Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes vuosi sitten avauttu Mall of Tripla vaikeuksissa - lähes puolet liikkeistä on kaatunut, lopetettu tai muuten suljettu

Vierailija
01.10.2020 |

Tripla pitää nettisivuillaan vielä vanhaa liikeluetteloa, jotta tilanne näyttäisi paremmalta.

Katutasossa O'Learys lopetti 300-paikkasen ravintolansa keväällä. Hassua että liike löyty vieläkin lounaslista-sivulta vaikka siellä ei ole puoleen vuoteen ketään ollut töissä.

Hey Gorgeous ravintola avattiin kesäkuussa, ja suljettiin elokuussa. Pähkinätori on myös kadonnut.

Riekerin kenkäkauppa lopetti, samoin muutama muu vaatekauppa sieltä samasta kerroksesta.

Kuulin että Prisma tekee lähtöä sieltä.

Kommentit (545)

Vierailija
61/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Tänä vuonna ulkomaiset turistit ovat puuttuneet.

Varmaan suurin syy pitkällä aikavälillä on se, että ihmisten ostovoima, varsinkin pk-seudulla, jossa asuminen on kallista, on niin pieni, että pakollisten menojen, asumisen, liikkumisen ja ruuan jälkeen ei hirveästi jää käyttörahaa ylimääräiseen huvitukseen.

Itse asun Itä-Suomessa ja harmittaa, kun en ole vieläkään kåynyt Redissä.

Toinen huomioitava juttu on myös Espoon kauppakeskusten, Ison Omenan, Sellon ja Ainoan tilanteet. Olin nyt elokuussa eräänä perjantaina klo 15 aikaan käymässä Ainoassa ja valitsin ruokailupaikkaa ja kiinnitin huomiota, miten siellä oli useita ravintoloita, mutta niissä yhteensä vain kourallinen asiakkaita. Esim. Kävin Friends and burgersissa , kun menin sinne, siellä oli kaksi asiakasta, sitten kun lähdin, sinne jäi vain yksi. Eihän mikään firma pärjää noin pienellä asiakasmäärillä.

Eivät ulkomaalaiset turistit löydä minnekään Pasilaan vaikkei olisi koronaakaan.

Juu sehän on ihan ylivoimaisen vaikeaa ajella junalla se yksi asemaväli Rautatieasemalta.

Käytkö itse kaupunkilomillasi jossain esikaupungin betonihelveteissä ostoksilla paikallisjunalla? Minä en.

Vierailija
62/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triplan ongelma on siinä, että se laski työmatkalaisten varaan asiakasvirtansa. Joo meneehän siitä paljon matkustajia. Junaa käyttävät ovat pääsääntöisesti sellaista väestöä, joiden mediaanipalkka on alle 2000e kuussa. Isotuloisemmat kulkevat autolla. Triplan palveluja käyttää siis se väestö, jolla ei ole varaa ostaa mitään. Helsingin keskustassa ylipäätään asuu vain tukien varassa asuvat tai upporikkaat. Upporikkaat ei ostoskeskuksissa juuri käy. 

Toinen seikka on se, että harvemmin työmatkalainen töiden jälkeen jää shoppailemaan. Työssäkäyvät shoppailevat viikonloppuisin. Kukaan ei halua pysähtyä siihen keräämään itselleen kauppakasseja. Siellä ei ole sellaista systeemiä, kuin Jumbossa, että samoilloa kärryillä kaikki läpi. Kun junalla tulet, niin sullahan jää sekin vaihtoehto käyttämättä, että veisit välillä tavaroita autoon. Parkki lisäksi maksaa. Laitamarketeissa se on ilmainen

Kolmas on se väestö, joka siellä oleilee päivät pitkät. Se tekee ympäristön levottomaksi. Tulee tunne, ettei sinne halua jäädä. 

Neljäs on se tosiasia, että sen ympäristössä on enempi toimistotilaa, kuin asuntoja. Kauppakeskus on mitoitettu aivan liian isoksi potentiaaliseen asiakasmäärään nähden. Lisäksi parin kilsan päässä olevat kauppakeskukset syövät asiakamääriä. Niitä vain on jo liikaa yhteen pieneen keskukseen. 

Itse käyn Hki keskustassa töissä ja kuljen autolla. Ihan vaan sen takia, että Tuusulalaisena kunnan bussiliikenne näivettyi HKL liittymisen jälkeen. En enää kulje Pasilan aseman läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se voi kaatua, koska ympärillä on isoja ja merkittäviä liikkeitä ja mm. Telian pääkonttori. Lisäksi juna-asema.

Rappeutua se toki voi jonkin verran.

Telialaiset tekee lähes kaikki töitä etänä koronan vuoksi, joten en ymmärrä miten vaikuttaisi asiaan. Junalla matkustavatkaan eivät jää siihen shoppailemaan, ainakaan nyt.

Ihmisvirtoja on, mutta ne eivät ole jäämässä viettämään ostarille aikaa.

Vierailija
64/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa Prisma lähtee, koska niitä ei Helsingin keskustaa lähempänä ole.

Eiköhän tämä koronapaska koettele ihan kaikkialla, muuallakin kuin Triplassa. 

Triplan Prismassa sentään käy asiakkaita. Viereinen Citymarket sen sijaan on ollut aika hiljainen jo ennen koronaa.

Citymarket? Missä Pasilassa on Citymarket?

Vierailija
65/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tripla olikin suuruudenhullu hanke. Samoin Redi. Siinä on raja, kuinka monta kauppakeskusta pääkaupunkiseutu voi ylläpitää. Samalla ihmetellään, kuinka ydinkeskusta kuihtuu.

Toisaalta Redin katolle rakentuu toinen tornitalo ja kolmaskin valuvaiheessa. Pikkuhiljaa kauppakeskuksen viereen tulee asuntoja ja luultavasti asukkaita, joilla on kauppakeskukseen 0-500 metrin matka. 

Itse asun Kalasatamassa, ihan Redin naapurissa. En ole käynyt Redissä moneen kuukauteen, kun siellä ole ole kunnon ruokakauppaa.  

Ihan mielenkiinnosta, mikä sitten on hyvä ruokakauppa?

Itse olen ollut ihan tyytyväinen K-supermarketin ja Lidlin valikoimiin. Molemmat vielä niin läheikkäin, että samalla reissulla voi käydä kummassakin jos tarvii.

Vierailija
66/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhassa maailmassa tuollainen Tripla olisi menestynyt ja siihen maailmaan se suunniteltiin. Epäilen vaan, että me ei palata vanhaan maailmaan moneen vuoteen, ehkäpä ei lainkaan.

Meidän Prismassa verkkoruokaostosten määrä on käsittämättömän suuri.

Meidän lähipostin edessä on ollut jonoa keväästä lähtien. Verkkokaupat on nyt päivän sana, ja niillä toimitusjat pitenee koko ajan. 

Ei me tarvita ostoskeskuksia enää.

Vierailija
67/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tripla olikin suuruudenhullu hanke. Samoin Redi. Siinä on raja, kuinka monta kauppakeskusta pääkaupunkiseutu voi ylläpitää. Samalla ihmetellään, kuinka ydinkeskusta kuihtuu.

Toisaalta Redin katolle rakentuu toinen tornitalo ja kolmaskin valuvaiheessa. Pikkuhiljaa kauppakeskuksen viereen tulee asuntoja ja luultavasti asukkaita, joilla on kauppakeskukseen 0-500 metrin matka. 

Itse asun Kalasatamassa, ihan Redin naapurissa. En ole käynyt Redissä moneen kuukauteen, kun siellä ole ole kunnon ruokakauppaa.  

Itse olen ollut ihan tyytyväinen K-supermarketin ja Lidlin valikoimiin. Molemmat vielä niin läheikkäin, että samalla reissulla voi käydä kummassakin jos tarvii.

Kiva kun olet löytänyt Redistä itsellesi hyvät ruokakaupat.

Minä en ole ja tilaan siksi viikon ruoat Eastonin Citymarketista. Tilaa sinäkin. 

Vierailija
68/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona rokottaa tällä hetkellä eniten, Tripla on kuitenkin paremmalla paikalla kuin Redi.

Vierailija
69/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että Tripla olisi erityisissä vaikeuksissa ilman tätä koronaa, joka on ajanut 60% työssäkäyjistä etätöihin (lounas syödään kotona), ja suurimman osan välttelemään julkisia paikkoja kuten kauppakeskuksia. 

Sellainen kotimaisten julkisen liikenteen käyttäjien paikkahan tuo pääosin on, mutta kyllä niitä Helsingissä riittää tarpeeksi Triplan pystyssä pitämään. Turisteja en usko kiinnostavan, ei Helsinkiin tulla katsomaan kauppakeskuksia vaan keskustan jugendalueiden kauneutta ja nähtävyyksiä, varakkaimmat luksusbutiikeissa asioivat myös. Ja me "maalaiset" (asun H:gin Viikissä) tosiaan ajetaan mieluummin kehien automarketteihin kuin johonkin tukkoiseen Pasilaan ja Triplaan.

Samaa mieltä. Eiköhän tilanne korjaannu hyvin nopeasti sen jälkeen, kun etätöistä palataan normaaliin arkeen, eli kun Suomeen on saatu turvallinen rokote ja sen on saanut riittävän suuri osa ihmisistä. Myöhemmin Triplasta tulee aina vain tarpeellisempi, kun Pasilaan rakennetaan niitä uusia tornitaloja. 

Itse asun kävelymatkan päässä ja jos pitää jotain käydä ostamassa, Tripla on ensimmäinen paikka minne menen. Saan sieltä melkein kaiken tarvitsemani, enkä ole avajaisten jälkeen juuri keskustassa enää käynytkään. Kyllä suurin osa muistakin lähettyvillä asuvista toiminee samoin. 

Vierailija
70/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa Prisma lähtee, koska niitä ei Helsingin keskustaa lähempänä ole.

Eiköhän tämä koronapaska koettele ihan kaikkialla, muuallakin kuin Triplassa. 

Triplan Prismassa sentään käy asiakkaita. Viereinen Citymarket sen sijaan on ollut aika hiljainen jo ennen koronaa.

Citymarket? Missä Pasilassa on Citymarket?

Hmm.. kirjoittaja on käynyt Triplassa Tena-ostoksilla joskus vuosi sitten ja muistelee nähneensä Citymarketin, vaikka se ei ole Citymarket. 

Vierailija
71/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Siellä erästä businessta/vetää pikkupuljua pitää mun lukioaikainen no ei kiusaaja mutta kiusaajashenkinen. Oli mukana mun mollaamisessa ja naureskelussa. Muutenkin erittäin ylimielinen tyyppi. Voisin jopa tuntea sääliä häntä kohtaan, jos olisi kouluaikana vaivautunut edes moikkaamaan.

En diggaa mistään kiusaajista kun mollasivat ja haukkuivat joka asteella (paitsi ei korkeakoulussa).

Vierailija
72/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun olet löytänyt Redistä itsellesi hyvät ruokakaupat.

Minä en ole ja tilaan siksi viikon ruoat Eastonin Citymarketista. Tilaa sinäkin. 

Miksi tilaisin, jos kotini alakerrassa on kaksi ihan ok ruokakauppaa :D

Vierailija
73/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhassa maailmassa tuollainen Tripla olisi menestynyt ja siihen maailmaan se suunniteltiin. Epäilen vaan, että me ei palata vanhaan maailmaan moneen vuoteen, ehkäpä ei lainkaan.

Meidän Prismassa verkkoruokaostosten määrä on käsittämättömän suuri.

Meidän lähipostin edessä on ollut jonoa keväästä lähtien. Verkkokaupat on nyt päivän sana, ja niillä toimitusjat pitenee koko ajan. 

Ei me tarvita ostoskeskuksia enää.

Minä en ole käynyt ostoskeskuksissa oikeastaan koskaan elämäni aikana. Siis että olisin varta vasten lähtenyt jonnekin ostarille vain ostoksia tekemään. Mutta jos ostoskeskus sattuu olemaan sen reitin varrella, jota muutenkin kuljen, niin sellaisissa paikoissa kyllä hoidan ostoksiani. Tripla on erinomainen esimerkki tästä, koska kuljen usein Pasilan kautta. 

Sellaiset ostarit, joihin pääsee ainoastaan autolla, ovat itselleni kyllä täysin vieraita paikkoja. En missään nimessä niihin menisi, jos vain voin välttää. Rumia, hälyisiä ja epäviihtyisiä ympäristöjä, enkä minä omista autoakaan. Haluan että asioiden hoitaminen onnistuu sujuvasti eikä edellytä autolla ajelua pitkin ja poikin.

Vierailija
74/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että Tripla olisi erityisissä vaikeuksissa ilman tätä koronaa, joka on ajanut 60% työssäkäyjistä etätöihin (lounas syödään kotona), ja suurimman osan välttelemään julkisia paikkoja kuten kauppakeskuksia. 

Sellainen kotimaisten julkisen liikenteen käyttäjien paikkahan tuo pääosin on, mutta kyllä niitä Helsingissä riittää tarpeeksi Triplan pystyssä pitämään. Turisteja en usko kiinnostavan, ei Helsinkiin tulla katsomaan kauppakeskuksia vaan keskustan jugendalueiden kauneutta ja nähtävyyksiä, varakkaimmat luksusbutiikeissa asioivat myös. Ja me "maalaiset" (asun H:gin Viikissä) tosiaan ajetaan mieluummin kehien automarketteihin kuin johonkin tukkoiseen Pasilaan ja Triplaan.

Samaa mieltä. Eiköhän tilanne korjaannu hyvin nopeasti sen jälkeen, kun etätöistä palataan normaaliin arkeen, eli kun Suomeen on saatu turvallinen rokote ja sen on saanut riittävän suuri osa ihmisistä. Myöhemmin Triplasta tulee aina vain tarpeellisempi, kun Pasilaan rakennetaan niitä uusia tornitaloja. 

Itse asun kävelymatkan päässä ja jos pitää jotain käydä ostamassa, Tripla on ensimmäinen paikka minne menen. Saan sieltä melkein kaiken tarvitsemani, enkä ole avajaisten jälkeen juuri keskustassa enää käynytkään. Kyllä suurin osa muistakin lähettyvillä asuvista toiminee samoin. 

Mä veikkaan ettei me palata etätöistä enää ikinä normaaliin arkeen. 

Mun firman piti muuttaa Triplaan mutta me ei muuteta minnekään, kun työt sujuu etänänkin.

Työnantaja kertoi et me säästetään näin toimimalla 40 000 euroa kuukaudessa, kun ei tarvita toimitiloja, ei arkipaikkoja, ei sähköä tai vettä, eikä siivoojia.

Vierailija
75/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opasteet surkeita. Mahdoton löytää yhtään mitääN mistään. Etsin prismaa kaksi tuntia triplan sisältä.

Vierailija
76/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran Triplassa. Suurin osa vaatekaupoista jotain järkyttäviä rättikauppoja. Yhdessä kaupassa pöydät notkuivat toinen toistaan huonompilaatuisia vaatteita 1-3 euron hintaan. Joku on mennyt aika pahasti pieleen markkinatutkimuksessa, jos ajatellaan että tämä on juuri sitä mitä kuluttajat haluaa.

Vierailija
77/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun joka arkipäivä bussilla Herttoniemestä Pasilaan ja päinvastoin.

Triplan ohi menen kaksi kertaa päivässä.

En ole käynyt Triplassa kertaakaan. 

Vierailija
78/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä veikkaan ettei me palata etätöistä enää ikinä normaaliin arkeen. 

Mun firman piti muuttaa Triplaan mutta me ei muuteta minnekään, kun työt sujuu etänänkin.

Työnantaja kertoi et me säästetään näin toimimalla 40 000 euroa kuukaudessa, kun ei tarvita toimitiloja, ei arkipaikkoja, ei sähköä tai vettä, eikä siivoojia.

Nyt voisi olla hyvä sauma neuvotella palkankorotuksesta...

Vierailija
79/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko olemassa joku psykologinen juttu mikä selittäisi tämän, mutta en vaan tykkää mennä portaita alas kauppakeskukseen. Mielummin menen keskustaan vaikka Forumiin.

Vierailija
80/545 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kaikki ovat tietoisia, että siihen Nordenskiöldinkadulle on tulossa seuraava ostosparatiisi. Oikein iso jäähalli ja valtava ostoskeskus. Vähän viheralueita linttaan alta, mitäs tuosta. 

Ihmiset haluaisivat lähipalveluita, pieniä leipomoita ja ravintoloita ja kivijalkakauppoja, tai edes elävän, toimivan keskustan, mutta jotenkin tässä käy vaan niin, että Helsingistäkin on tulossa yksi jumalaton Prisma. Eikö riitä, että kaikkien muiden Suomen kaupunkien fiilis on pilattu ja keskustat kuoletettu markettikeskittymien ja kauppakeskusten tieltä? Eikö edes pääkaupungissa voisi olla vähän oikean kaupungin tunnelmaa?