Aina kun anoppi on käynyt meillä vessassa, koko vessa
haisee alapäälle, siis värkille. Onko tuo merkki huonosta hygieniasta? Veikkaan että anoppi ei peseydy kuin kerran viikossa saunassa...
Kommentit (48)
Meillä ikäihmisillä on aina miniän vessassa mukana pieni tölkillinen hapansilakkaa. Jätämme siitä nokareen jonnekin huomaamattomaan paikkaan ja koko vessa haisee pitkään aivan hirveältä. Näin me muistutamme näitä nuoria naisia, että jonain päivänä se mätäneminen alkaa.
Vaikka tämä aloitus sai paljon soraääniä, tai vaikka ap olisi provonnutkin, niin minä kyllä ainakin tiedän mistä puhutaan... Nimittäin siitä kun isäni käy luonani. Onhan hän vihjaillutkin näistä "vanhempien miesten" ongelmista että tämän tästä saa käydä vessassa jne, ja olen huomannut että hänen käyntinsä jälkeen vessassa haisee pitkään sellainen "vanhan miehen" ja omituisen ummehtuneen virtsan/elimen haju. Isäni hygieniatavoista ei ole tietoa.
Tosi nolo aloitus. Ap ei voi olla aikuinen.
Mahdattekohan te itse koskaan haistaa omia hajujanne? Kyllä se vessa miniänkin jälkeen pahalta haisee, ummehtuneelta ja happamalta. Itse ette vain sitä huomaa.
EI OLE NORMAALIA.
Pilde kuuluu pestä vähint 3 krt päivän aikana.
Siistein käyttää pissankin jälkeen käsihuihkua.
Pilden kuuluu tuoksua miellyttävälle. Tai ei juuri millekään.
Harmi, että suomalaisten naistenkin alapäähygienia on mitä on. Vaikka asutaan kodeissa, jossa oikeastaan kaikilla käsisuihkut, lämmin vesi tulee sisälle ym..
Siisti nainen tuoksuu puhtaalle vaikka Saharassa asuessaan, haisuli nyt haisee vaikka luksuksen keskellä....
Itse olen huomannut ilmiön joidenkin naisten kohdalla, ovat kyllä olleet ihan nuoria.
En siis sano, että "värkki" haisisi, mutta sellainen tietynlainen "naisen jättämä" tuoksu pistää nenään ja häviää jonkin ajan päästä. Ei mitenkään kamalan voimakas, mutta helposti sen huomaa. Olen itse joskus miettinyt mistä tuo voi johtua, ja että voisiko olla ominaistuoksu tai hien tuoksu vai jokin tietynlainen bakteerikanta vai mikä. En siis pidä tuota mitenkään epänormaalina tuoksuna, vaan joillakin ihmisillä ilmeisesti ihan fysiologinen juttu.
Vanhojen naisten värkit haisee usein tosi pistävän väkevälle, tosi on. Toki hygienialla - tai sen puutteella - on osuutensa. Mutta mm. hormonitoiminnasta lienee kuitenkin kyse?
t. kätilösairaanhoitaja
Meilläkin vessa haisee, kun anoppi on käynyt siellä. Hänen talossaan on kolme vessaa mutta vain yksi käsisuihku, ja arvelen, ettei hän hirveästi käytä sitä.
oon huomannut saman mummollani, jos käyn siellä vessassa niin vessassa haisee ummehtunut kusen ja alapään haju :/ hyi. mummoni on niin vanha ettei tosiaan taida joka päivä suihkussa käydä. itse käyn kerran päivässä ja välillä pisun jälkeen suihkutan alapääni ettei jää pistävää pissan tuoksua.
yleisissä vessoissa huomaa joskus, että jonkun naisen jälkeen siellä haisee juuri semmonen ällöttävän ummehtunut virtsan ja härskiintyneen sillin yhteistuoksu.. mietin joskus, että onko tuollaisilla haisunäädillä miestä, ja suostuuko ne miehet nussimaan tai nuolemaan heitä jotka eivät pidä värkkiään kunnossa:D siis yäk. toisaalta jos on tulehdus niin siksi voi haistaa "mädälle" ja yleensä normaali ihminen sen hoitaakin pois..
Haiseeko oma äitisi värkki? Eipä tietysti. Anoppi on aina kaiken pahan alku ja loppu. Jumalalle kiitos, että meillä on vain yksi tyttö, joten ei ole pelkoa, että tulen naispuolisen kätisijän anopiksi koskaan. IHANAA!
Mua kuvottaa käydä yleisissä vessoissa, kun siellä usein haisee juurikin pesemätön p*llu. Yök, yök ja yök! Joskus vaan on pakko päästä vessaan muuallakin kuin kotona/töissä.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 17:30"]
Haiseeko oma äitisi värkki? Eipä tietysti. Anoppi on aina kaiken pahan alku ja loppu. Jumalalle kiitos, että meillä on vain yksi tyttö, joten ei ole pelkoa, että tulen naispuolisen kätisijän anopiksi koskaan. IHANAA!
[/quote]
kyllä nyt otti koville.. menehän siitä viettämään joulua, kitisijä
Onpas taas elämää suurempi ongelma. Ap voisi hankkia vessaan ilmanraikastimen ja anopille hienovaraisena vihjeenä intiimikosteuspyyhkeitä.
Kyllähän sellainen inhottava haju leijuu monesti myös naisten vessassa.
No oottekos miettineet, jääkö sinne vastaava haju myös oman käyntinne jälkeen, mutta ette vaan tiedosta tai haista itse sitä?
Minä oon ihan varma, ettei siellä aina minunkaan jälkeen ruusulta tuoksu, vaikka hygieniasta huolehdinkin!
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 23:19"]
Anoppini on 68 v. En ole koskaan missään yleisessä vessassakaan törmännyt noin sakeaan alapäähajuun. En usko että tuo on ihan normaalia.
ap
[/quote]
Ei ole normaalia. Olethan varma, että WC:n ilmanvaihto tai sen viemäröinnit on kunnossa? Ei mihinkään tilaan tartu värkin haju, vaan se jää siihen ilmaan, joka teidän WC:ssä ei ilmeisesti vaihdu.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2013 klo 01:13"]
Itse olen huomannut ilmiön joidenkin naisten kohdalla, ovat kyllä olleet ihan nuoria.
En siis sano, että "värkki" haisisi, mutta sellainen tietynlainen "naisen jättämä" tuoksu pistää nenään ja häviää jonkin ajan päästä. Ei mitenkään kamalan voimakas, mutta helposti sen huomaa. Olen itse joskus miettinyt mistä tuo voi johtua, ja että voisiko olla ominaistuoksu tai hien tuoksu vai jokin tietynlainen bakteerikanta vai mikä. En siis pidä tuota mitenkään epänormaalina tuoksuna, vaan joillakin ihmisillä ilmeisesti ihan fysiologinen juttu.
[/quote]
Ite oon huomannu että kahvista jää pissaan haju. En normaalisti juo kahvia, mutta sillon kun juon, haiskahtaa jännältä. Ei mitenkään pahalta (vaikkei toki hyvältäkään) mutta erilaiselta. Tai siis yleensä en omaa hajua haistakaan kun se on oma, mutta tuon haistaa, ehkä just siks kun en kahvia yleensä juo.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 23:01"]
haisee alapäälle, siis värkille. Onko tuo merkki huonosta hygieniasta? Veikkaan että anoppi ei peseydy kuin kerran viikossa saunassa...
[/quote]
Tuli sellainen mieleen, että onko sulla joku pakkomielle mennä heti anopin perään sinne vessaan nuuhkimaan?
Vanhemmat naiset saattavat tosiaan pestä alapäänsä vain kerran viikossa saunareissulla. Lisäksi monella on hajuaisti heikentynyt, jolloin eivät itse tajua haisevansa.