Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ravintola-alan tiukennuksista?

Vierailija
30.09.2020 |

Mulle se on yks ja sama onko ne auki vai kiinni. Harvemmin tulee istuttua. En toisin paheksu niitä jotka ravintoloissa viihtyy. Nyt on taas tulossa tiukennuksia ravintola-alalle koronan takia. Ihmetyttää hallituksen ym listaamat syyt ja miksi juuri ravintolat joutuvat tiukempaan kurimukseen kuin muut julkiset paikat?

Okei, turvälit. Mutta esim perjantai iltapäivällä cittareissa ja prismoissa on väentungos ja varsinkin jos on irtokarkit alennuksella. Siinä mitään turvavälejä tosiaankaan näe. Vihannesosastolla parveillaan huolella ja jäädään juttelemaan puolitutun kanssa keskelle käytävää. Pidä siinä sitten turvaväliä kun pitää ahtautua siitä ohi.

Sit vedotaan myös siihen, että kaupoissa ollaan vaan hetki siinä mutta ravintoloissa ylittyy monesti se 15min jolloin tartunnan mahdollisuus on suurempi. Mitä hemmettiä! Sen viruksen siirtyminen ihmisestä toiseen vie sekunteja eikä 15 min.

Ja ihan kuin se hemmetin tauti tarttuisi vasta puolen yön jälkeen. Se porukka siellä baarissa ei ole vesiselviä klo 00.00 asti ja sen jälkeen vasta heittäydy vastuuttomiksi känniääliöiksi vaan kyllä ne suurimmaksi osaksi on vapautuneita jo kotoa lähdettäessä.

No joku syntipukki koronan leviämiseen piti löytää ja ylläripylläri se oli taas ravintolat. Ravinola-alan työntekijät ja yrittäjät, voimia teille.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä aloituksessa puhuttu ravintoloista, eikä baareista?

Vierailija
22/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä cittarissa kukaan ei tanssi ja huohota toistensa kyljessä kiinni vaan kaikki suhaa tuppisuina etsimässä tavaransa. Ei ole baaritiskiä lääpittäväksi. Vähän eri meininki yökerhossa kun ruokakaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää käy raflassa, koska ikää jo tarpeeksi ja kaikki on sitä samaa. Mutta pidän naurettavana näitä rajoituksia. Mielestäni ravintoloiden aukiolot voisivat olla normaalit tai paremminkin niin pitkään kuin omistaja haluaa. Vaikka 24h vuorokaudessa.

Vierailija
24/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa on pakko käydä. Baareissa ei. Jos jotain pitää sulkea, turhat baarit siis kiinni, jos tartunnat niissä leviää.

Metro mekkaloi viime viikolla, että miksi yökerhot ovat nyt muka syyllisiä Koronan leviämiseen. Eilen uutisoitiin joukkoaltistumisesta hänen yökerhossaan. Miksi Jetro ei varmistanut, että hänen yäökerhossaan ei tapahdu joukkoaltistumisia?

Vierailija
25/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa on pakko käydä. Baareissa ei. Jos jotain pitää sulkea, turhat baarit siis kiinni, jos tartunnat niissä leviää.

Metro mekkaloi viime viikolla, että miksi yökerhot ovat nyt muka syyllisiä Koronan leviämiseen. Eilen uutisoitiin joukkoaltistumisesta hänen yökerhossaan. Miksi Jetro ei varmistanut, että hänen yäökerhossaan ei tapahdu joukkoaltistumisia?

Siis Jetro mekkaloi. Miksi se hänen Studio ei nyt ollutkaan turvallinen?

Vierailija
26/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiaan 6,6 miljaridia antaneet henkilöt pitää saada teoistaan vastuuseen. Juottolat saavat olla kiinni!

Vierailija
27/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en enää käy raflassa, koska ikää jo tarpeeksi ja kaikki on sitä samaa. Mutta pidän naurettavana näitä rajoituksia. Mielestäni ravintoloiden aukiolot voisivat olla normaalit tai paremminkin niin pitkään kuin omistaja haluaa. Vaikka 24h vuorokaudessa.

Omistajien vastuulla on, että koronalle altistumista ei baareissa tapahdu. Miksi siis tapahtuu?

Vierailija
28/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksa tätä stnan jankutusta. Virukset eivät katso kelloa 😴 paniikkipêllêt voivat pysyä kotona ja ahtaa muiden elää. Tässä on nyt 9 kk jankutettu eikä loppua näy.

Voi v...n luuri. ANTAA!!!

Vierailija
29/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo senkus lähet baariin bilettämään, mutta älä sitten liiku kahteen viikkoon missään tartuttamassa minua ja muita riskiryhmäläisiä. Minun on pakko kulkea julkisilla töihin, olla töissä, ja käydä kaupassa. Muuta en sitten voi tehdäkään teidän välinpitämöttömien tartuttajien takia.

Miksi muiden pitää rajoittaa elämäänsä sinun takiasi? Etkö voisi itse kantaa vastuuta omasta suojautumisestasi käyttämällä FFP2-hengityssuojainta ja visiiriä ja huolehtimalla muutenkin hygieniastasi? 

Minä teen kaikkeni suojautuakseni, enkä käy missään, koska muut eivät voi pitää maskeja ja turvavälejä vaan haluavat väkisin tunkea iholle tartuttamaan.

Seli seli. Korona ei tartu ihon läpi. Jos suojaat itsesi kunnolla ja huolehdit hygieniastasi, voit liikkua ihmisten ilmoilla turvallisin mielin, vaikka he tunkisivat ihollesi ilman maskeja. 

Vierailija
30/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäreilua ravintoala-alaa kohtaan pakottaa heidät sulkemaan, ja kuitenkin samaan aikaan pitää rajat auki ja antaa koronan levitä ulkomailta Suomeen. Oma mielipiteeni on, että tukahduttaminen ja sen jälkeinen erittäin tiukka rajakontrolli olisi ollut oikea sisämarkkinat turvaava tie.

Vierailija
31/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee paljon työttömiä ja verot nousee. Toki olen ika lailla taloudellisesti riippumaton joten iso ongelma se ei oel minulla. Niin ja harvoin Suomessa ollessani muutenkaan käyn ravintolassa.

Vierailija
32/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistajien vastuulla on, että koronalle altistumista ei baareissa tapahdu. Miksi siis tapahtuu?

Eikö se ole jokaisen omalla vastuulla?

Vierailija
33/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo senkus lähet baariin bilettämään, mutta älä sitten liiku kahteen viikkoon missään tartuttamassa minua ja muita riskiryhmäläisiä. Minun on pakko kulkea julkisilla töihin, olla töissä, ja käydä kaupassa. Muuta en sitten voi tehdäkään teidän välinpitämöttömien tartuttajien takia.

Teidän riskiryhmäläisten takia on jo ajettu koko maailma seinään, eikä vieläkään se ulina ja uhriutuminen lopu.

Tämä. Naapuruston yksi riskiryhmäuhriutuja ulisee kaikesta koko ajan, mutta hyvin voi silti tupakalla olla parvekkeella... Sehän EI  ole pahasta jos tartunnan saa.

Vierailija
34/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää, että nakkikioski on niin vaarallinen paikka että se pitää sulkea valtion toimesta, mutta samaan aikaan tänne haalataan 80 000 paperitonta pa7taIasta ja annetaan Italiaan 6,6 miljardia euroa koronatukea.

Miksi näitä ihmisiä ei saada minkäänlaiseen oikeudelliseen vastuuseen?

Vierailija
35/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu kaikkinensa, ravintolatyöntekijöiden takia. Jossain oli juttua että ravintolat ovat oikeastaan ainoa kohde jota hallitus pystyy rajoittamaan, koulut & julkiset tilat yms on siirretty kuntien vastuulle. Varmaan siksi nyt rajoitukset kohdistuvat ravintola-alaan. Toinen asia on se, että valitettavasti osaa ihmisistä ei näyttäisi suositukset kiinnostavan pätkän vertaa - turvavälit, käsihygienia ym. unohdettu täysin. Tämä vielä korostuu suljetuissa sisätiloissa. Joten oli vain ajan kysymys, milloin tullaan tähän pisteeseen. Jokainen meistä voi nyt katsoa peiliin ja miettiä haluaako tehdä osansa sen suhteen että (lisä)konkursseilta vältytään. Jos tauti ei itsessään pelota niin toivoisin ihmisten silti miettivän kuinka paljon oikeasti rahaa menee tämän taudin hoitamiseen, testaamiseen, jäljittämiseen ym. Sille rahalle olisi paljon tärkeämpääkin käyttöä.

Vierailija
36/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapakat voitaisiin sijoittaa kauemmaksi asutuksesta. Aivan kaikki, ettei tarvitsisi katsella ja kuunnella ääliöitä, jotka meluavat, örveltävät tai hoilaavat terassilla kesät talvet jo klo 10 alkaen.

Vierailija
37/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muiden pitää rajoittaa elämäänsä sinun takiasi? Etkö voisi itse kantaa vastuuta omasta suojautumisestasi käyttämällä FFP2-hengityssuojainta ja visiiriä ja huolehtimalla muutenkin hygieniastasi? 

Minä teen kaikkeni suojautuakseni, enkä käy missään, koska muut eivät voi pitää maskeja ja turvavälejä vaan haluavat väkisin tunkea iholle tartuttamaan.

Seli seli. Korona ei tartu ihon läpi. Jos suojaat itsesi kunnolla ja huolehdit hygieniastasi, voit liikkua ihmisten ilmoilla turvallisin mielin, vaikka he tunkisivat ihollesi ilman maskeja. 

Miksi äskeistä viestiäni on miinustettu 4 kertaa? Se mitä sanoin on täysin totta. En ole kehottanut riskiryhmäläisiä suojaamaan itseään millään kangassuikaleella vaan kunnollisella FFP2-hengityssuojaimella ja visiirillä. FFP2-suojain suodattaa yli 95% sisääntulevista hiukkasista, joten se suojaa tehokkaasti käyttäjäänsä suun ja nenän limakalvojen kautta tulevilta tartunnoilta. Visiiri puolestaan suojaa silmiä. Virusta voi toki silti tulla iholle, vaatteisiin yms., mutta jos pesee/desinfioi huolellisesti käsiään, se ei haittaa, koska virus ei pääse limakalvoille. 

Vierailija
38/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa holhoamista, joka johtaa liian moniin konkursseihin ja työttömyyteen. Miksi sivistyneidenkin ravintoloiden täytyy sulkea ovensa jo klo 23, kun ollaan epidemian kiihtymisvaiheessa? Miksei riitä, että anniskeluaikoja ja asiakasmääriä rajoitetaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän