Millainen on nainen joka kertoo panevansa?
Tai sanoo miehen ottavan häneltä suihin tai kutsuu naisen itsetyydytystä käteen vetämiseksi yms. Onko hän jonkin sortin feministi tai maskuliininen nainen? Vai muuten vaan mieltynyt sanamuodoilla pelleilyyn?
Kommentit (83)
Hän voi olla myös ihminen, joka käyttää ronskia kieltä eikä tule ajatelleeksi sitä, että kyseiset itsetyydytystä / suuseksiä / yhdyntää tarkoittavat sanonnat ovat sukupuolisidonnaisia.
Joo, feminismin määrittely on aika vaikeaa, mutta usko, kun sanon, että feminismin kanssa tuolla ei ole tekemistä.
no kyllähän mies ne lastit suuhun ottaa, niin miks se ei olisi suihin ottamista?
Joskus 80-luvun alussa kun olin teini, niin ainakin meidän porukoissa käteen vetäminen oli ihan yhtälailla tyttöjen ja poikien touhua. Myöhemmin vasta opin että sillä tarkoitetaan nimenomaan miesten itsetyydytystä.
Kyllä minä käytän termiä "vetää käteen" koska muut termit (itsetyydytys, masturbointi, runkkaus, sormetus!!) kuulostavat minusta vielä hölmömmiltä kuin käteenveto.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 20:22"]Hän voi olla myös ihminen, joka käyttää ronskia kieltä eikä tule ajatelleeksi sitä, että kyseiset itsetyydytystä / suuseksiä / yhdyntää tarkoittavat sanonnat ovat sukupuolisidonnaisia.
[/quote]
Olen täysin eri mieltä. Jos nainen käyttää noita sanoja niin hän tietää tasan tarkkaan että niitä käytetään sukupuolisidonnaisesti ja ihan tahallaan puhuu normin vastaisesti. Syy voi sitten olla mikä vaan.
Sanoisin, että sillä naisella on mulkku.
Jos nainen sanoo menevänsä vetämään käteen, niin kyllä siitä tulee mieleen että sillä on oikeasti muna :D
Jos taas sanoo että heippa, lähden runkkaamaan tai heippa, lähden sormelle niin sitten ymmärrän. Itse tykkään enemmän sanoa runkkaamaan, koska tuo sormelle kuulostaa tyhmältä. Ihan kuin yhdellä sormella koko homma hoituisi. Se joka tekee itselleen yhden sormen voimin orgasmin, saa tulla näyttämään :D
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 20:27"]Kyllä minä käytän termiä "vetää käteen" koska muut termit (itsetyydytys, masturbointi, runkkaus, sormetus!!) kuulostavat minusta vielä hölmömmiltä kuin käteenveto.
[/quote]
Eikös tuon voi sanoa naisellisemmin että "vetää sormeen"?
On naisen seksi panemista joo mutta nainen itse ei varsinaisesti pane. Nainen pyllistelee ja mies panee.
"Vetää sormeen" oli täysin uusi termi minulle, ja valitettavasti menee samaan sarjaan kuin sormetukset jne.
se joka vetää käteen :)
Panemisessa jotain pannaan jonnekin. Se, jolla on se, joka pannaan sinne, panee. Toinen on pantavana.
Tietysti panemiseen tapahtumana osallistuvat molemmat, mutta kielellisesti olisi outoa sanoa, että nainen panee. Dildollako?
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 20:44"]
Panemisessa jotain pannaan jonnekin. Se, jolla on se, joka pannaan sinne, panee. Toinen on pantavana.
Tietysti panemiseen tapahtumana osallistuvat molemmat, mutta kielellisesti olisi outoa sanoa, että nainen panee. Dildollako?
[/quote]
Sillä juuri! Meillä pannaan vuorotellen, mies minua omalla vehkeellään ja minä vuorostani häntä tekolerssillä. Voin kertoa että hetkittäin panen parastani.
Tästä tulee mieleen yksi kaverini takavuosilta. Hän oli kaunis jo teininä, jolloin siis tunsinkin hänet, sittemmin tiet vieneet toisaalle. Hän aloitti seksielämän varhain, itse olin silloin täysi vastakohta, sellainen kliseinen naapurintyttö. Muistan kun ihmettelin, että entä jos kortsun laittaa väärinpäin, kaverini totesi kuivasti, että se ei ole mahdollista. Me tultiin tosi hyvin toimeen ja mä ainakin nauroin hänen kaksimielisille jutuille ja toteamuksille. Kerran esim. kesken tunnin hän sai tekstarin, hän luki sen ja puuskahti "sain just kutsun panolle, ärsyttää ku on menkat". Minulle tuli hänestä mieleen aina Sinkkuelämää-sarjan Samantha. Hauska ja rohkea viettelijätär ja tiesi mitä halusi.
Onko muuten tätä ilmiötä pahemmin toisin päin? Sanooko kukaan mies sormettavansa? Joku voi kai sanoa naisen ottaessa suihin että nainen nuolee miestä tai että mies antaa naisen panna häntä, mutta melko harvoin kai.
Kun nyt aloin oikein miettimään, niin ei kyllä tule mieleen montaakaan "naisille suunnattua" termiä aiheeseen liittyen. Vrt. miehen itsetyydytyksestä on usea eri väännös (käteenveto, runkkaus, lapaan hakkaus, vetää kuivat, vatkata menemään jnejnejne). Johtuisiko yksinkertaisesti siitä, että puheenaiheena naisen seksuaalinen käyttäytyminen ja sen eri muodot ovat kohtalaisen uusia?
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 20:34"]
Jos nainen sanoo menevänsä vetämään käteen, niin kyllä siitä tulee mieleen että sillä on oikeasti muna :D
Jos taas sanoo että heippa, lähden runkkaamaan tai heippa, lähden sormelle niin sitten ymmärrän. Itse tykkään enemmän sanoa runkkaamaan, koska tuo sormelle kuulostaa tyhmältä. Ihan kuin yhdellä sormella koko homma hoituisi. Se joka tekee itselleen yhden sormen voimin orgasmin, saa tulla näyttämään :D
[/quote]
Mä käytän peukaloa siihen silleen hämärästi. Eli saan yhdellä sormella :D
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 20:56"]Kun nyt aloin oikein miettimään, niin ei kyllä tule mieleen montaakaan "naisille suunnattua" termiä aiheeseen liittyen. Vrt. miehen itsetyydytyksestä on usea eri väännös (käteenveto, runkkaus, lapaan hakkaus, vetää kuivat, vatkata menemään jnejnejne). Johtuisiko yksinkertaisesti siitä, että puheenaiheena naisen seksuaalinen käyttäytyminen ja sen eri muodot ovat kohtalaisen uusia?
[/quote]
Entisaikaan naisten itsetyydytystä kutsuttiin yksinkertaisesti vain 'hinkkaamiseksi'.
Itse käytän noita kaikkia sanoja, ja kyllä se ehkä eniten on vaan kielellä leikittelyä. Jos puhun miehille noin, niin sitten sillä on hieman tarkoitus kiihottaa. Ainakin itseäni mutta toivottavasti myös miestä.
Kyllä nyt mieluummin puhun panemisesta kuin että antaisin miehelle (hyvänen aika, kuka nainen ajattelee "antavansa"?).
Taidan käyttää useimmin "harrastaa seksiä" tai "paneskella". Olen kyllä tietoinen noiden termien sävystä mutta aika moni seksiin tai sukupuolielimiin liittyvä sana on jotenkin värittynyt. Toisessa ääripäässä on siis lääketieteellinen termistö ja toisessa päässä nuorten miesten alatyyliset ilmaukset, jotkut termit sitten sijoittuvat enemmän noihin ääripäihin ja toiset niiden välille. Naiset kun ei taas itse luo tuota terminologiaa niin totta kai ne puhekielisemmät sanat ovat sävyttyneet sen mukaan, ketkä puhujat niitä käyttää, tässä tapauksessa eri ikäiset miehet.
Panemistahan se naisenkin seksi on. Mies taas ei mielestäni ota naiselta suihin, vaan nuolee pillua. Ja nainen ei vedä käteen, vaan runkkaa. Vaikka käytän tuota sanaa paneminen, eli esim. panen miestäni, niin en todellakaan ole feministi. Enkä myöskään maskuliininen.