Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes vuosi sitten avauttu Mall of Tripla vaikeuksissa - lähes puolet liikkeistä on kaatunut, lopetettu tai muuten suljettu

Vierailija
01.10.2020 |

Tripla pitää nettisivuillaan vielä vanhaa liikeluetteloa, jotta tilanne näyttäisi paremmalta.

Katutasossa O'Learys lopetti 300-paikkasen ravintolansa keväällä. Hassua että liike löyty vieläkin lounaslista-sivulta vaikka siellä ei ole puoleen vuoteen ketään ollut töissä.

Hey Gorgeous ravintola avattiin kesäkuussa, ja suljettiin elokuussa. Pähkinätori on myös kadonnut.

Riekerin kenkäkauppa lopetti, samoin muutama muu vaatekauppa sieltä samasta kerroksesta.

Kuulin että Prisma tekee lähtöä sieltä.

Kommentit (545)

Vierailija
81/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun kävelymatkan päässä ja jos pitää jotain käydä ostamassa, Tripla on ensimmäinen paikka minne menen. Saan sieltä melkein kaiken tarvitsemani, enkä ole avajaisten jälkeen juuri keskustassa enää käynytkään. Kyllä suurin osa muistakin lähettyvillä asuvista toiminee samoin. 

Varmaankin noin, mutta teitä lähellä asuvia ei ole tarpeeksi niin isoa ostaria varten.

Vierailija
82/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Triplan ongelma on siinä, että se laski työmatkalaisten varaan asiakasvirtansa. Joo meneehän siitä paljon matkustajia. Junaa käyttävät ovat pääsääntöisesti sellaista väestöä, joiden mediaanipalkka on alle 2000e kuussa. Isotuloisemmat kulkevat autolla. Triplan palveluja käyttää siis se väestö, jolla ei ole varaa ostaa mitään. Helsingin keskustassa ylipäätään asuu vain tukien varassa asuvat tai upporikkaat. Upporikkaat ei ostoskeskuksissa juuri käy. 

Toinen seikka on se, että harvemmin työmatkalainen töiden jälkeen jää shoppailemaan. Työssäkäyvät shoppailevat viikonloppuisin. Kukaan ei halua pysähtyä siihen keräämään itselleen kauppakasseja. Siellä ei ole sellaista systeemiä, kuin Jumbossa, että samoilloa kärryillä kaikki läpi. Kun junalla tulet, niin sullahan jää sekin vaihtoehto käyttämättä, että veisit välillä tavaroita autoon. Parkki lisäksi maksaa. Laitamarketeissa se on ilmainen

Kolmas on se väestö, joka siellä oleilee päivät pitkät. Se tekee ympäristön levottomaksi. Tulee tunne, ettei sinne halua jäädä. 

Neljäs on se tosiasia, että sen ympäristössä on enempi toimistotilaa, kuin asuntoja. Kauppakeskus on mitoitettu aivan liian isoksi potentiaaliseen asiakasmäärään nähden. Lisäksi parin kilsan päässä olevat kauppakeskukset syövät asiakamääriä. Niitä vain on jo liikaa yhteen pieneen keskukseen. 

Itse käyn Hki keskustassa töissä ja kuljen autolla. Ihan vaan sen takia, että Tuusulalaisena kunnan bussiliikenne näivettyi HKL liittymisen jälkeen. En enää kulje Pasilan aseman läpi.

Mun työkaveri kuvitteli käyvänsä ruoka-ostoksilla Triplassa ja sitten hyppäävänsä junaan, mutta eihän siitä tullut mitään. 

Muuten, Triplassa ei ole mitään väestöä joka olelee siellä päivät pitkät. Tripla on kunnostautunut siinä, että narkit poistetaan talosta hyvin nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin verrokkina, Jumbossa tuntuu olevan jatkuvasti vilinää ihan normaaliin malliin, mutta se ei toki nojaakaan joukkoliikenteen varaan ja on jo vakiinnuttanut asiakaskuntansa.

Vierailija
84/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän samaan voisi sanoa et on ihan idiootin suunnittelema koko uusi asema, ovet on raskaat ja tiellä jos kiire on eikä etelä tunnelista pääse edes suoraan raiteelle 11.

Juuri viime lauantaina menin junaan raiteelta 11, nimenomaan alatunnelin kautta. 

Mutta ehkä se on nyt suljettu, tai oli suljettu hetken aikaa aiemmin. 

Vierailija
85/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että Tripla olisi erityisissä vaikeuksissa ilman tätä koronaa, joka on ajanut 60% työssäkäyjistä etätöihin (lounas syödään kotona), ja suurimman osan välttelemään julkisia paikkoja kuten kauppakeskuksia. 

Sellainen kotimaisten julkisen liikenteen käyttäjien paikkahan tuo pääosin on, mutta kyllä niitä Helsingissä riittää tarpeeksi Triplan pystyssä pitämään. Turisteja en usko kiinnostavan, ei Helsinkiin tulla katsomaan kauppakeskuksia vaan keskustan jugendalueiden kauneutta ja nähtävyyksiä, varakkaimmat luksusbutiikeissa asioivat myös. Ja me "maalaiset" (asun H:gin Viikissä) tosiaan ajetaan mieluummin kehien automarketteihin kuin johonkin tukkoiseen Pasilaan ja Triplaan.

Samaa mieltä. Eiköhän tilanne korjaannu hyvin nopeasti sen jälkeen, kun etätöistä palataan normaaliin arkeen, eli kun Suomeen on saatu turvallinen rokote ja sen on saanut riittävän suuri osa ihmisistä. Myöhemmin Triplasta tulee aina vain tarpeellisempi, kun Pasilaan rakennetaan niitä uusia tornitaloja. 

Itse asun kävelymatkan päässä ja jos pitää jotain käydä ostamassa, Tripla on ensimmäinen paikka minne menen. Saan sieltä melkein kaiken tarvitsemani, enkä ole avajaisten jälkeen juuri keskustassa enää käynytkään. Kyllä suurin osa muistakin lähettyvillä asuvista toiminee samoin. 

Mä veikkaan ettei me palata etätöistä enää ikinä normaaliin arkeen. 

Mun firman piti muuttaa Triplaan mutta me ei muuteta minnekään, kun työt sujuu etänänkin.

Työnantaja kertoi et me säästetään näin toimimalla 40 000 euroa kuukaudessa, kun ei tarvita toimitiloja, ei arkipaikkoja, ei sähköä tai vettä, eikä siivoojia.

Mä toivon myös, että meilläkin kävisi lopulta noin. Ja ympäristöhän kiittää jos suhaaminen autolla konttorilla ja takaisin vähenee. Mutta kuitenkin on se juttu, että kyllä työnantajan pitäisi sitten joko vähintään kustantaa ergonomiset työvälineet tai mieluiten korottaa palkkaa niin että se kattaa kotityötilan ja omien työvälineiden (ergonominen tuoli ja työpöytä, erillismonitorit tms) tarpeen.

Itse esimerkiksi jos etätyö jää pysyväksi, tarvitsen isomman asunnon. Nyt teen työtäni makkarin nurkassa piienellä lasten kirjoituspöydällä. Kaksio vaihtuu kyllä kolmioon jossa erilliinen työhuone, jos etätyö jää pysyväksi käytännöksi. Ja asumiskulut nousee. 

Vierailija
86/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä viikolla sisustusliike Boppis pitää konkurssikauppaa. Sinne vaan jos haluatte "personaallisia" peilejä, sisustutauluja ja tyynyjä.

Ai hits1t. Ei viitsisi nyt liikkua julkisilla, mutta siellä on yksi tuote, jota aiemmin katselin, mutten raaskinut ostaa. Pitäisiköhän uskaltautua liikkeelle? Toisaalta voi olla, että ne on jo kaikki ostettu. 

Vierailija
87/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että Tripla olisi erityisissä vaikeuksissa ilman tätä koronaa, joka on ajanut 60% työssäkäyjistä etätöihin (lounas syödään kotona), ja suurimman osan välttelemään julkisia paikkoja kuten kauppakeskuksia. 

Sellainen kotimaisten julkisen liikenteen käyttäjien paikkahan tuo pääosin on, mutta kyllä niitä Helsingissä riittää tarpeeksi Triplan pystyssä pitämään. Turisteja en usko kiinnostavan, ei Helsinkiin tulla katsomaan kauppakeskuksia vaan keskustan jugendalueiden kauneutta ja nähtävyyksiä, varakkaimmat luksusbutiikeissa asioivat myös. Ja me "maalaiset" (asun H:gin Viikissä) tosiaan ajetaan mieluummin kehien automarketteihin kuin johonkin tukkoiseen Pasilaan ja Triplaan.

