Paljonko olet lahjoittanut Uusi Lastensairaala 2017 -hankkeelle?
Kommentit (65)
Se sairaala ois rakennettu jo moneen kertaan, ja paljon halvemmalla, jos se olisi kustannettu verovaroista kuten sairaala pitäisi kustantaa. En ymmärrä ollenkaan tällaista kehitysmaameininkiä, että rahaa pistetään enemmän poliitikkojen ja johtajien palkkoihin mut perusasiat pitäisi kustantaa lahjoitusvaroin. Rahaa on, vain poliittinen tahto puuttuu.
En muuten ihmettelisi yhtään, jos suuri osa keräysrahoista menisi keräyksen hallinnoimiseen ja palkkojen maksuun. Näin on yleensä tupannut käymään.
Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta ei helsinkiläisetkin lapset voivat sairastua ja osa jopa niin vakavasti, että tarvitsevat kys sairaalan tasoista hoitoa/apua. Varo vain ettei osu oman jälkeläisesi nilkoille tuo asenteesi.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 13:19"]
en yhtään enkä lahjoita. ei kiinnosta helsinkiläisten sairaalat!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 13:15"]
En latin latia, enkä tule antamaankaan. Poliitikoilta huipputörkeää toimintaa jättää sairaala avustuksilla rakennettavaksi. Kun tämä kikka näyttää toimivan, tulevaisuudessa tullaan toimimaan samoin.
[/quote]
Olen täsmälleen samaa mieltä. En aio lahjoittaa mitään.
Nolla euroa. Minusta tämä on sellainen asia, joka kuuluisi yhteiskunnan maksettavaksi. Hullumpiinkin asioihin satsataan, mutta on se kumma, kun ei lastensairaalaa saada pykättyä ilman keräyksi :-(
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 13:34"]
kylläpä meidän lapset ainakin aina hoidettu tämän tuppukylän terveyskeskuksessa. ei koskaan ole lähetettä muualle laitettu. täältä ois matkaakin sinne 1000 km tuskinpa ees niin kauas kotoa minkään sairauden takia lähdettäiskään.
[/quote]
Ikävää olla nyt tyly, mutta tosiasia on, että jos sinun lapsesi tai vaikka ystäväsi lapset saisivat jonkun korvatulehdusta tai ripulia huomattavasti vakavamman sairauden, vaikkapa leukemian, niin tuskin siellä teidän terveyskeskuksessanne enää häntä pystyttäisiin hoitamaan.
Itse asun Helsingissä, jonne olen töiden perässä muuttanut muualta, ja rahoitan kunnallisverojen kautta HUS:ia, joka puolestaan on hankkeen päärahoittaja. Muut sairaanhoitopiirit eivät tähän ole millään tavalla osallistuneet, vaikka tulevat sairaalan sitten ehkä joskus valmistuttua lähettämään sinne tapaukset, joita ei piirin alueella voida hoitaa. Ymmärrän, että useimmat kunnat ovat muutenkin tiukoilla taloutensa kanssa, mutta tässä kyllä toivoisin kuntien ottavan jotain vastuuta.
En ole lahjoittanut hankkeeseen senttiäkään, enkä tule lahjoittamaan. Tämänkaltaisessa "hyvinvointivaltiona" jona Suomea meille lampaille markkinoidaan PITÄISI olla varaa lastensairaala rakentaa verovaroin. Aivan älytöntä, että herrat nostavat miljoonatuloja samaan aikaan, kun tavallisen kansan pitäisi lahjoittaa rahaa... Nii mihin?
No lastensairaalaan.
Ihmisten hyväntahtoisuutta pyritään häikäilemättömästi käyttää hyväksi. Tragikoomista. Surullista.
"Hyvinvointivaltio" my ass.
Minä olen lahjoittanut n 30-35 e. Siksi, että lapset ei voi odottaa. Lapseni on myös lastenklinikan seurantapotilas ja paikka on tuttu. Lapseni oli siellä potilaana jo päivän ikäisenä, onneksi vain jonkun päivän.
Olen antanut lahjoituksen paikalliselle lastenosastolle,kun sitä remontointiin. Lastensairaalalle en laita senttiäkään, koska emme kuulu kyseisen sairaanhoitopiirin alueelle ja on alle 400e kotihoidon tuet. Hyvä hanke, mutta en pysty joka keräykseen laittamaan rahaa. Valtion kuuluisi näitä tukea niin paljon, ettei yksityisten tarvitse miettiä rahan antamista eikä tällaisia kysymyksiä edes esittää!!!
Minä olen erittäin vihainen, että lasten terveys ja henki vaarannetaan eikä lastensairaalaa rakenneta verorahoilla pelkästään siksi että luotetaan että kansalaiset avaavat kukkaronsa. Lastensairaala ei voi odottaa, ja se saataisiin rakennettua vaikka heti tästä päivästä lähtien, jos vain olisi tahtoa.
Jos tämä trendi jatkuu, niin kohta saadaan verojen lisäksi kustantaa lahjoituksina kaikki yhteiskunnan tärkeimmät toiminnot.
14€ menee meiltä kun osallistumme juhlaan, jonka lipputulot menevät kyseiseen kohteeseen.
14€ menee meiltä kun osallistumme juhlaan, jonka lipputulot menevät kyseiseen kohteeseen.
Siksi koska Hus:n tulisi se maksaa se kokonaan . Ei yksityisten ihmisten.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:08"]
Jos tämä trendi jatkuu, niin kohta saadaan verojen lisäksi kustantaa lahjoituksina kaikki yhteiskunnan tärkeimmät toiminnot.
[/quote]
Äänestä vain kokoomusta, niin trendi jatkuu. Kokoomus haluaa Suomesta amerikkalaismallisen yhteiskunnan, jossa kukaan (lue: rikkaat) ei maksa veroja, vaan kaikki hoituu hyväntekeväisyydellä ja lahjoituksilla, jotka saa laittaa sitten verotuksessa vähennyksiin.
Ettekö muka ole huomanneet? Tämä meininkihän on jatkunut jo sellaiset 25 vuotta ainakin.
Muistuksena että aikoinaan Lastenklinikka ja Lastenlinna on rakennettu lahjoitusvaroin. Vaikka kuinka toivoisin että yhteiskunta tämän maksaa, ja olen samaa mieltä, että verovarian tämä pitäisi rakentaa, niin silti päätin tukea. Koska verorahaa ei tarpeeksi tuu, ja sairaalaa ei saada muuten pystyyn.
Ja Helsingin Lastenklinikalla hoidetaan monien harvinaisten sairauksien hoito valtakunnallisesti, kuten vaikeimmat sydänviat, epilepsia, ja monet syöpähoidot.
Lahjoitan omasta selkänahastani joka työvuoro omaa jaksamistani, tsemppiä ja henkistä pääomaa.
Nimim. HUS:ssa töissä oleva sairaanhoitaja, joka tuntee säästöt, kun työvuorot tehdään 20-30% pienemmällä miehityksellä kuin vielä kesällä. Toivon että säästöillä saadaan uusi lasten sairaala rahoitettua. Mielestäni sen olisi hyvin voinut rakentaa ennen esim Jorvin takapihalle nyt nousevaa laajennusta.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:16"]Muistuksena että aikoinaan Lastenklinikka ja Lastenlinna on rakennettu lahjoitusvaroin. Vaikka kuinka toivoisin että yhteiskunta tämän maksaa, ja olen samaa mieltä, että verovarian tämä pitäisi rakentaa, niin silti päätin tukea. Koska verorahaa ei tarpeeksi tuu, ja sairaalaa ei saada muuten pystyyn.
Ja Helsingin Lastenklinikalla hoidetaan monien harvinaisten sairauksien hoito valtakunnallisesti, kuten vaikeimmat sydänviat, epilepsia, ja monet syöpähoidot.
[/quote]
Höpöhöpö. Verorahaa kyllä tulee, kyse on vain siitä mihin valtio päättää ne käyttää. Lastensairaalalla jos millä saa hyväntahtoisten ihmisten empatiat ja kukkaronnyörit auki, eikä sitä tarvitse kustantaa kokonaan veroilla. Johonkin Kreikan tukemiseen syydetään tietysti pelkkää verorahaa, kun ei sinne kukaan vapaaehtoisesti lahjoittaisi.
120€ toistaiseksi.
mua ärsyttää esim tää uusin fashionmeetsbusiness blogin run for good projekti, maksa juoksemisesta 40-50€ niin lahjoituksena menee vaivaiset 20€ lastensairaalalle. Musta se on surkea osuus, luulisi että sponssoreitakin on reippaasti! Mieluummin lahjoitan suoraan täyden summan!
Lastensairaala pitäisi toki rakentaa verovaroin mutta näyttää pahasti siltä, ettei niin tapahdu. Olenkin päättynyt auttamisen olevan parempi kuin pelkkä tilanteen surkuttelu tai politiikkojen haukkuminen ja lahjoittanut keräykseen muutamia kymmeniä euroja.
Mä just yritän, ajattelin tarhantätien puolesta lahjoitta 5 eur/täti (joululahjaksi) ja omalta perheeltä 3 eur/jäsen, mutta nordean verkkopankki ei toimi.