Mammat, takokaa miehelleni järkeä päähän!
Minun sanomisellani ei näytä olevan minkäänlaista painoarvoa, mies suuttuu ja kiukuttelee kuin pahainen teini-ikäinen, vaikka ikänsä puolesta on teini-iän ohittanut jo iät ja ajat sitten. Minä kuulemma vaan ärsytän ja nalkutan turhasta. Vedotessani tutkimustuloksiin tai kehottaessani miestäni lukemaan aiheesta, saan vastaukseksi "höpöhöpö".
Eli kysymys on k-18 sotapelien pelaamisesta alle kouluikäisen lapsen katsellessa vieressä. Miehen mielestä asiassa ei ole mitään pahaa. Ei kertakaikkiaan suostu tajuamaan, että tällaiset väkivaltaiset pelit voivat vahingoittaa lapsen psyykettä. Ei myöskään suostu ottamaan aiheesta selvää, tai edes lukemaan, jos minä tuon jotain tutkimustulosta miehen nokan eteen luettavaksi. Suuttuu vaan.
Sanokaa nyt tekin jotain järkevää, jotta mies näkee että minä en ole "ainoa joka skitsoaa näin turhista asioista", näytän keskusteluketjun hänelle sitten myöhemmin.
Kiitos etukäteen.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 22:13"]
Todella huolestuttavaa miten moni tässäkin ketjussa puolustaa k-18 pelien antamista alaikäisille! No, sen olen kyllä omien lasten kavereiden kohdalla huomannut, he ovat ihan ihmeissään kun meillä ei niitä pelejä pelata. Ja tiedän, varmasti jossain vaiheessa he pelaavat niitä pelejä kavereiden luona vaikka kuinka kieltäisin, sille en voi mitään. Voin kuitenkin antaa itse meidän kotona sen opetuksen ja arvot mihin uskon.
Meillä on ollut miehen kanssa myös näitä samoja keskusteluja, hän ei ymmärtänyt (eikä varmaan vieläkään ymmärrä) mitä pahaa niistä nyt voi lapsille olla (ja puhun nyt yli 10v lapsista, hänkin sentään tajuaa olla niitä sitä nuoremmille näyttämättä!). No, laitoin vain kovan kovaa vasten ja keräsin kaikki pelit talteen ja vein siskolleni. Sanoin että saa takaisin sitten kun osaa pelata niitä itsekseen lasten mentyä nukkumaan. Ja että minä en tee asiassa mitään kompromissejä. Uhkasin jopa lastensuojelulla jos olisi jatkanut pelien näyttämistä. Saatiin siis "sovittua" että meillä ei k-18 pelejä näytetä eikä lapset myöskään saa pelata kovin paljon omaa ikärajaansa korkeampia pelejä. Nyt 13v ja 14v saavat pelata joitain k-16 pelejä, mutta meillä on tietokone olohuoneessa jolloin näen mitä näissäkin peleissä on ja voin tarvittaessa ottaa ne pois.
Nyt vaan ap tiukkana, sinä olet vastuussa lapsesi suojelusta jos miehesi ei ymmärrä!
[/quote]
Toivottavasti miehesi ymmärsi ottaa eron ja oli tehnyt avioehdon.
[/quote]
No sanotaanko että minä olisin ollut se joka ottaa eron jos mies ei olisi antanut periksi.