Samaa mieltä. Eiköhän tilanne korjaannu hyvin nopeasti sen jälkeen, kun etätöistä palataan normaaliin arkeen, eli kun Suomeen on saatu turvallinen rokote ja sen on saanut riittävän suuri osa ihmisistä. Myöhemmin Triplasta tulee aina vain tarpeellisempi, kun Pasilaan rakennetaan niitä uusia tornitaloja. 

Mä veikkaan ettei me palata etätöistä enää ikinä normaaliin arkeen. 

Mun firman piti muuttaa Triplaan mutta me ei muuteta minnekään, kun työt sujuu etänänkin.

Työnantaja kertoi et me säästetään näin toimimalla 40 000 euroa kuukaudessa, kun ei tarvita toimitiloja, ei arkipaikkoja, ei sähköä tai vettä, eikä siivoojia.

Nyt voisi olla hyvä sauma neuvotella palkankorotuksesta...

Näin on. Me saatiin  kyllä kesällä 150 euroa lisää palkkaa ja rahaa "kodin sähkö ja vesilaskuihin".  

Mulla on mennyt sähköä ja vettä kaksi kertaa enemmän kuin aiemin. Sitä se etätyö teettää. 

Vierailija
88/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä viikolla sisustusliike Boppis pitää konkurssikauppaa. Sinne vaan jos haluatte "personaallisia" peilejä, sisustutauluja ja tyynyjä.

Ai hits1t. Ei viitsisi nyt liikkua julkisilla, mutta siellä on yksi tuote, jota aiemmin katselin, mutten raaskinut ostaa. Pitäisiköhän uskaltautua liikkeelle? Toisaalta voi olla, että ne on jo kaikki ostettu. 

Konkurssimyynti alkoi tänään

Vierailija
89/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Triplan ravintoloille tuli paljon asiakkaita Triplan yhteydessä olevasta hotellista, Ennen hotellin valmistumista oli aika autiota, sitten hetki pörräystä, sitten tyssäsi.

Miksi jäädä Triplan hotelliin kun (halvempia) hotelleja löytyy keskustastakin. 

Ai niin. Se on S-ryhmän hotelli ja niillä on rahaa. 

Tämähän riippuu siitä, miksi olet tullut Helsinkiin. Yleisesti, monet tulevat Hartwall areenan tilaisuuksiin, Messuille Messukeskukseen tai työmatkoille alueen yrityskiin. Nyt tämä toiminta on tietenkin jäissä. 

Hassua kuitenkin olettaa, että kaikki ovat tulossa juuri keskustaan, jos joutuvat Helsingissä käymään. 

Vierailija
90/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala paikka käydä. Olettivat että ihmiset pysähtyvät kotimatkalla Prismaan, mutta junalta on järjetön kävely ees taas.

Ja junassa ei mitään lapsiperheen ruokaostoksia todellakaan pysty kuljettamaan, vaan he hoitavat asioinnin autolla.

Vierailija
91/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai kaikki ovat tietoisia, että siihen Nordenskiöldinkadulle on tulossa seuraava ostosparatiisi. Oikein iso jäähalli ja valtava ostoskeskus. Vähän viheralueita linttaan alta, mitäs tuosta. 

Ihmiset haluaisivat lähipalveluita, pieniä leipomoita ja ravintoloita ja kivijalkakauppoja, tai edes elävän, toimivan keskustan, mutta jotenkin tässä käy vaan niin, että Helsingistäkin on tulossa yksi jumalaton Prisma. Eikö riitä, että kaikkien muiden Suomen kaupunkien fiilis on pilattu ja keskustat kuoletettu markettikeskittymien ja kauppakeskusten tieltä? Eikö edes pääkaupungissa voisi olla vähän oikean kaupungin tunnelmaa? 

Ihmiset haluavat monia asioita, mutta toimivat toisin. Nämä pienet leipomot on just hyvä esimerkki. On tosi mahtava fiilis käydä ranskalaistyylisessä leipomossa ostamassa tuoreita leivonnaisia yms. Mutta kun se ongelma on se, että siellä pitäisi käydä tosi usein ja käytännössä se leipä tulee ostettua kaupasta kaiken muun ohella. 

Kivijalkakauppojen riesana ei ole vain marketit vaan myös netti. 

Ravintolat taas ovat pärjänneet hyvin. Tosin se se toimiala, joka kärsii koronasta sen kaikkine lieveilmiöineen eniten, mutta kyllä keskustoissa ruokaa saa. 

Vierailija
92/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerran Triplassa. Suurin osa vaatekaupoista jotain järkyttäviä rättikauppoja. Yhdessä kaupassa pöydät notkuivat toinen toistaan huonompilaatuisia vaatteita 1-3 euron hintaan. Joku on mennyt aika pahasti pieleen markkinatutkimuksessa, jos ajatellaan että tämä on juuri sitä mitä kuluttajat haluaa.

Iso osa kuluttajista haluaa juuri tuota halpaa. Esim parikymppisen tyttäreni kaverit vähät välittää mistä aineessa ja missä heidän ostamansa vaatteet on tehty. Itse olen kasvattanut lapsestani laatutietoisen. Ostaa harkitusti vähemmän, mutta kestävämpää.

Vierailija
93/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tuntuu että "kaikki" käy koko ajan Triplassa. Itsekin käyn siellä Prismassa, koska se on tällä hetkellä lähin Prisma minulle. Veikkaan että jos joku näistä uusista jäteistä säilyy, niin se on Tripla. REdi on sitten eri juttu...

Vierailija
94/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin (tälle palstalle ja muuallekin) jo rakennusvaiheessa, että kaupan siirtyessä nettiin on turha enää rakentaa isoja ostoskeskuksia. Kovasti minua alapeukutettiin. No, voinpa todeta, että minä olin oikeassa.

Vierailija
95/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhassa maailmassa tuollainen Tripla olisi menestynyt ja siihen maailmaan se suunniteltiin. Epäilen vaan, että me ei palata vanhaan maailmaan moneen vuoteen, ehkäpä ei lainkaan.

Meidän Prismassa verkkoruokaostosten määrä on käsittämättömän suuri.

Meidän lähipostin edessä on ollut jonoa keväästä lähtien. Verkkokaupat on nyt päivän sana, ja niillä toimitusjat pitenee koko ajan. 

Ei me tarvita ostoskeskuksia enää.

Minä en ole käynyt ostoskeskuksissa oikeastaan koskaan elämäni aikana. Siis että olisin varta vasten lähtenyt jonnekin ostarille vain ostoksia tekemään. Mutta jos ostoskeskus sattuu olemaan sen reitin varrella, jota muutenkin kuljen, niin sellaisissa paikoissa kyllä hoidan ostoksiani. Tripla on erinomainen esimerkki tästä, koska kuljen usein Pasilan kautta. 

Sellaiset ostarit, joihin pääsee ainoastaan autolla, ovat itselleni kyllä täysin vieraita paikkoja. En missään nimessä niihin menisi, jos vain voin välttää. Rumia, hälyisiä ja epäviihtyisiä ympäristöjä, enkä minä omista autoakaan. Haluan että asioiden hoitaminen onnistuu sujuvasti eikä edellytä autolla ajelua pitkin ja poikin.

Ostoskeskusten kannalta asian ratkaisee se kumpia asiakkaita on enemmän. Niitä jotka hakee kerran viikossa automaatin tavaraa ja koko perhe shoppailee ja syö siellä vai henkilöitä, jotka tulee ja juo latten ja ostaa kombutsan ja vegeaterian, jonka kantaa repussa kotiin.

Vierailija
96/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen seikka on se, että harvemmin työmatkalainen töiden jälkeen jää shoppailemaan. Työssäkäyvät shoppailevat viikonloppuisin. Kukaan ei halua pysähtyä siihen keräämään itselleen kauppakasseja. Siellä ei ole sellaista systeemiä, kuin Jumbossa, että samoilloa kärryillä kaikki läpi. Kun junalla tulet, niin sullahan jää sekin vaihtoehto käyttämättä, että veisit välillä tavaroita autoon. Parkki lisäksi maksaa.

Tämä oli mielenkiintoinen kommentti, koska itse toimin juuri päinvastoin, mutta en toki väitä olevani malliesimerkki shoppailijasta. Olen silti varma, että muitakin kaltaisiani on. Helsingissä on paljon yksinasuvia. 

Silloin kun työpaikkani oli Helsingin keskustassa, minä nimenomaan tykkäsin jäädä töiden jälkeen kiertelemään kaupungille. En joka päivä, mutta aika usein. Minulla ei ole kotini nurkan takana oleva lähikauppaa, vaikka Helsingissä asunkin. Moni tuntuu ajattelevan, että kaikilla sellainen on väh. parin sadan metrin päässä, mutta se ei pidä paikkansa. Vaikka oli tympeää raahata ruokakasseja ruuhkabussissa tai -junassa ( ja esim. lämpiminä päivinä oli turha kuvitella, että pakasteet säilyisivät kylminä), se oli kuitenkin suht vaivatonta. Valikoima keskustan ruokakaupoissa on myös ihan toista luokkaa kuin lähiöiden Alepoissa. 

Kun tein ostokset pikku hiljaa viikon aikana työmatkojen yhteydessä, minun ei tarvinnut tehdä mitään lauantain shoppailupäivää. Viikonloput jäivät siis täysin omille harrastuksille, metsäretkille tai vaikka vain nukkumiselle ja tv:n katselulle. Ei tarvinnut lähteä kaupoille tungeksimaan perheellisten keskelle. Minä uskon, että muitakin näin toimivia on. Ja koska en ole auton omistaja, niin eipä ole koskaan tullut mieleenkään, että ostoksia pitäisi voida päästä varastoimaan autoon ja sitten jatkaa shoppailua.

Vierailija
97/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhassa maailmassa tuollainen Tripla olisi menestynyt ja siihen maailmaan se suunniteltiin. Epäilen vaan, että me ei palata vanhaan maailmaan moneen vuoteen, ehkäpä ei lainkaan.

Meidän Prismassa verkkoruokaostosten määrä on käsittämättömän suuri.

Meidän lähipostin edessä on ollut jonoa keväästä lähtien. Verkkokaupat on nyt päivän sana, ja niillä toimitusjat pitenee koko ajan. 

Ei me tarvita ostoskeskuksia enää.

Minä en ole käynyt ostoskeskuksissa oikeastaan koskaan elämäni aikana. Siis että olisin varta vasten lähtenyt jonnekin ostarille vain ostoksia tekemään. Mutta jos ostoskeskus sattuu olemaan sen reitin varrella, jota muutenkin kuljen, niin sellaisissa paikoissa kyllä hoidan ostoksiani. Tripla on erinomainen esimerkki tästä, koska kuljen usein Pasilan kautta. 

Sellaiset ostarit, joihin pääsee ainoastaan autolla, ovat itselleni kyllä täysin vieraita paikkoja. En missään nimessä niihin menisi, jos vain voin välttää. Rumia, hälyisiä ja epäviihtyisiä ympäristöjä, enkä minä omista autoakaan. Haluan että asioiden hoitaminen onnistuu sujuvasti eikä edellytä autolla ajelua pitkin ja poikin.

Ostoskeskusten kannalta asian ratkaisee se kumpia asiakkaita on enemmän. Niitä jotka hakee kerran viikossa auton täydeltä tavaraa ja koko perhe shoppailee ja syö siellä vai henkilöitä, jotka tulee ja juo latten ja ostaa kombutsan ja vegeaterian, jonka kantaa repussa kotiin.

Korjattu

Vierailija
98/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona kaataa kainen talouden tästä maasta.

Korona mitään kaada vaan hallitus joka sulkee koko Suomen.

Vierailija
99/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap:n väitteessä on lähteenä? Mutu-tuntuma? Käyn Alppilasta joka päivä lounaalla Triplassa ja siellä on väkeä niin paljon, että olen käyttänyt maskia jo ennen suositusta. Lounaspaikat ainakin vetävät todella hyvin. Triplan ongelmana on, että työmatkaliikenne on vähentynyt ja Messukeskuksen toiminta on hiipunut koronan takia. Nämä olivat keskeinen osa asiakasvirtaa. Prismassa on tosiaan näyttänyt aika hiljaiselta. Vieressä on valitettavasti vetävämpi ruokakauppa, jossa on nyt posti, joten se vetää asiakkaat.

Vierailija
100/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikun joka arkipäivä bussilla Herttoniemestä Pasilaan ja päinvastoin.

Triplan ohi menen kaksi kertaa päivässä.

En ole käynyt Triplassa kertaakaan. 

Asun samalla suunnalla.

Mun 500 ja 510 bussit menee Triplan ohi, mutta jostain syystä se tuntuu vähän oudolta jäädä työmatkalla shoppailemaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä