Nyt tomaattia tulee, katso kuwat ! -Zinccis näyttää ..
Kommentit (26)
Olen antanut osan kypsyä pöydillä, kun saavat nyt ulkona liikaa vettä taivaalta järjestelyistä johtuen. Olen nostellut yrttejä turvaan suurimmalta sateelta .. tomaatit on kärsijän roolissa. Täytyy nostella sisään, ennenkuin ne poksahtelee ylivesityksestä ..
Zinc
Kyllon hyviä, omatekoiset tomskut.
Kerran kokeillut partsilla enkä koskaan ennen tiennyt edes, miltä tomaatin kuuluu maistua. Ihan turvemullassa ja isoissa ruukuissa kasvatin.
Mites oli chilit? Entä oletko maissia viljellyt
Vierailija kirjoitti:
Mites oli chilit? Entä oletko maissia viljellyt
Näkyyhän tuossa kakkoskuvassa yksi alhaalla.
Lisäksi raapaisin vielä 3 chinenseä (pientä, keskitulista) kebabbiin joka on valmistumassa ..
Zinc
Maissin viljelyä en ole kokeillut muuta kuin joskus törkkinyt siemeniä multiin, mutten mitään satoa ole saanut. Nehän kait pitäisi esikasvattaa ..
Zinc
Ei kakkoskuvassa ollut oikeaa kuvaa?
Mä sain omat maissit tänä vuonna. Esikasvatin 3 viikkoa isossa ruukussa noin 10 tainta. Siitä sitten varovasti suoraan maahan suojan alle
Milloin chilit pitää laittaa kasvamaan
Vierailija kirjoitti:
Ei kakkoskuvassa ollut oikeaa kuvaa?
Vähän on sekava ;)
On yrttejä, on vähän tomaatteja, yksi silikin näkyy .. ei tässä kerkeä, kun on kiire, ettei kebabit kärähtäny.
Räpsäsin vaan kuvan vauhdissa ;)
Zinc
Nyt on kaikki laitettu. On silit käytetty, tomaatit, yrtit jne ..
Ruoka tässä nenän edessä ! Nyt syörähän !
(ja kun maistelin chinensejä, niin pieni tulisuus suussa jo valmiina)
Vierailija kirjoitti:
Opettele nyt ottamaan kuvia edes
Kyse on ideasta, EI kuvista. Lisäksi luuletko, että mä tänne senzuroimattomia kuvia laittaisin ..
Ei kunnon kuvia voisi edes ottaa ..
Zinc
Aa okei, oli ne eri kuvat.
Mun mies on ihan parvekelaatikossa viljellyt chilejä, siis muutama kasvi. Antoi pitkään syksyyn satoa, hauskaa miniviljelyä.
Vierailija kirjoitti:
Milloin chilit pitää laittaa kasvamaan
Eri lajikkeet vaihtelee.
Annuumit on nopeimpia (ne perinteiset kaupan pitkulaiset) Sitten riippuu ruukun koosta. Pienemmässä ruukussa tulevat jo 3-4 kk. Isommassa ruukussa / hitaammissa lajikkeissa vähintään 6 kk. Joissakin voi mennä vuosikin (rocotot)
Itse viskasin juuri viimevuoden lopulla laitetut rocotot mäkeen, kun niihin oli mennyt ötököitä .. En jaksanut odotella enää satoa ..
Zinc
Entäs munakoisot - onnistuisikohan partsilla?
Vierailija kirjoitti:
Aa okei, oli ne eri kuvat.
Mun mies on ihan parvekelaatikossa viljellyt chilejä, siis muutama kasvi. Antoi pitkään syksyyn satoa, hauskaa miniviljelyä.
Juu, ei tässä kummosia. Vähän hyviä makuja omiksi tarpeiksi. Oli mulla kurkkujankin keväällä tulossa, mutta ne kuoli pois juuri ennen kun olisi saanut ulos ne. Vähän huonosti tuli hoidettua. Taisi kuihtua kastelun puutteeseen ..
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Entäs munakoisot - onnistuisikohan partsilla?
En ole ikinä kasvattanut, niin en uskalla lähteä muuta veikkaamaan, kuin että eiköhän ne oikeissa olosuhteissa pärjää melkein mikä vaan.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Maissin viljelyä en ole kokeillut muuta kuin joskus törkkinyt siemeniä multiin, mutten mitään satoa ole saanut. Nehän kait pitäisi esikasvattaa ..
Zinc
Rupesi jostain syystä naurattamaan tämä kirjoitus.
"Joskus törkkinyt siemeniä multiin" XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Rupesi jostain syystä naurattamaan tämä kirjoitus.
"Joskus törkkinyt siemeniä multiin" XD
Zemmonen törkkijä olen ;)
Zinc
No mene nyt jo syömään sitä kepappia... :)
Käwin ulkona juuri katsomassa ja sitähän tulee jäätäwästi ..
Tässä vähän kaikenlaista
https://aijaa.com/9utjt9
Zinc