Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ravintola-alan tiukennuksista?

Vierailija
30.09.2020 |

Mulle se on yks ja sama onko ne auki vai kiinni. Harvemmin tulee istuttua. En toisin paheksu niitä jotka ravintoloissa viihtyy. Nyt on taas tulossa tiukennuksia ravintola-alalle koronan takia. Ihmetyttää hallituksen ym listaamat syyt ja miksi juuri ravintolat joutuvat tiukempaan kurimukseen kuin muut julkiset paikat?

Okei, turvälit. Mutta esim perjantai iltapäivällä cittareissa ja prismoissa on väentungos ja varsinkin jos on irtokarkit alennuksella. Siinä mitään turvavälejä tosiaankaan näe. Vihannesosastolla parveillaan huolella ja jäädään juttelemaan puolitutun kanssa keskelle käytävää. Pidä siinä sitten turvaväliä kun pitää ahtautua siitä ohi.

Sit vedotaan myös siihen, että kaupoissa ollaan vaan hetki siinä mutta ravintoloissa ylittyy monesti se 15min jolloin tartunnan mahdollisuus on suurempi. Mitä hemmettiä! Sen viruksen siirtyminen ihmisestä toiseen vie sekunteja eikä 15 min.

Ja ihan kuin se hemmetin tauti tarttuisi vasta puolen yön jälkeen. Se porukka siellä baarissa ei ole vesiselviä klo 00.00 asti ja sen jälkeen vasta heittäydy vastuuttomiksi känniääliöiksi vaan kyllä ne suurimmaksi osaksi on vapautuneita jo kotoa lähdettäessä.

No joku syntipukki koronan leviämiseen piti löytää ja ylläripylläri se oli taas ravintolat. Ravinola-alan työntekijät ja yrittäjät, voimia teille.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiseen perusmentaliteettiin nyt vaan kuuluu löytää syyllinen joka asiaan ja tällä kertaa syylliseksi päätettiin laittaa ravintolat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin kivaa taas kun naapurit bilettää kotonaan kun baareissa ei saa. Nyt kesä ollut rauhallista mut taas se bassonjumputus alkaa...kärsin

Vierailija
4/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Not good enough!

Vierailija
5/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä ja jos on pakko bilettää niin nyt ehtii vielä

Vierailija
6/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä ja jos on pakko bilettää niin nyt ehtii vielä

Perustele, miksi on hyvä?

Vierailija
7/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo senkus lähet baariin bilettämään, mutta älä sitten liiku kahteen viikkoon missään tartuttamassa minua ja muita riskiryhmäläisiä. Minun on pakko kulkea julkisilla töihin, olla töissä, ja käydä kaupassa. Muuta en sitten voi tehdäkään teidän välinpitämöttömien tartuttajien takia.

Vierailija
8/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 12-23 aukioloaika on parempi. Päivällä on jokunen eläkkeellä tai vapaalla oleva. Yökukkujat jää pois.

Vierailija
9/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo senkus lähet baariin bilettämään, mutta älä sitten liiku kahteen viikkoon missään tartuttamassa minua ja muita riskiryhmäläisiä. Minun on pakko kulkea julkisilla töihin, olla töissä, ja käydä kaupassa. Muuta en sitten voi tehdäkään teidän välinpitämöttömien tartuttajien takia.

Entä koulussa olijat. Pitäisikö heidänkin tajuta minimoida riskinsä ja mennä kotikouluun etäkouluun.

Helpointa olisi testata kaikki kouluun baareihin menijät ja kaikki koronakoirilla.

Miljardi liikennemerkkeihin mutta koirat jäivät ilman kerjäämään?

Eli kaikki vapaaehtoisesti joutunee lahjoittamaan koirille kaljatupakkarahansa.

Vierailija
10/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän riskiryhmäläisten takia on jo ajettu koko maailma seinään, eikä vieläkään se ulina ja uhriutuminen lopu.

Vierailija
11/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan turhaa. Ne ketkä baariin haluavat mennä, joutuvat nyt luultavasti entistä ahtaampaan sumppuun kun sekä keskiyön jälkeiset bilehileet ja ennen puoltayötä väsähtävät juhlijat notkuvat samalla tiskillä.

Vierailija
12/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkämäkä!! Ei ihmiset voi elää kuin vankilassa sen takia että sä kuulut riskiryhmään.

Vierailija
13/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli että kaikki ravintolat laitetaan öisin kokonaan kiinni. Multa loppuu pari kertaa viikossa työt klo 02 ja kotiin on 16 km pyörämatka. Matka on paljon raskaampi sitten, kun ei enää pääse välillä Mäkkäriin istumaan ja juomaan kahvia. 

Vierailija
14/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän liian myöhään. Ihan just ollaan samassa tilassa kuin keväällä.

Vierailija
15/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muiden pitää rajoittaa elämäänsä sinun takiasi? Etkö voisi itse kantaa vastuuta omasta suojautumisestasi käyttämällä FFP2-hengityssuojainta ja visiiriä ja huolehtimalla muutenkin hygieniastasi? 

Vierailija
16/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksa tätä stnan jankutusta. Virukset eivät katso kelloa 😴 paniikkipêllêt voivat pysyä kotona ja ahtaa muiden elää. Tässä on nyt 9 kk jankutettu eikä loppua näy.

Vierailija
17/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä, ei ihmisten tarvitse riekkua yöaikaan ravintoloissa vetämässä känniä kännin päälle. Jos eivät osaa juhlia hillitysti ja koronaolosuhteet huomioonottaen, niin sitten niitä reppanoita pitää ohjata säännöillä kuin leikki-ikäisiä.

Vierailija
18/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että menee tiukemmalle, nuoriso kotiin ajoissa. Baarit on viruslinkoja. 

Vierailija
19/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkämäkä!! Ei ihmiset voi elää kuin vankilassa sen takia että sä kuulut riskiryhmään.

Sen takia me riskiryhmäläiset eletään siellä vankilassa.

Vierailija
20/38 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muiden pitää rajoittaa elämäänsä sinun takiasi? Etkö voisi itse kantaa vastuuta omasta suojautumisestasi käyttämällä FFP2-hengityssuojainta ja visiiriä ja huolehtimalla muutenkin hygieniastasi? 

Minä teen kaikkeni suojautuakseni, enkä käy missään, koska muut eivät voi pitää maskeja ja turvavälejä vaan haluavat väkisin tunkea iholle tartuttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi