Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastan yksinoloa ja huomenna jää lapsi päiväkodista joululomalle.

Vierailija
12.12.2013 |

Tykkään niin olla päivät yksin kaikessa rauhassa,työtön kun olen. Nyt lapsi lomilla ensikuun alkuun loppiaisen jälkeen menee hoitoon.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa lapsi on virikehoidossa vai?

Vierailija
2/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:55"]

Jaa lapsi on virikehoidossa vai?

[/quote]

Niin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, on se elämä rankkaa :/ Ajatella, että lapsi on sinut valinnut äidikseen, kaltaisesi laatunaisen, eikä lainkaan osaa arvostaa sinua pysymällä pois jaloista, kun sinä vain vaatimattomasti haluaisit viettää yhteiskunnan tarjoamaa laatuaikaa omissa oloissasi. Tsemppiä!

Vierailija
4/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan lapsiani ja pidän ne hoidossa tasan sen ajan, mikä on välttämätön pakko. Opiskeluaikana lapset olivat 3-4kk kesälomalla ja talvellakin 1-2 kuukautta joululomalla.

Vierailija
5/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:56"]

Voi voi, on se elämä rankkaa :/ Ajatella, että lapsi on sinut valinnut äidikseen, kaltaisesi laatunaisen, eikä lainkaan osaa arvostaa sinua pysymällä pois jaloista, kun sinä vain vaatimattomasti haluaisit viettää yhteiskunnan tarjoamaa laatuaikaa omissa oloissasi. Tsemppiä!

[/quote]

Jokaisella on oikeus pitää lastaan hoidossa vaikka työtön olisikin ja lapsikin jo kohta eskari-ikäinen niin päiväkoti tekee hänelle ihan hyvää.

Vierailija
6/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:03"]

Mä rakastan lapsiani ja pidän ne hoidossa tasan sen ajan, mikä on välttämätön pakko. Opiskeluaikana lapset olivat 3-4kk kesälomalla ja talvellakin 1-2 kuukautta joululomalla.

[/quote]

On mullakin 2,5kk kesälomalla.ap siis.

Vierailija
7/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään viettää paljon aikaa yksin, omiin juttuihini syventyen. Ja juuri siksi olenkin lapseton. Huh heijaa, mitä meininkiä. Pakkoko niitä kakaroita on hankkia, jos niiden seura ei miellytä? Sinä maksat (tai yhteiskunta maksaa) reilusti yli sata tonnia tästäkin ilosta.

Vierailija
8/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:05"]

Minäkin tykkään viettää paljon aikaa yksin, omiin juttuihini syventyen. Ja juuri siksi olenkin lapseton. Huh heijaa, mitä meininkiä. Pakkoko niitä kakaroita on hankkia, jos niiden seura ei miellytä? Sinä maksat (tai yhteiskunta maksaa) reilusti yli sata tonnia tästäkin ilosta.

[/quote]

Mies toivoi lasta ja mulle oli sanottu etten lapsia saa niin emme käyttäneet ehkäisyä etenkin kun miehelläkin oli todettu huonot siittiöt mutta 2v ilman ehkäisyä niin tulin raskaaksi. Ja ei mene kuin vähän päivähoitomaksua.

Vierailija
9/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä pätevät taas äidit, jotka itse tietenkin huolehtivat 100% itse lapsensa kaikista tarpeista 24/7? Joillain ei ole edes sukulaisia ja muita tuttavia, jotka viitsisivät vaihtaa tavatessa pari sanaa lapsen kanssa. Todellakin ymmärrän ap:tä. Kaikkien kotiäitien elämä ei ole sosiaalisesti niin virikkeellistä, että lapsi näkisi muitakin kuin äitiään. Mielestäni lapsella on oikeus siihen, että hän on osa yhteisöä (perhettä, sukua, on kavereita jne.). Kaikilla ei ole niitä omasta takaa. Minä olen kotona kotihoidontuella ja vien lapseni välillä kerhoon, jotta saisin omaa aikaa ja lapsi näkisi muitakin ihmisiä kuin minua, jota todellakin näkee suurimman osan muusta ajasta. Mies tekee töissä jatkuvasti pitkää päivää, niin hänestäkin on apua lapsenhoidossa ehkä vain pari kertaa viikossa parin tunnin ajan. Niin. Minulla on vain yksi lapsi, mutta on se aika rankkaa tiedostaa, että on lapsen arkielämässä käytännössä ainoa merkityksellinen ihmissuhde, koska isäkin on niin paljon pois kotoa. Elämä olisi ehkä toisenlaista, jos joku tulisi edes viikottain meille kylään ja lapsi saisi siinä samalla jotain vihjettä siitä, millaista ihmisten välinen kanssakäyminen on, mutta se, että on päivät pitkät kontaktissa vain äitiinsä, niin on mielestäni aivan sairas kuvio. Ja tähän tämä yhteiskunta painostaa. Jokainen huolehtii omista kakaroistaan. Koska jokainen huolehtii yksin omista kakaroistaan, niin ei riitä rahkeita auttaa ketään ja piiri pieni pyörii. Äitien karsinoimisen yksin omien lastensa kanssa näkee siinäkin, miten vanhat "kaverit" ensin onnittelevat lapsen saamisesta, koska niin kuuluu tehdä, mutta sitten he vetäytyvät pois rinnalta ja ehdottavat, että äiti menisi lapsensa kanssa jonnekin äiti-lapsikerhoihin hakemaan jotain seuraa itselleen. Todella surullista, ettei lapset ole todellakaan luonnollinen osa elämää, johon kuuluisi kaikenlaista. Hyvä, jos äiti saa hoidattaa lastaan välillä pari tuntia edes lapsen isällä tai mummolla ilman, että pitäisi tuntea siitä syyllisyyttä, ettei ole valmis viihdyttämään lastaan 24/7. Minulla on ns. omaa aikaa viikottain ehkä vain kymmenisen tuntia. Riippuu miehestä ja muista järjestelyistä.

Vierailija
10/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:31"]Siellä pätevät taas äidit, jotka itse tietenkin huolehtivat 100% itse lapsensa kaikista tarpeista 24/7? Joillain ei ole edes sukulaisia ja muita tuttavia, jotka viitsisivät vaihtaa tavatessa pari sanaa lapsen kanssa. Todellakin ymmärrän ap:tä. Kaikkien kotiäitien elämä ei ole sosiaalisesti niin virikkeellistä, että lapsi näkisi muitakin kuin äitiään. Mielestäni lapsella on oikeus siihen, että hän on osa yhteisöä (perhettä, sukua, on kavereita jne.). Kaikilla ei ole niitä omasta takaa. Minä olen kotona kotihoidontuella ja vien lapseni välillä kerhoon, jotta saisin omaa aikaa ja lapsi näkisi muitakin ihmisiä kuin minua, jota todellakin näkee suurimman osan muusta ajasta.

[/quote]

Mahdoitkohan nyt lukea ihan samaa aloitusviestiä kuin muut? Tässä ei nyt ole kyse mistään kotiäidistä ja yrittäjäisästä ja ansaitusta hetken hengähdystauosta ja lapsen oikeudesta kuulua yhteisöön.

Aloitusviestissä työtön äiti rutisee siitä, kun lapsi on kokonaiset kolme viikkoa äidin vaivoina kotona sen sijaan, että olisi SENKIN ajan päiväkodissa, kuten muulloin on.

On se nyt jumalauta rankkaa, jos joutuu OMAN lapsen kanssa kolme viikkoa viettämään ja siitäkin viikko on joulunpyhiä.

Kyllä, minä olen sitten varmaan superäiti, kun kykenen ihan rutisematta ja mielelläni pitämään lapselleni seuraa tämän loma-ajan päiväkodista.

Vierailija
11/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihan kamalaa olla oman lapsensa kanssa... Ja kiljaisi kyllä aika hyvin joku... Ehkä suuttujakin voisi viedä lapsensa päiväkotiin ja kitistä sen jälkeen kun joutuu lapsensa kanssa olemaan loman ajan.

Vierailija
12/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:31"]Siellä pätevät taas äidit, jotka itse tietenkin huolehtivat 100% itse lapsensa kaikista tarpeista 24/7? Joillain ei ole edes sukulaisia ja muita tuttavia, jotka viitsisivät vaihtaa tavatessa pari sanaa lapsen kanssa. Todellakin ymmärrän ap:tä. Kaikkien kotiäitien elämä ei ole sosiaalisesti niin virikkeellistä, että lapsi näkisi muitakin kuin äitiään. Mielestäni lapsella on oikeus siihen, että hän on osa yhteisöä (perhettä, sukua, on kavereita jne.). Kaikilla ei ole niitä omasta takaa. Minä olen kotona kotihoidontuella ja vien lapseni välillä kerhoon, jotta saisin omaa aikaa ja lapsi näkisi muitakin ihmisiä kuin minua, jota todellakin näkee suurimman osan muusta ajasta.

[/quote]

Mahdoitkohan nyt lukea ihan samaa aloitusviestiä kuin muut? Tässä ei nyt ole kyse mistään kotiäidistä ja yrittäjäisästä ja ansaitusta hetken hengähdystauosta ja lapsen oikeudesta kuulua yhteisöön.

Aloitusviestissä työtön äiti rutisee siitä, kun lapsi on kokonaiset kolme viikkoa äidin vaivoina kotona sen sijaan, että olisi SENKIN ajan päiväkodissa, kuten muulloin on.

On se nyt jumalauta rankkaa, jos joutuu OMAN lapsen kanssa kolme viikkoa viettämään ja siitäkin viikko on joulunpyhiä.

Kyllä, minä olen sitten varmaan superäiti, kun kykenen ihan rutisematta ja mielelläni pitämään lapselleni seuraa tämän loma-ajan päiväkodista.

[/quote]

Meillä mies on myös yrittäjä tee erittäin pitkää päivää ja lapsemme on ainokainen eikä kavereita ole löytynyt vaikka niitä naapurustosta,puistoista yms olen hakenut. On hyvä että päiväkodissa on kavereita. Ja yksin hoidan joululoman lasta melkein kokonaan kuten kesälomankin koska mies ei kerkiä lomaa pitämään.ap siis.

Vierailija
13/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aiot peittää asenteesi lapseltasi?

Vierailija
14/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin nautin lomista lasten kanssa :) Neljän kanssa otetaan rennosti, leivotaan ja touhuillaan. Ei stressiä :)

Vierailija
15/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:53"]

[/quote]

En mä sitä lapselle näytä tietenkään.

Vierailija
16/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En mä sitä lapselle näytä tietenkään"

Halusit tai et, mutta asenteesi varmasti heijastavat lapseesi  haitallisesti.

Eikö sinulle ole tullut mieleen, että myös lapsesi voisi rakastaa kotona oleskelua ja lomaa.

Eikö lapsellasi ole isovanhempia tai muita läheisiä, joiden kotona hän voisi viettää laatu-aikaa, edes joululomalla, kun oma lapsi häiritsee sinua noin paljon.

Asenteesi varmasti heijastavat lapseesi haitallisesti ja siksi kannattaisi miettiä lapselle esim. sijaisvanhemmuutta, jotka antaisivat lapselle hoivaa ja turvaa päiväkodin lisäksi, niin voisit keskittyä rauhassa yksin omaan seuraasi ja oloosi.

Vierailija
17/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä rakastat yksinoloa ja olet umpikujassa miehen kanssa. Siinä sun tämän päivän aloitukset. Kaikki täällä vähänkin pyörivät kyllä tunnistaa sun aloitukset ellei nyt heti otsikosta niin ainakin klikattuaan viestin auki. Eihän sulle mikään vastaus kelpaa, kaikkeen aina on vastaväite. Mikä pakko sun on sitten ottaa sitä lasta joululomalle sieltä päiväkodista jos kerran se on liian raskasta sulle, pidä vaan siellä päiväkodissa ihan vuoden ympäri ilman mitään lomia. Parempi varmasti lapselle kuin olla kotona sun kanssa jos olet oikeassa elämässä samanlainen marisija kuin annat täällä  ymmärtää.

Vierailija
18/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:30"]

[/quote]

En mä sitä lapselle näytä tietenkään"

Halusit tai et, mutta asenteesi varmasti heijastavat lapseesi  haitallisesti.

Eikö sinulle ole tullut mieleen, että myös lapsesi voisi rakastaa kotona oleskelua ja lomaa.

Eikö lapsellasi ole isovanhempia tai muita läheisiä, joiden kotona hän voisi viettää laatu-aikaa, edes joululomalla, kun oma lapsi häiritsee sinua noin paljon.

Asenteesi varmasti heijastavat lapseesi haitallisesti ja siksi kannattaisi miettiä lapselle esim. sijaisvanhemmuutta, jotka antaisivat lapselle hoivaa ja turvaa päiväkodin lisäksi, niin voisit keskittyä rauhassa yksin omaan seuraasi ja oloosi.

[/quote]

On hänellä yhdet isovanhemmat ja käy niillä aina silloin tällöin kun jaksavat häntä hoitaa enkä minä häntä mihinkään sijaiskotiin anna ja onhan hänellä paljon lomaa vuoden aikana päiväkodista.

Vierailija
19/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika! Sinä aikuisena ja vanhempana olet kotona päivät pitkät, koska rakastat yksinoloa ja  vielä kehtaat valittaa kun yhteiskunta (päiväkoti) ei hoida lastasi joululomalla. Missä on vastuusi omasta lapsestasi? Vie lapsesi vaikka isovanhemmille, jos ajattelet yhtään lapsen etua.

Etkö voisi asettua lapsesi asemaa ja suoda hänelle pientä lomataukoa päiväkodista. Eikä ole oikein puhua työttömyydestä, koska todennäköisesti olet myös työkyvytön, koska et edes omaa lastasi voi valittamatta hoitaa joululomalla.

Vierailija
20/24 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:48"]

Voi hyvänen aika! Sinä aikuisena ja vanhempana olet kotona päivät pitkät, koska rakastat yksinoloa ja  vielä kehtaat valittaa kun yhteiskunta (päiväkoti) ei hoida lastasi joululomalla. Missä on vastuusi omasta lapsestasi? Vie lapsesi vaikka isovanhemmille, jos ajattelet yhtään lapsen etua.

Etkö voisi asettua lapsesi asemaa ja suoda hänelle pientä lomataukoa päiväkodista. Eikä ole oikein puhua työttömyydestä, koska todennäköisesti olet myös työkyvytön, koska et edes omaa lastasi voi valittamatta hoitaa joululomalla.

[/quote]

Lapsella on vuodessa paljon lomia. Joululoma,pitkä pääsiäisloma,tosi pitkä kesäloma,syyslomaa yms ja on vain 12 päivänä kuussa klo 9-15 hoidossa eli kyllä hänellä on varmasti vapaata enemmän kuin monilla muilla lapsilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän