Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat vastamelukuulokkeet ääniherkälle?

Vierailija
30.09.2020 |

Siirryin tekemään töitä kotoa ja kärsin ääniyliherkkyydestä. Eli siedän yhtä ääntä kerrallaan, mutta kaikki taustamelu vie voimia ihan hirvittävästi. Taustameluksi riittää tiskikone ja pihan pikkulinnut ja pinnani on kuin viulunkieli. Puhumattakaan, että lapset tulevat viimeistään 16:00 kotiin ja robotti-imuriakin olisi kiva käyttää.
Kuuloni on hieman heikentynyt, kuuntelen kuulokkeilla yleensä äänikirjoja tai podcasteja, joskus musiikkia, harvoin hoidan puheluita.
Etsin nimenomaan kuppikuulokkeita, koska nappikuulokkeet alkavat särkeä korvaa. Budjetti olisi max 500e, mutta halvempikin olisi jees.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkihiirimalleista Bose QC35 Ii, nappimallisista Apple Airpods Pro

Vierailija
2/15 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä kirjastossa töissä? Avokonttori, vähittäiskauppa, tuotantolaitos, päiväkoti, koulu jne. jne. ovat kaikki kotia meluisampia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bosella on tosi hyvät, en valitettavasti muista mallia mutta olen näitä testannut. Ei mikään uusin malli vaan ehkä 3 vuotta sitten kokeilin. Itsellä Jabrat ja aivan surkeat, en suosittele. 

Vierailija
4/15 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko sä kirjastossa töissä? Avokonttori, vähittäiskauppa, tuotantolaitos, päiväkoti, koulu jne. jne. ovat kaikki kotia meluisampia.

Oma työhuone vanhassa kivitalossa, paksut seinät, paljon kirjoja, mattoja ja paksut verhot. Ääniä ei kuulunut.

Vierailija
5/15 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaako noita Boseja pitää koko työpäivän (tai enemmän) päässä?

Vierailija
6/15 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sony 1000 xm3 tai xm4

Vierailija
7/15 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaako noita Boseja pitää koko työpäivän (tai enemmän) päässä?

Jaksaa.

Vierailija
8/15 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bose Noise Cancelling Headphones 700 on toimineet hyvin, myös Bosen vanhempi langallinen malli ollut käytössä eikä valittamista. Sonyt olivat kokeilussa, mutta en itse tykännyt. Nämähän ovat makuasioita eli kannattaa käydä kaupassa kokeilemassa, mitkä luurit tuntuvat itsestä parhailta.

Vierailija
9/15 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bose Noise Cancelling Headphones 700 on toimineet hyvin, myös Bosen vanhempi langallinen malli ollut käytössä eikä valittamista. Sonyt olivat kokeilussa, mutta en itse tykännyt. Nämähän ovat makuasioita eli kannattaa käydä kaupassa kokeilemassa, mitkä luurit tuntuvat itsestä parhailta.

Langattomia siis tosiaan etsin, unohtui laittaa aloitukseen.

Vierailija
10/15 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bosella on tosi hyvät, en valitettavasti muista mallia mutta olen näitä testannut. Ei mikään uusin malli vaan ehkä 3 vuotta sitten kokeilin. Itsellä Jabrat ja aivan surkeat, en suosittele. 

jabroissa, kuten kaikissa muissakin merkeissä on hyviä ja huonoja. Ei voi yhdestäkään merkistä kategorisesti todeta onko hyvät vai huonot. Minulla on hyvät jabrat, mutta nämä eivät olleet halvimmat mahdolliset jabrat. Hyvä vastameluvaimennus (aktiivinen) ja erittäin hyvä mikrofoni joka poimii taustamelua todella vähän.

Äänenlaatukin riittää hyvin musiikin kuunteluun vaikka eivät nämä tietenkään hifistien harrastuskäyttöön kelpaa....

Vierailija
11/15 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jabroissa, kuten kaikissa muissakin merkeissä on hyviä ja huonoja. Ei voi yhdestäkään merkistä kategorisesti todeta onko hyvät vai huonot. Minulla on hyvät jabrat, mutta nämä eivät olleet halvimmat mahdolliset jabrat. Hyvä vastameluvaimennus (aktiivinen) ja erittäin hyvä mikrofoni joka poimii taustamelua todella vähän.

