Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 35 vuotiasta sanotaan nuoreksi?

Vierailija
01.10.2020 |

Nuori joo,jos 70 vertaa,muttei todellakaan nuori.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska ei ole keski-ikäinenkään niin jää nuori. Sun mielestäkö ihminen on vanha aika välillä 35-100v

Vierailija
2/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole lähelläkään nuorta vaan keski-ikää lähestyvä aikuinen, nuori on 16-25, 26-30 on nuori aikuinen, 30--> aikuinen ja 35 jo siis keski-ikää lähestyvä (39-40).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pitää senikäistä nuorena, pitäköön. Mummoni esimerkiksi pitää.

Vierailija
4/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on joku suurten ikäluokkien tapa vähätellä. 25-30-vuotiaita vähätellään myös, vaikka aiempina vuosikymmeninäkin elivät kuin aikuiset ja laittoivat pyörät pyörimään. Pitää odottaa, että on 40, jotta saa arvostusta, paitsi jos on nainen, silloin on liian vanha.

Vierailija
5/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole lähelläkään nuorta vaan keski-ikää lähestyvä aikuinen, nuori on 16-25, 26-30 on nuori aikuinen, 30--> aikuinen ja 35 jo siis keski-ikää lähestyvä (39-40).

Suomessa 29-vuotiaaksi saakka ollaan nuoria. Keski-ikää käsittelevät tutkimukset ovat osoittaneet ihmisten kokevan olevansa keski-ikäisiä vasta 53-vuotiaana.

35-vuotiasta voidaan kutsua nuoreksi juvenaalisen käytöksen vuoksi, pääsääntöisesti tässä iässä ei olla nuoria

Vierailija
6/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riipppuu kenen silmissä. 50 vuotiaan mielestä 30 vuotias on kakara, 20 vuotiaan mielestä taas kolmikymppinen on ikäloppu. Mutta kyllähän 35 vuotias lähestyy jo keski-ikää joten ei enää mikään kauhean nuori mutta ei mikään vanhuskaan.

Vierailija
7/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se riipppuu kenen silmissä. 50 vuotiaan mielestä 30 vuotias on kakara, 20 vuotiaan mielestä taas kolmikymppinen on ikäloppu. Mutta kyllähän 35 vuotias lähestyy jo keski-ikää joten ei enää mikään kauhean nuori mutta ei mikään vanhuskaan.

Aika epäkypsä saa olla, jos pitää 3-kymppistä ikäloppuna. Itse en ajatellut niin edes ala-asteella.

Vierailija
8/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua neuvolalääkäri kuvaili (omakannasta luettua) : "Nuori, hoikka, hyväkuntoinen ensisynnyttäjä" :D olen 31v, ja mielestäni näytän ihan "ikäiseltäni", kyse ei siis voinut olla siitä että olisin niin babyface että lekuri erehtyy iästäni... Kommentoin tätä seuraavalla kerralla vastaanotolla, hyväntahtoisesti naurahdin että jaaaa minäkö NUORI ensisynnyttäjä.... Lekuri vastasi, että hän laskee nykyään kaikki alle 35-vuotiaat ensisynnyttäjät nuoriksi, niin paljon on synnyttäjien ikä noussut, siis kuulemma vasta 35-39-vuotiaana tuntuu suurinosa pk-seudun naisista odottavan esikoistaan.

Hyväksyin selityksen :D jännä ilmiö! Nuoreksi kuvailu on siis suhteellista, riippuu mihin verrataan.

Vierailija
9/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 53..mikä olen?

Vierailija
10/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

VANHUS? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 53..mikä olen?

Suomessa 29-vuotiaaksi saakka ollaan nuoria. Keski-ikää käsittelevät tutkimukset ovat osoittaneet ihmisten kokevan olevansa keski-ikäisiä vasta 53-vuotiaana.

35-vuotiasta voidaan kutsua nuoreksi juvenaalisen käytöksen vuoksi, pääsääntöisesti tässä iässä ei olla nuoria

Vierailija
11/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VANHUS? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 53..mikä olen?

Olen siis 53 mutta käyttäydyn juvenaalisti ja KOEN ITSENI KAUNIIKSI..on menkat..on tukkaa ..oon kuin EINI mutta vaan paljon nuorempi???

Vierailija
12/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus on pidentynyt. Nykyään on enemmän mahdollisuuskia jne niin ihmiset venyttävät nuoruuttaan keski-ikäiseksi asti (40v). Ennen oli ihan normi, että  vaikkapa 25-vuotias oli naimisissa, oli jo monta lasta, omakotitalo jne. Ja 50v oli jo todella vanha.

Itsekin tunnen oloni vielä tosi nuoreksi :D 

N29

Vierailija
13/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua neuvolalääkäri kuvaili (omakannasta luettua) : "Nuori, hoikka, hyväkuntoinen ensisynnyttäjä" :D olen 31v, ja mielestäni näytän ihan "ikäiseltäni", kyse ei siis voinut olla siitä että olisin niin babyface että lekuri erehtyy iästäni... Kommentoin tätä seuraavalla kerralla vastaanotolla, hyväntahtoisesti naurahdin että jaaaa minäkö NUORI ensisynnyttäjä.... Lekuri vastasi, että hän laskee nykyään kaikki alle 35-vuotiaat ensisynnyttäjät nuoriksi, niin paljon on synnyttäjien ikä noussut, siis kuulemma vasta 35-39-vuotiaana tuntuu suurinosa pk-seudun naisista odottavan esikoistaan.

Hyväksyin selityksen :D jännä ilmiö! Nuoreksi kuvailu on siis suhteellista, riippuu mihin verrataan.

Samankaltaisia kokemuksia, eli kuvailtu "nuoreksi" synnyttäjäksi, ja olen yli 30 vuotias.

Myös oman kokemukseni mukaan painotettu, että HOIKKA tai NORMAALIPAINOINEN synnyttäjä. Yksikin lääkäri oikein mainitsi miten kiva on nähdä hoikka ja urheilullinen toisen lapsen synnyttäjä. Ja hyvä ettei fanfaarit soineet kun toisen lapsen jälkitarkastuksessa olin päässyt jo ennen synnytystä olleisiin mittoihin.

Vierailija
14/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 30v on lapsi. Tytötellään ja pojitellaan alle 50v vanhoja.

tämmöstä se on koska  paska kultturi joka tuputtaa kaikkea lapsellista pelleilyä jotta kukaan ei ois aikuinen vaan törsäilevä pikkukakara hautaan asti.

Eristäytyminen yhteiskunnasta ja kulttuurista kannattaa. Kun ei kenellekkään puhu 10+ vuoteen tietty unohtaa kielen ja kirjoittamistaidon mutta ainakin on irti arvottomista ihmisistä ja roskakulttuurista.

Vierailija
15/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä alkaa 35-vuotiaana.

Vierailija
16/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 35 on vain yksinkertaisesti aikuinen. 😊

Karkea ikähaarukka:

20-29 nuori aikuinen.

30-45 aikuinen

45-59 keski-ikäinen (tämän voi jakaa nuorempaan keski-ikään ja korkeampaan, noin 45-50 ja 50-59)

60-> seniori

75-> iäkäs

80-> vanhus

Vierailija
17/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikä alkaa vasta kolmosella, niin onhan se nyt vielä niin pieni luku, että ennemmin nuori kuin vanha.

Mulla on nyt 35v hieman lähempänä kuin 20v ja tuntuu, että vasta pari vuotta sitten täytti sen 20. Kauhistuttaa vähän, että kuinka nopeasti se 35v sieltä sitten tulee. Mutta ei se enää onneksi tunnu niin isolta luvulta, kuin joskus aiemmin.

Vierailija
18/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin alkaa ja keski-ikä on 35-50. Yli 50 vuotias on vanha ja eläkeikäisiä ovat yli 65 vuotiaat. Täytän itse seuraavaksi tuon 50 vuotta. Monien mielestä näytän nuoremmalta mutta vanha alan jo olla.

Vierailija
19/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti sanoo muakin vielä nuoreksi 😃

n46

Vierailija
20/31 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin alkaa ja keski-ikä on 35-50. Yli 50 vuotias on vanha ja eläkeikäisiä ovat yli 65 vuotiaat. Täytän itse seuraavaksi tuon 50 vuotta. Monien mielestä näytän nuoremmalta mutta vanha alan jo olla.

Ite oot vanha

Miten nainen jola on persikka iho ja pitkät hiukset on vanhus?

On kuukautiset ,kosteat limakalvot.

On hoikka ja muodokas

Oon nuoremman näköinen, kuin monet 30 vuotiaat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä