Miksi työkaveri mielistelee?
Tietää, että olen naimisissa. Hänellä on virka, minä olen vain sijainen. Ei ole mitään voitettavaa minusta siis.
Muiden seurassa huutaa ja valittaa, minun seurassani puhuu pehmeästi. Skarppaa työssään seurassani, muiden kanssa lusmuilee.
Kommentit (10)
Olen ollut 6kk talossa, eiköhän siinä ajassa vieraskoreus karise. Ja hänen todellinen luonne on näkynyt muiden seurassa. Polttaa tupakkaa ja viettää siellä pitkät tovit, minun kanssani vuorossa ei käy ollenkaan. Yrittää jutella fiksumpia kuin muiden kanssa.
No jos olet sen mielestä siedettävämpi ihminen kuin muut?
Olet sellainen, jonka kanssa hän tulee hyvin toimeen.
Minun kokemukseni on, että ne työyhteisön hankalimmat ovat usein alkuun ystävällisimmän oloisia. Hakevat liittolaista ja varmistelevat asemaansa. Ne jotka eivät pelaa pelejä, eivät koe tarvetta tällaiseen, vaan tutustuvat rauhassa uusiin tulokkaisiin.
miksi sijainen olisi haluttu pelinappula, ei hänellä ole valtaa?
Hän ei varmaan koe sua yhtä tutuksi ja "turvalliseksi" kuin näitä muita joiden seurassa on oma itsensä. Jäätyy sun seurass. Itse olen tällainen lukkoon menevä jäätyilijä, joka piipitän pelokkaana ja "mielistelen" työkaveria, jonka koen jotenkin vieraaksi ja pelottavaksi.
Mun mielestä sijaisille pitääkin olla mukava että tuleevat uudelleenkin mahdollistamaan sen että vakkarit voivat viettää vuosilomansa ja olla sairaslomalla. :) Etenkin sellasella alalla jossa sijaisista on puute.
Yritti aluksi luoda yhteyttä puhumalla paskaa muista, myös heistä joiden kanssa on julkisesti hyvää pataa. Siitä tiedän, että varmasti ajattelee kriittisesti myös minusta ja kertoo muille pahaa minusta, kuulin jo yhden viettoman lausahdukseni täysin muuttuneena takaisin.. Ei siis herätä luottamusta mutta yrittää kaikin keinoin nyhtää minusta tietoja.
Lisäksi tulee reviirilleni koskettaa, tökkii käsivarsiini "kuulitko tuota!" "katso!", saattaa tarttua käsivarresta kiinni. ei siis seksuaalisesti mutta ikäänkuin omistavasti. Epämiellyttävää.
oletko uusi? ehkä on muille tuttavallinen ja uudelle vieraskorea. normaalia.