Äänenlaatukin riittää hyvin musiikin kuunteluun vaikka eivät nämä tietenkään hifistien harrastuskäyttöön kelpaa....

Enhän minä sanonut että kaikki Jabrat ovat huonoja...?  Itselläni on JABRA Evolve 75 Link 370 MS ja todella huonot siihen Boseen verrattuna, kuin yö ja päivä. Siis muuten tosi hyvät kuulokkeet mutta vastamelun vaimennus on tosi heikkoa. Kuulen ihan kaiken näistä läpi, mikin vaimennus voi olla parempi. Bosessa on kyllä suurempi ja kuppimaisempi kuuloke, voi liittyä siihenkin. Näissä Jabrissahan on käytännössä vain isot tyynyt ilman kuppia. 

Vierailija
12/15 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, tajusin juuri että sopiiko nuo kuppimalliset jos on silmälasit?

Ap

Vierailija
13/15 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen (jossakin määrin onnistuneesti) siedättänyt itseäni taustamelulle.

Itse olen hieman ääniyliherkkä. Satunnaiset migreenikohtaukset voimistavat ääniherkkyyden moninkertaiseksi. Esim parhaillaan istun huoneessa, josta tiedän, että täällä on tikittävä kello. En kuitenkaan kuule tikitystä tällä hetkellä ollenkaan. Jos osuu migreenikohtaus päälle, kuulen kellon tikityksen äänenä, joka moukaroi sietämättämällä tavalla pääkalloani. (Kohtauksen aikana poistan huoneesta kaikki äänilähteet ja siten asia on ok; kohtaus kestää vain joitakin tunteja.)

Mutta asiaan: erilaiset kuulokkeet auttavat kyllä jonkin verran taustamelun vaimennuksessa. Itselläni kuulokkeiden pitkäaikaisesta käytöstä tuli kuitenkin korvatulehdusongelmia. Korva ei pääse normaalilla tavalla tuulettumaan, jos pitää kuulokkeita pitkäaikaisesti.

Itse olen tietoisesti siedättänyt itseäni ja jättänyt kuulokkeiden käyttämisen vähitellen vähemmälle ja käytän vain erityisessä tarpeessa. Pärjään näin melko hyvin.

Tämä nyt yhtenä vinkkinä. Mut tietenkin, jos korvaongelmia ei esiinny, niin miksei kuulokkeet voisikin olla hyvä ja toimiva vaihtoehto!

Vierailija
14/15 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smith&Wesson poistaa taustamelun tosi tehokkaasti

Vierailija
15/15 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen (jossakin määrin onnistuneesti) siedättänyt itseäni taustamelulle.

Itse olen hieman ääniyliherkkä. Satunnaiset migreenikohtaukset voimistavat ääniherkkyyden moninkertaiseksi. Esim parhaillaan istun huoneessa, josta tiedän, että täällä on tikittävä kello. En kuitenkaan kuule tikitystä tällä hetkellä ollenkaan. Jos osuu migreenikohtaus päälle, kuulen kellon tikityksen äänenä, joka moukaroi sietämättämällä tavalla pääkalloani. (Kohtauksen aikana poistan huoneesta kaikki äänilähteet ja siten asia on ok; kohtaus kestää vain joitakin tunteja.)

Mutta asiaan: erilaiset kuulokkeet auttavat kyllä jonkin verran taustamelun vaimennuksessa. Itselläni kuulokkeiden pitkäaikaisesta käytöstä tuli kuitenkin korvatulehdusongelmia. Korva ei pääse normaalilla tavalla tuulettumaan, jos pitää kuulokkeita pitkäaikaisesti.

Itse olen tietoisesti siedättänyt itseäni ja jättänyt kuulokkeiden käyttämisen vähitellen vähemmälle ja käytän vain erityisessä tarpeessa. Pärjään näin melko hyvin.

Tämä nyt yhtenä vinkkinä. Mut tietenkin, jos korvaongelmia ei esiinny, niin miksei kuulokkeet voisikin olla hyvä ja toimiva vaihtoehto!

Olen 36-vuotias, ja pyrkinyt sietämään melua parhaani mukaan tähän saakka vapaa-ajallani. En usko että asia enää korjaantuu.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi