Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko pitää aivan eri väreistä jotka käyvät itselle?

Vierailija
01.10.2020 |

Siis jos pitää vaikka kylmistä väreistä mutta itselle sopii lämpimät värit? Onko mahdollista? Vai meneekö väreistä pitäminen ja omat värit yksi yhteen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun lempivärit on eri värit kuin vaatetuksessa käyttämäni värit.

Onko tähän olemassa jokin syy? - Kuen aika se, ettei "oman värisiä" vaatteita ole tarjolla tai kuten itsellä en voi käytää oma lempivärejä työpukeutumisessa kuin hyvin hillitysti, koska se ei olisi etiketin mukaista ja sopivaa.(..) Vapaa-aikana voin hieman sitten irroitella,   

Vierailija
22/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että useimmat jotka käyttävät täysin "vääriä" värejä omaan väritykseensä niin eivät ole miettineet asiaa niin paljon. Toki voi myös olla että ihminen pitää jostain väristä tai sävystä niin paljon että käyttää sitä silti vaikkei tykkäisi!

Itse pidän automaattisesti aika paljon samoista väreistä jotka minulle sopivat, mutta olen huomannut että tykkäykseni niitä sopivia värejä kohtaan on myös kasvanut sitä mukaa kun olen huomannut kuinka nätisti ne korostavat itseäni! Eli voi myös olla osittain opittua. Mielestäni ikävintä on silloin kun muodissa on tiettynä vuodenaikana joku erikoinen sävy joka ei millään mene itselle: sen yhdistelmiä näkee joka paikassa niin että siitä alkaa vääjäämättä kiinnostua vaikka pitäisi vain hyväksyä ettei ole oma väri :)

Uskon myös tuon kun joku sanoi etteivät kaikki värianalyytikot ole niin lahjakkaita. Varmasti näissäkin on erilaisia ihmisiä, ja jotkut ovat esteettisempiä paremmalla värisilmällä kuin toiset. Joku ehkä lukee oppaita kuin "piru raamattua" ja hyväksyy ajatuksen että "syksylle sopii ruskea" eikä mieti asiaa yhtään syvällisemmin (eli mikä sävy ja tummuus, jne). Lisäripauksen ongelmaan tuo myös se että kun ihonväri ja hiustenväri muuttuu vaikka vuodenaikojen mukaan, voi eri vuodenaikoina sama sävy sopia hyvin tai huonommin samalle ihmiselle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun lempivärit on eri värit kuin vaatetuksessa käyttämäni värit.

Onko tähän olemassa jokin syy? - Kuen aika se, ettei "oman värisiä" vaatteita ole tarjolla tai kuten itsellä en voi käytää oma lempivärejä työpukeutumisessa kuin hyvin hillitysti, koska se ei olisi etiketin mukaista ja sopivaa.(..) Vapaa-aikana voin hieman sitten irroitella,   

Pidän kirkkaista väreistä, mutta niiden väriset vaatteet ei näytä hyvältä mun päällä. Ja taas toisaalta sellaset värit joista en värinä niin välitä näyttää hyvältä päällä, esim. en kauheasti pidä punaisesta, mutta omistan useamman punaisen vaatteen.

Vierailija
24/25 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan draamaa ja värejä. Musta-punanen, musta-keltainen, musta-sähkönsininen on tavallisia väriyhdistelmiä vaatteissani. Värianalyysiltyypiltäni olen Pehmeä Kesä eli minun pitäisi käyttää hentoisia värejä joita inhoan. Mutta ei, minä ilmaisen vaatteilla ja meikillä luonnetta ja persoonaa, siinä rinnalla on sivuasia näyttäisikö vaikka kasvoni paremmilta jonkun platun vanhan roosan rinnalla. Mieluummin se musta-sähkönsininen ja sitten tarpeeksi pakkelia + tumma hiusväri että näyttää ihan riittävän hyvältä.

Vierailija
25/25 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan draamaa ja värejä. Musta-punanen, musta-keltainen, musta-sähkönsininen on tavallisia väriyhdistelmiä vaatteissani. Värianalyysiltyypiltäni olen Pehmeä Kesä eli minun pitäisi käyttää hentoisia värejä joita inhoan. Mutta ei, minä ilmaisen vaatteilla ja meikillä luonnetta ja persoonaa, siinä rinnalla on sivuasia näyttäisikö vaikka kasvoni paremmilta jonkun platun vanhan roosan rinnalla. Mieluummin se musta-sähkönsininen ja sitten tarpeeksi pakkelia + tumma hiusväri että näyttää ihan riittävän hyvältä.

Persoona ja tyyli kyllä vaikuttaa siihen miten eri värit sopivat. Minulla on esim yksi kaveri joka pukeutuu goottityyliin, ja näyttää hyvältä vaikka "oikeasti" hänelle sopisivat ihan eri värit. Mutta jos niissä tuntee olonsa epämukavaksi, niin kyllä se näkyy olemuksessa. Toisen kaverin taas pitäisi värianalyysin mukaan käyttää kirkkaita värejä, mutta hän pitää pehmeistä ja vaaleista sävyistä ja näyttää minusta niissä hyvältä, ne sopivat hänen persoonaansa.