Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olet lahjoittanut Uusi Lastensairaala 2017 -hankkeelle?

Vierailija
11.12.2013 |

Jos et senttiäkään, miksi et?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:43"]Lastensairaala pitäisi toki rakentaa verovaroin mutta näyttää pahasti siltä, ettei niin tapahdu. Olenkin päättynyt auttamisen olevan parempi kuin pelkkä tilanteen surkuttelu tai politiikkojen haukkuminen ja lahjoittanut keräykseen muutamia kymmeniä euroja. 

[/quote]

Komppaan. Olen lahjoittanut 20 euroa ja ostanut kolme heijastinta, joilla tuetaan sairaalan rakentamista.

Vierailija
42/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:43"]

Lastensairaala pitäisi toki rakentaa verovaroin mutta näyttää pahasti siltä, ettei niin tapahdu. Olenkin päättynyt auttamisen olevan parempi kuin pelkkä tilanteen surkuttelu tai politiikkojen haukkuminen ja lahjoittanut keräykseen muutamia kymmeniä euroja. 

[/quote]

Tuohon ne luottaakin, kansa marisee mutta kerää. Jos keräystili pysyis tyhjänä niin poliitikkojen olis pakko se sairaala rakentaa. Nyt ei ole, kun kansa ei saa enää edes marista, pitää vaan kiltisi laittaa rahaa keräystilille. Hienosti se sinäkin osaat muita syyllistää, selvää poliitikkoainesta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:43"]

Lastensairaala pitäisi toki rakentaa verovaroin mutta näyttää pahasti siltä, ettei niin tapahdu. Olenkin päättynyt auttamisen olevan parempi kuin pelkkä tilanteen surkuttelu tai politiikkojen haukkuminen ja lahjoittanut keräykseen muutamia kymmeniä euroja. 

[/quote]

Tuohon ne luottaakin, kansa marisee mutta kerää. Jos keräystili pysyis tyhjänä niin poliitikkojen olis pakko se sairaala rakentaa. Nyt ei ole, kun kansa ei saa enää edes marista, pitää vaan kiltisi laittaa rahaa keräystilille. Hienosti se sinäkin osaat muita syyllistää, selvää poliitikkoainesta :)

[/quote]

Niin, olisi se sairaala ilman keräystä jossain vaiheessa rakennettu, ehkä n. 10 vuoden päästä kun vielä huonokuntoisemmat sairaalat on korvattu uusilla. Lastensairaalahankkeen keräyskulut ovat muuten 0,6 %, ei kovin hurja summa vai?

Ja keräyksellähän ei rahoiteta sairaalan TOIMINTAA, vaan pelkät seinät, tai osa seinistä! Lastensairaala toimii verovaroin jatkossakin! Valtiolta ja HUSilta on jo tulossa puolet rakentamiseen tarvittavista rahoista.

Olen itse lahjoittanut tähän mennessä 40e.

Vierailija
44/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin raivostuttaa, ettei tällaisia tärkeitä asioita muka voida rahoittaa verorahoista mutta kaikkeen paskaan on kyllä varaa. Lapsille pitää aina kerjätä keräyksillä, se jos mikä on väärin.

Laitoin silti 20 euroa vaikka ottaakin aivoon niin että melkein pää pamahtaa.

Vierailija
45/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin 2000 euroa

t: vela pariskunta

Vierailija
46/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin minäkin ällistynyt, kun ensimmäisen kerran kuulin keräyksestä. En meinanut uskoa korviani, että Suomessa tuollaista hanketta rahoitetaan lahjoitusvaroin. Verojahan me sitä varten maksamme.

Mutta silti toivon mieheltä joululahjaksi satasen lahjoitusta, sillä on siellä nykyisessäkin sairaalassa kuitenkin meidänkin suvun lapsia hoidettu. Kiitoksena siitä haluan osallistua.

On tuossa keräyksessä se hyvä puoli, että nyt siitä rakentamisesta ei enää sitten pääse luistamaan, kun rahaakin siihen on lahjoitettu. Siihen luottaenhan me lahjoitetaan, että sairaala sitten myös rakennetaan.

Vierailija
47/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En senttiäkään. Perusteluna on että yhteiskunnan täytyy hoitaa tuollaiset palvelut ja toisekseen yleensä tuollaisissa keräyksissä keräyskulut muodostavat merkittävän menonlähteen.

Suoraan olen lahjoittanut tänä vuonna vähävaraisille tai avun tarpeessa oleville n. 50 tuntia omaa työtä (ikkunalautojen vaihto, maalaus ja portaiden kunnostus) ja 600 euroa rahaa (em. tarvikkeet) lähinaapurin vanhuksille

Vierailija
48/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin teksitiviesti lahjoituksen (10€ kk) ja se menee joka kuukausi automaattisesti. Itsellä on 2w tyttö. Ihan terve kuitenkin mutta lapset niin lähellä sydäntä, että oli pakko lahjoittaa:)

Vierailija
49/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 13:34"]

kylläpä meidän lapset ainakin aina hoidettu tämän tuppukylän terveyskeskuksessa. ei koskaan ole lähetettä muualle laitettu. täältä ois matkaakin sinne 1000 km tuskinpa ees niin kauas kotoa minkään sairauden takia lähdettäiskään.

[/quote]

Ikävää olla nyt tyly, mutta tosiasia on, että jos sinun lapsesi tai vaikka ystäväsi lapset saisivat jonkun korvatulehdusta tai ripulia huomattavasti vakavamman sairauden, vaikkapa leukemian, niin tuskin siellä teidän terveyskeskuksessanne enää häntä pystyttäisiin hoitamaan. 

Itse asun Helsingissä, jonne olen töiden perässä muuttanut muualta,  ja rahoitan kunnallisverojen kautta HUS:ia, joka puolestaan on hankkeen päärahoittaja. Muut sairaanhoitopiirit eivät tähän ole millään tavalla osallistuneet, vaikka tulevat sairaalan sitten ehkä joskus valmistuttua lähettämään sinne tapaukset, joita ei piirin alueella voida hoitaa. Ymmärrän, että useimmat kunnat ovat muutenkin tiukoilla taloutensa kanssa, mutta tässä kyllä toivoisin kuntien ottavan jotain vastuuta. 

[/quote]

Miksi ihmeessä esim. turkulainen leukemialapsi tulisi Helsinkiin? Tyksissä on kaikki leukemiahoidot, kantasolusiirroista lähtien.

Kylmä fakta on että 96 % Helsingin lastensairaalan asiakkaista on HUS:n alueelta, ei sinne edes huolita muualta tulleilta kuin muutamassa hyvin harvinaisessa tilanteessa.

Vierailija
50/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lahjoita mitään koska Hus:n pitäisi pystyä rahoittamaan lastensairaala ilman lahjoituksiakin.

Hus:lla on kuitenkin varaa pistää ennätykselliset 250 miljoonaa euroa uuteen syöpä- ja traumasairaalaan.

http://www.hs.fi/kaupunki/Hus+rakentaa+uuden+sy%C3%B6p%C3%A4-+ja+traumasairaalan+Meilahteen/a1386731132825

Vierailija
51/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Seinäjoen keskussairaalassa töissä lastentaudeilla, ja sinnekin aika ajoin erilaiset ryhmät lahjoittivat keräyksillä saatua rahaa. Lastenlääkärit olivat aina naama aina väärinpuolin. "TAAS siellä joku haluaa lahjoittaa, kuka menee ( lahjoitustilaisuuteen) - en minä ainakaan!"

Vierailija
52/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma. Verorahat käytetään johonkin ihan muuhun, vaikka varmasti verorahoilla oltaisiin pystytty kustantamaan lastensairaala. Rahaa kerätään kansalaisilta, koska päättäjät tietävät, että ihmiset nyt sattuu säälimään sairaita lapsia ja rahaa lahjoitetaan aivan varmasti lasten hyväksi. Miksi tästä asiasta on tehty "bisnes"?

En ole lahjoittanut mitään, enkä lahjoita. Maksan opiskelijana veroja tähän yhteiskuntaan, eikä mulla itsellänikään ole rahaa kunnolla edes ruokaan.. Tällaiset hankkeet pitäisi pystyä kustantamaan verorahoilla, varsinkin kun verorahoista riittää kansanedustajien peittoihin ja muihin turhiin juttuihin.

Vierailija
53/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, mutta olen ajatellut muistaa kotiseutuni sairaan lastenpolia, missä poikani on saanut hyvää hoitoa. Osastolla ei ole juurikaan ollut, kun sairaala on niin lähellä. 

Vierailija
54/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin heijastimen

Vierailija
55/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on Suomi eikä mikään vinkuintia. Lastensairaala kuuluu rahoittaa julkisista varoista. Pöyristyttävää että tähän ei muka löydy rahaa.

Vierailija
56/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 euroa.

Vierailija
57/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lahjoitettavaa anonyymeihin keräyksiin. Joskus annan rahaa pummaajalle, jota kukaan muu ei auttaisi. 

Vierailija
58/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaiseen keräykseen johon minä laitoin viisi euroa, niin muut laittoivat 10-20cnt. 

Terv. 57

Vierailija
59/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole laittanut mitään, koska minun mielestäni Suomi on sen verran rikas valtio vielä että yksi sairaala pitäisi saada rakennettua ilman meikäläisen rahoja joita saan ruhtinaalliset 658€/kk. 

Synti ja häpeä Suomelle, kun kuitenkin kaikkeen turhaan syydetään rahaa vaikka kuinka paljon, missä priorisointi?

Toisaalta on sellaiset yritykset joihin kannan rahani lahjoittaneet miljoonia, joten kaipa siitä joku sentti on sitten minultakin.

Vierailija
60/65 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä lastenklinikan potilaana olen lahjoittanut kympin verran. Opiskelijana ei juuri nyt ole varaa antaa enempää, mutta luultavasti lahjoitan lisää myöhemmin.

Ymmärrän senkin kannan, että verorahoista tämä pitäisi tulla, mutta vanha sairaala on niin kamalassa kunnossa, että uusi on pakko saada nopeammin kuin mikä verorahoilla onnistuisi. Eikä kenenkään ole pakko osallistua.

Yksi pieni sukulaislapsi on jo joutunut kärsimään vanhan sairaalan oloissa ja menehtynytkin siellä. Sitä en enää koskaan halua kokea! Eihän siellä ole vanhemmillekaan tiloja, hyvä jos jonkun rupusen patjan saa lattialle. Aivan onnetonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän