Onko olemassa miestä joka haluaa puhua ongelmat halki?
Tuntuu toivottomalta, miehet lakaisee joko ongelmat maton alle tai sanoo ettei mitään ongelmaa ole. Suuttuu vaikka kuinka minä -puheella yrittää rauhallisesti tunteistaan kertoa. Tai sitten kiivastuu pikkuasioista koska ei osaa sanoittaa mikä oikeasti vaivaa. Miten on niin vaikeaa vastavuoroisesti kuunnella toista ja kertoa omista ajatuksistaan? Niin monesti itse annan periksi ja teen tunteidenkäsittelyn miehenkin puolesta. Tai sitten miehen ratkaisu on se että asia tehdään hänen mielipiteensä mukaan eikä puhuta enempää tai sitten erotaan. Täytyykö harkita parisuhdetta naisen kanssa vai onko toivoa löytää puhuva mies?
Kommentit (59)
Mistä sen tietää kun alussa keskustelu sujuu mukavasti arkisista asioista ja kiinnostuksenkohteista sitten suhteen edetessä tällainen vaikeista asioista puhumattomuus tulee esiin. En ole vielä tavannut yhtään miestä jonka kanssa olisi pystynyt keskustelemaan asiallisesti. Annan aikaa miehen sanoessa ettei tahdo puhua, olettaen kuitenkin että myöhemmin asiaan voitaisi palata. Mutta ei kun sitten kyse on vanhojen asioiden muistelusta. Tässä ihan totta meinaa luovuttaa koko seurustelun suhteen kun kerta toisensa jälkeen käy näin.
Ap
Tunteet ja niistä puhuminen eivät ole minulla yleensä ajatuksissa päällimmäisenä.
Niiden märehtiminen pitkän kaavan mukaan tuntuu monasti ajanhukalta tai siltä että raskas ihminen haluaa vetää mukanaan omaan pahaan oloonsa.
Minulla ei ole kiertoa, joka aiheuttaisi tunteiden vuoristorataa. Tunnen samoin kuin 7 vuotta sitten - ilmoitan jos tilanne muuttuu.
Täällä myös keskusteleva , analysoiva ja ratkaisuja etsivä mies. Ihana kasvattaja myös lapsille.
On kyllä.
Tykkään ilman muuta puhua asiat halki. En tykkää riitelystä enkä mököttämisestä.
...mutta sen mukana tule sitten luonne joka ei ole suoraviivainen ja jämerä, niin kuin monilla miehillä. Ja olen huomannut että enemistä naisista haluaa sen perinteisenmmän miesluonteen, vaikka mukana tulisi tuo ettei haluta keskustella tunteista ym.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää kun alussa keskustelu sujuu mukavasti arkisista asioista ja kiinnostuksenkohteista sitten suhteen edetessä tällainen vaikeista asioista puhumattomuus tulee esiin. En ole vielä tavannut yhtään miestä jonka kanssa olisi pystynyt keskustelemaan asiallisesti. Annan aikaa miehen sanoessa ettei tahdo puhua, olettaen kuitenkin että myöhemmin asiaan voitaisi palata. Mutta ei kun sitten kyse on vanhojen asioiden muistelusta. Tässä ihan totta meinaa luovuttaa koko seurustelun suhteen kun kerta toisensa jälkeen käy näin.
Ap
Et vaan ole löytänyt sitä oikeaa miestä. Eihän tämä edes ole mikään sukupuoleen liittyvä asia. Olen itse nainen joka on käyttäytynyt aiemmissa suhteissani noin kuin kuvailit ja miehillä meni minuun hermot.
Vasta kun löytyi se oikea, uskalsin avautua täysin ja puhua hävettävistäkin asioistani.
On, ainakin jarmo, topi, jussi, ja eero.
Onko olemassa naisia jotka haluaa puhua ongelmat halki eikä ala syyttelemään suoraan ja kaivaa siihen väkisin vielä vanhatkin sovitut riidat mukaan. Ja useimmiten ihan pikku asiasta
Vierailija kirjoitti:
Tunteet ja niistä puhuminen eivät ole minulla yleensä ajatuksissa päällimmäisenä.
Niiden märehtiminen pitkän kaavan mukaan tuntuu monasti ajanhukalta tai siltä että raskas ihminen haluaa vetää mukanaan omaan pahaan oloonsa.
Minulla ei ole kiertoa, joka aiheuttaisi tunteiden vuoristorataa. Tunnen samoin kuin 7 vuotta sitten - ilmoitan jos tilanne muuttuu.
Pahin turn off mitä ihminen olla ja voi.
Monenko miehen kokemuksella teet paskayleistyksiäsi?
Mitä sitä tyhjästä länkyttämään.
Zinc
"Sanoittaa tunteitaan".
Tämä kertoo ihan riittävästi. Ap on turhasta lässyttäjä
Onko olemassa naista joka maksaisi talouden kuluista puolet?
Kuulostat ihmiseltä, joka jaksaa jauhaa vanhoja juttua ja tunteitaan niistä. Ihme että miehesi on vielä sun kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa naista joka maksaisi talouden kuluista puolet?
Maksan taloudessamme noin 80% kaikista kuluista joten en kuulu tuohon puolet ryhmään. N45
Mä en huoli itselleni muuta kuin sellaisen 'conscious' miehen, joka osaa keskustella vaikeistakin asioista.
Kun alat treffailla miestä(tai naista) niin vie keskusteluja jo heti aluksi tunne-elämän osata haastavaan suuntaan. Kysele vaikka mitä asioita pelkää eniten tai mitkä on hänelle vaikeita asioita, minkälaisena riitelijänä hän kokee itsensä tms. Näin saat heti alussa selville, että onko hänellä kanttia ja tunneälyä ja voit karistaa juntit samantien.
En pidä jännittyneistä väleistä. Haluan asiat kerralla selviksi niin ei jää asia vaivaamaan.
Enkä halua vastapuolenkaan olevan kireä minulle.
M27
Vierailija kirjoitti:
Ap
En osaa sanoa. Ehkä kuitenkin miellyt ns puhumattomiin miehiin ja et kiinnostukaan tunteilevista ja puhuvista.
On olemassa. On myös naisia, jotka eivät puhu tunteista.