Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies syö meidät vararikkoon, mitä teen?!

Vierailija
12.12.2013 |

Tein tänään uunissa kalkkunanpaistin (yli 1 kg) ja 400 g ranskalaisia.

Mies söi yksin 700 g kalkkunaa ja kaikki nuo ranskalaiset. Ja sitten marisee, kun sille ei enää mitkään housut mahdu jalkaan eikä paidat mene kauluksesta kiinni.

Olin ajatellut, että syömme tuosta kalkkunasta ainakin kaksi kertaa, kumpikin. Ja vielä jäisi lihaa leivän päälle joku siivu. Nyt siitä jäi jäljelle oikeastaan vain mun annos huomiselle mitä jaksan syödä ja varmaan mies vetää sitten loput.

Eikö 400 g ranskalaispussin pitäisi olla neljän ihmisen annos?!

Mä en jaksa vääntää ruokaa niin paljon, kuin mies söisi. Jos on hyvää ruokaa, se vaan syöjasyöjasyöjasyö - ja sitten valittaa, kun vatsaan sattuu. Kun suunnittelen, että nyt näen vaivaa ja teen tän ruoan, niin syömme siitä 2 päivää ja loput pakkaseen - niin ei auta, mies tuhoaa kaiken heti. Mun annoksenikin näemmä.

Oikeasi. 1 kg kalkkunaa, siitä pitäisi voida tarjota lisukkeineen 5 hengen ateria, jos ei kuuden. Meille se riittää vaan miehelle. Ja ei ole edes iso mies, pituutta varmaan joku 172 cm. No, niin, leveyttä sitten tietty löytyy.

Mitä ihmettä teen?!

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.

Vierailija
82/114 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kotiin sellaista mitä se ei halua syödä mutta mistä sinä tykkäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ongelma meinasi olla pojat ystävät. Heillä on tiivis porukka ja käyvät vuorollaan toisten luona syömässä. Mutta ruokatavat.

Meillä pojat saavat ottaa leipää ja margariinia, ei mitään muuta.

Meillä leipäkone pyörii joka päivä ja kun mun poika tulee kotiin, on leipä valmis.

Tulen siitä 2 h päästä kotiin ja teen ruuan. Meillä on tomaattikastiketta pakkasessa, seassa vaihtelevasti vihanneksia. Jos on paljon, ei ole muuta kuin riisiä / makaronia / perunaa.

Torstaisin meillä on aina nokkoskeittoa, pakkasessa on nokkosia vappuun asti. Maitopohjainen keitto ja paljon nokkosia ja kananmunaa sekä ruisleipää. Meillä ei käy torstaisin pojat ystäviä syömässä.

Keitetty riisi ei paljon maksa, jos vieraita tuleekin enemmän.

Vierailija
84/114 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies syö paljon mutta kuluttaakin fyysisen työn vuoksi paljon kaloreita päivän aikana. Nyt jostain syystä paino on kuitenkin noussut ja noussut. Syö kyllä ison annoksen mutta on nyt havahtunut tilanteeseen ja jättänyt viikolla herkut syömättä ja kevytlimsan vaihtanut maitoon, enemmän syö ruisleipää kuin vaaleaa jne. Eli pieniä muutoksia. Ihan itse heräsi tilanteeseen. Tehdään puoliksi ruokaa ja se on paljolti kotiruokaa. Voisiko teillä ajatella vastaavaa että pienillä muutoksilla lähtisi muuttamaan vähän niitä ruokailutottumuksia?

Vierailija
85/114 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: Miksi olette tuollaisten ällömiesten kanssa?

Rastita vastaus raaputtamalla puukolla merkki valitsemaasi ruutuun:

[] Raha

[] Muna

Vierailija
86/114 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei käy torstaisin pojat ystäviä syömässä.

Meillä ei syödä ystäviä ainakaan arkisin.

Vierailija
87/114 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, itse sinä ne ruoat syöt mutta harhoissasi kuvittelet, että miehesi muka tekee niin vaikka sinulla ei edes ole oikeasti mitään miestä.

Vierailija
88/114 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 01:37"]

Ennen kuin laitat ruokaa tarjolle, laita pakastimeen jo osa. Ehkä miehesi luulee ruuan loppuvan maailmasta ja syö aina kaiken, mitä on tarjolla. Jos jää nälkäiseksi, menköön vaikka Mäkkärille!

Täytyy varmaan tehdä näin, otan heti alkuun jo ruoasta osan syrjään, kun se on valmistunut. Ja sitten sanon, että tämän, mitä näkyy, on riitettävä n-määrälle ihmisiä, ota sen mukaan.

Nyt kävi niin, että menin yhden yhdistyksen kokoukseen paistin valmistuttua ja jätin sen hellalle jäähtymään. Mies oli kotiin tullessaan sitten kietaissut siitä leijonanosan ja syönyt myös nuo ranskikset, joista olisi kuulunut riittää molemmille.

Eli käytännössä mun pitäisi aina ostaa1 kg ranskiksia. Mä syön niistä joku 200 g. Mies vetää loput. Mitä jos joko alat tekemään vain sellaisia yhden kerran annoksia. Älä tee noita seuraavaksi päiväksi tai pakastimeen laitettavaksi. Ja sitten siirryt suosiolla pasta linjalle. Terveellisyys on suunnilleen samaa luokkaa kuin ranskiksissa. Ja siihen sitten joku tomaatti kastike, johon muutama pala lihaa tai jauhelihaa. Tavallisesti normaali nainen syö alle 100g kuivana mitattuna, pastaa, mutta voithan sinä keittää miehellesi vaikka 500g. Ensiksi se alkuruuaksi ja sitten vasta, jokin pääruoka jos tarvetta on. Vaikka sitten 100g pihvi. Lopeta paistien ostaminen vaan siirry ihan suosiolla tuohon pihviin ja joka aterialle uusi ruoka.

Vaivalloistahan se on, mutta niinkai se vararikossakin oleminen on?

Vierailija
89/114 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä teet miehelle ruokaa? Varsinkaan tuollaiselle porsaalle? Tehköön itse ja käykööt myös kaupassa itse. Tästä lähtiet syöt aina itse omat kokkauksesi.

Vierailija
90/114 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap et ole mikään miehesi palvelija tai suurtalouskokki. Lopeta miehen syöttäminen.

Vierailija
91/114 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies syö paljon mutta kuluttaakin fyysisen työn vuoksi paljon kaloreita päivän aikana. Nyt jostain syystä paino on kuitenkin noussut ja noussut. Syö kyllä ison annoksen mutta on nyt havahtunut tilanteeseen ja jättänyt viikolla herkut syömättä ja kevytlimsan vaihtanut maitoon, enemmän syö ruisleipää kuin vaaleaa jne. Eli pieniä muutoksia. Ihan itse heräsi tilanteeseen. Tehdään puoliksi ruokaa ja se on paljolti kotiruokaa. Voisiko teillä ajatella vastaavaa että pienillä muutoksilla lähtisi muuttamaan vähän niitä ruokailutottumuksia?

Olet kärsivällisesti viisi vuotta odottanut päivittäin palstalla vastausta😂😂😂

Vierailija
92/114 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ap ole mitenkään velvollinen syöttämään miestä.

Vierailija
93/114 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jatkaa suhdetta.

Vierailija
94/114 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko mies syö päivittäin? Jos ruokaa on liian vähän...

Vierailija
95/114 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

400g ranskalaisia ei riitä mihinkään nälkäiselle perheelle. Lähemmäs kilon saa nelihenkiselle perheelle laittaa uuniin, siis kouluikäiset lapset löytyy. 700g lihaa on toki paljon kerralla.

Vierailija
96/114 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeastiko sun mielestä kaksi aikuista saa 1kg kalkkunapaistista ja 400g ranskalaisia kaksi ateriaa😂

Vierailija
97/114 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa sille kennelrehusta halpaa jauhelihaa ja keität yrjölän puuroa mihin tulee jauhelihaa ja se puuro. Annat syödä niin paljon että saa ukko mahansa täyteen.

Vierailija
98/114 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka kehitysvammainen nostelee näitä vuosia vanhoja ketjuja`? 

Vierailija
99/114 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee enemmän ruokaa.

Vierailija
100/114 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt lukea koko ketjua, mutta miehellä pohjaton nälkä, koska on aliravittu. Saa kyllä kaloreita, mutta ei ravinteita. Lisäksi jonkinasteista insuliiniresistenssiä noilla rabnene- ja jädemäärillä ilmassa, mistä syystä ruoka varastoituu eikä muutu energiaksi.

Vähintään puoli kiloa kasviksia, paljon hyvää rasvaa ja sopiva määrä laadukasta lihaa, raneja kourallinen tai mielummin joku terveellisempi hiilarilisuke. Pari viikkoa tuntuu pahalta, sitten syntyy uusia entsyymejä ja keho alkaa sulattaa tuon ruuan.