän ruoan iltapäiviksi

Vierailija
28/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lapset söivät päiväkodissa lohikeittoa, leipää ja jälkiruoaksi oli hedelmiä. Välipalaksi oli porkkanaa ja leipää.

Kotona saavat uunissa 2h haudutettua Kasleria ja Uunijuureksia.

Aamulla söivät viiliä, marjoja ja hedelmää, ja varmaan sitä Samaa syövät myös iltapalaksi.

Ainakin päiväkodin ruokalista on monipuolinen ja lapset syövät sitä mielellään, en tiedä mikä siinä on moskaa? Hiilarit?

Vierailija
29/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään lapset söivät päiväkodissa lohikeittoa, leipää ja jälkiruoaksi oli hedelmiä. Välipalaksi oli porkkanaa ja leipää.

Kotona saavat uunissa 2h haudutettua Kasleria ja Uunijuureksia.

Aamulla söivät viiliä, marjoja ja hedelmää, ja varmaan sitä Samaa syövät myös iltapalaksi.

Ainakin päiväkodin ruokalista on monipuolinen ja lapset syövät sitä mielellään, en tiedä mikä siinä on moskaa? Hiilarit?

Näitkö ne ruuat? Vai vain ruokalistan?

Vierailija
30/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokalistan vaan. Tyttö pitää kovasti lohesta. Oli syönyt keittoa kaksi annosta.

Vierailija
31/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokalistan vaan. Tyttö pitää kovasti lohesta. Oli syönyt keittoa kaksi annosta.

Eli et siis oikeasti tiedä mitä siellä oli.

Vierailija
32/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tehdään lohikeitto, joka ei mielestäsi ole lohikeittoa ja jota päiväkodeissa ja kouluissa tarjotaan?

Vierailija
33/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tehdään lohikeitto, joka ei mielestäsi ole lohikeittoa ja jota päiväkodeissa ja kouluissa tarjotaan?

Keinotekoisesti keskuskeittiössä eineksistä ja keinovalmisteista ja viime vuosituhannella säilötyistä virolaisista kumiperunoista.

Sitten vaan tällätään tuotokselle hieno nimi ka tadaa!

Vierailija
34/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keinotekoisesti keskuskeittiössä eineksistä ja keinovalmisteista ja viime vuosituhannella säilötyistä virolaisista kumiperunoista.

Oletko siis itse näitä tekemässä?

Vierailija
35/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sinulle tarkoittaa ravinto?

Katsoin oman lapsen ruokalistaa tältä päivältä.

Aamupala:Ruispuuro, leipä ja leikkele sekä hedelmä

Lounas: lohikeitto, leipä ja hedelmä

Välipala: täysjyvä sämpylä, leikkele ja tuorepala(yleensä tarkoittaa lanttua tai porkkanaa)

En näe listassa mitään mikä ei olisi ravintoa. Tietenkin syötän lapselle lämpimän aterian myös kotona, mutten siksi että päiväkodin ruoka olisi jotenkin ei ravintoa vaan koska mielestäni kaksi lämmintä ateriaa kuuluu päivään. Ja teen itse ruuan koska koen että itse tehty maistuu paremmalta kuin einekset ja ruuan laittaminen on minusta myös mukavaa. Mutten näe että se tekisi perheestä huonompaa jos joskus ostaisi eineksiä, kunhan vain jotain tuoretta syö siinä ohessa.

Ruokalistasta et näe, mitä se ruoka sisältää..

Vierailija
36/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se salaatti muuttuu ravinnottomaksi kun se tarjoillaan koulun ruokalassa? Mutta kotona se on sitten NIIN terveellistä?

Vierailija
37/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mutta tarkista toki sieltä keskuskeittiöstä jos et usko.

Vierailija
38/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään terveellisyyttä ei mitata kaloreilla.

Vierailija
39/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suinkaan, ne tehdään äitien tekemänä.

Vierailija
40/41 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se salaatti muuttuu ravinnottomaksi kun se tarjoillaan koulun ruokalassa? Mutta kotona se on sitten NIIN terveellistä?

Kysehän ei ole salaatista, vaan siitä ruuasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän