Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tarvitset "kunnon palkan"?

Vierailija
13.12.2013 |

Minä olen tyytyväinen, kun saan 1800 € kuussa bruttona. Mies opiskelee ja asumme yhdessä vuokralla. Tulemme mielestäni hyvin toimeen, ei tarvitse juurikaan miettiä mitä perusasioita voisi ostaa ja on varaa huvitella ja matkustella riittävästi. Olemme onnellisia ja koemme elävämme tyydyttävää ja mielenkiintoista elämää. Meillä on kummallakin joitakin läheisiä ystäviä ja aikaa ja energiaa luoville harrastuksille.

En ymmärrä, miksi niin moni valittaa palkastaan. Mihin ne teidän rahanne sitten menevät, jollei useiden tuhansienkaan kuukausipalkka riitä?

Elämässä on kyse vain omista valinnoista.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jollain pitäisi elääkin.

Vierailija
2/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jonkun pitää maksaa verot, jotta miehesi voi opiskella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halua saada kunnon vastineen työstäni, jossa otan kaiken paskan niskaan muiden tekemättömistä töistä, toimimattomista asioista ja hankin firmalle lisää tuloja. On myös mukavaa että leivän päällä on muutakin kuin ylähuuli.

Vierailija
4/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on työkyvyttömyyseläkkeellä, hän saa hyvin vähän rahaa, hänellä on paljon terveydenhoidollisia kuluja, meillä on asuntolainaa jne. 

Vierailija
5/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:53"]

Minä olen tyytyväinen, kun saan 1800 € kuussa bruttona. Mies opiskelee ja asumme yhdessä vuokralla. Tulemme mielestäni hyvin toimeen, ei tarvitse juurikaan miettiä mitä perusasioita voisi ostaa ja on varaa huvitella ja matkustella riittävästi. Olemme onnellisia ja koemme elävämme tyydyttävää ja mielenkiintoista elämää. Meillä on kummallakin joitakin läheisiä ystäviä ja aikaa ja energiaa luoville harrastuksille.

En ymmärrä, miksi niin moni valittaa palkastaan. Mihin ne teidän rahanne sitten menevät, jollei useiden tuhansienkaan kuukausipalkka riitä?

Elämässä on kyse vain omista valinnoista.

[/quote]

Elämässä ei valitettavasti ole vain aina kyse omista valinnoista. Jos olet tyytyväinen elämääsi, miksi ihmettelet tällaisia asioita keskustelupalstalla.

Vierailija
6/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän elämä on erilaista verrattuna sinun elämään.

Vierailija
7/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ilmeisesti ei ole lapsia? Ilmeisesti olette molemmat myös terveitä? Eikä vielä huonokuntoisia vanhempia huollettavana? Tulet varmaan näkemään vielä, mihin kaikkeen rahaa saattaa tarvita, kun elämänkokemusta kertyy : )

Vierailija
8/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaan, ruokaan, lasten harrastuksiin, omiin harrastuksiin, matkustamiseen, autoon jne. jne.  ihan tavalliseen elämään ne rahat menevät. Sinulla on nyt vaan tuossa haarukassa oli 1800 euroa ja sitten vaihtoehtoisesti useiden tuhansien palkka. Itse kuulun noiden väliin. Olen tyytyväinen palkkaani. Mutta ottaisin vastaan enemmän jos tarjottaisiin, niin voisimme matkustaa useammin, sillä se antaa minun elämälleni rutiinien lisäksi hyvin mielenkiintoista uutta sisältöä.

Vierailija
9/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 08:37"]

Sulla ilmeisesti ei ole lapsia? Ilmeisesti olette molemmat myös terveitä? Eikä vielä huonokuntoisia vanhempia huollettavana? Tulet varmaan näkemään vielä, mihin kaikkeen rahaa saattaa tarvita, kun elämänkokemusta kertyy : )

[/quote]

Naulan kantaan. Mullakin tuntui rahaa aina riittävän silloin opiskelin ja kävin töissä ja asuin mieheni kanssa vuokralla pienessä kämpässä. Kyllä niin muuttui tilanne kun lapsia alkoi siunaantua. Yhtäkkiä 2000 kuukausipalkka ei riittänyt mihinkään. Ja nyt kun on yli 3000 ei sekään tunnu riittävän kuin huolellisella suunnittelulla. Edelleenkään en osta juuri mitään itselleni. Asumme pk-seudulla.

Vierailija
10/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät kun sinulla on lapsia joku päivä.

itse sain ed. työstä 1100e/kk käteen verojen jälkeen ja sillä elätin 3 lastani ja itseäni. Voin sanoa että oli tiukkaa. Tuloni nousivat kun jäin tuöttömäksi, saadaan asumistuki yms. En tiedä mitä järkeä tässäkään.

Vierailija
11/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on asunto- ja remonttilainaa, jota joudutaan maksamaan 1100 euroa kuussa. Juoksevia laskuja on säännöllisesti n. 1000 euroa kuussa. Lisäksi meillä on 7 hengen perhe, monta harrastavaa teinipoikaa. Ainakin yksi auto on pakollinen ja itse asiassa auto tulee halvemmaksi kuin julkiset. Käyn itse tällä hetkellä toisella paikkakunnalla töissä ja matkoihin menee julkisilla n. 40 euroa/päivä. Vain pienen osan siitä saa vähennettyä veroissa. 1800 euron bruttopalkalla jouduttaisiin kerjuulle. Tällä hetkellä mies ansaitsee n.  3500 ja minä 2700 euroa kuussa bruttona. Juur ja juur selvitään, kädestä suuhun eletään.

Vierailija
12/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä rahaa nyt vaan alkaa mennä enemmän, kun perheen koko kasvaa. Kun kumpikin on töissä eri suunnilla ja tarvitaan kaksi autoa. Kolmen lapsen kanssa ei enää mahdu siihen yksiöön asumaan ja isompi kämppä maksaa, samoin huonekalut sinne. Ruokakulutkin kolminkertaistuvat, kun kasvavat lapset tarvitsevat koko ajan ruokaa. Ja odotas, kun sun pojat tulee teini-ikään, niin ne vetää välipalaksi yhden vuokaleivän päällyksineen.

Koululaiset kasvaa koko ajan ja niille tarvii joka vuosi uusia suksia, luistimia, polkupyöriä, milloin mitäkin. Viiden hengen perheessä hajoaa ainakin pari kännykkää vuodessa. Lapsille tarvii isompaa sänkyä, kirjoituspöytää, vaatteista ja kengistä puhumattakaan.

Kyllä sitä itse pärjää siinä missä ennenkin. Mutta ei lapset ilmaiseksi elä. Väkisinkin niihin kuluu rahaa. Näin, vaikka kaikki olisivat terveitä eikä edes lomailtaisi. Siitä päästäänkin taas jo uuteen litaniaan...

Vierailija
13/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toinen puolikas lapsetonta työssäkäyvää pariskuntaa eli kuulun siihen ryhmään, jolla menee taloudellisesti kaikkein parhaiten. Tienaamme 90 000 euroa vuodessa, ja käytämme tuosta summasta suurimman osan itseemme ja tulevaisuuteemme. Meillä on haaveita, joiden toteuttamiseen tarvitaan rahaa, ja lisäksi nautimme hyvästä elintasosta ja taloudellisesta turvasta. Meillä on säästöjä ja sijoituksia, voimme ostaa kaikkea tarvittavaa ja luksukseenkin on välillä varaa.

En valita palkastani. Enemmänkin voisin tienata, mutta en olisi valmis tekemään enempää töitä.

Vierailija
14/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että ei koskaan tarvitse kirjoittaa tänne että "tilillä 29 euroo, tilipäivään 3 viikkoo, mitä mä siis teen????" Elän ja haluan elää ilman taloudellisia huolia, ja siihen on hyvä palkka hyvä konsti. Se tuo mielenrauhaa, jota arvostan suuresti.

Vierailija
15/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 08:40"]

Asuntolainaan, ruokaan, lasten harrastuksiin, omiin harrastuksiin, matkustamiseen, autoon jne. jne.  ihan tavalliseen elämään ne rahat menevät. Sinulla on nyt vaan tuossa haarukassa oli 1800 euroa ja sitten vaihtoehtoisesti useiden tuhansien palkka. Itse kuulun noiden väliin. Olen tyytyväinen palkkaani. Mutta ottaisin vastaan enemmän jos tarjottaisiin, niin voisimme matkustaa useammin, sillä se antaa minun elämälleni rutiinien lisäksi hyvin mielenkiintoista uutta sisältöä.

[/quote]

Muuta ulkomaille jos matkustaminen on tärkeimpiä asioita.

Vierailija
16/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta voin keskittyä elämiseen sen sijaan, että murehtisin riittääkö rahat.

Vierailija
17/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä sinun käsityksesi matkailusta on, mutta minun matkano vaikka Miamiin tai kavereiden kanssa laskemaan Alpeille ovat helposti sinun bruttopalkkasi verran, Miami helposti tuplat.

Eikä tarvitse liikaa miettiä jos joku kysyy mennäänkö syömään kivasti tai tilataanko shampanjaa. Siinäkin saa jo kymmeniä prosentteja bruttopalkastasi tuhottua.

Vierailija
18/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 08:40"]

[/quote]

Muuta ulkomaille jos matkustaminen on tärkeimpiä asioita.

[/quote] öööö ja miten se auttaisi siihen matkustusintoon? Tiedän, että luit valikoiden ja haluat provota mutta ei se haittaa, se on se sinun juttu joka antaa mielenkiintoa elämään.

Vierailija
19/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:16"]

En tiedä mikä sinun käsityksesi matkailusta on, mutta minun matkano vaikka Miamiin tai kavereiden kanssa laskemaan Alpeille ovat helposti sinun bruttopalkkasi verran, Miami helposti tuplat.

Eikä tarvitse liikaa miettiä jos joku kysyy mennäänkö syömään kivasti tai tilataanko shampanjaa. Siinäkin saa jo kymmeniä prosentteja bruttopalkastasi tuhottua.

[/quote] Kenelle kirjoitat tämän ja mikä hänen palkkansa oli?

Vierailija
20/70 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:16"]

[/quote] Kenelle kirjoitat tämän ja mikä hänen palkkansa oli?

[/quote] Ap:lle nyt hokasin, että hän matkusteli..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi