Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä iässä ja elämäntilanteessa ostit ensimmäistä kertaa uuden auton

Vierailija
10.12.2013 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ostaa missään elämäntilanteessa uusi auto? Ei se suoraan tehtaalta tullut auto takaa että ongelmia ei tule.

Vierailija
2/28 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ostanut uutta autoa ja tuskinpa ihan pakasta vedettyä tulen koskaan ostamaankaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 vuotiaana naimisissa ja töissäolevana, siitä lähtien tullut jo 6 uutta autoa ostettua, tosin nykyisin työsuhdeauto mutta syksyllä tuli ostettua uusi avoauto :)

Vierailija
4/28 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

34-vuotiaana, vakivirassa työssäkäyvänä yhden lapsen yh-äitinä. Seuraava auto tuli tehtaalta 37-vuotiaalle morsiamelle, työ - ja lapsitilanne oli ennallaan.

Vierailija
5/28 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

38v hoitovapaalla vakitystä ja juuri vaihtamassa miehen kanssa kotivanhempivuoroa. Alkoi pänniä tunkea lasta takapenkille ovesta joka ei edes auennut kunnolla. Olihan se hulppeaa käydä kaupassa valitsemassa yksi tuollainen, sinisenä, kiitos. Ekan 10tkm jälkeen ei tuntunut enää missään.

Nyt mulla on 3v vanha auto, laina maksettu loppuun _eilen_ ja reilut 100tkm  seuraavaan vaihtoon.

Tulipa kokeiltua, seuraava on luultavasti taas käytetty, se vaan on järkevämpää.

Vierailija
6/28 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista tilannetta ja ikää ole tullut, eikä tule.

37v.

Vierailija
7/28 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

46-vuotiaana, perintörahoilla.

Vierailija
8/28 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-vuotiaana vastavalmistuneena, avoliitossa. Muutama uus auto tuli ostettua, mutta ei viimeiseen 10 vuoteen. t. 40-vuotias 3 lapsen äiti

Vierailija
9/28 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mä olin 39 varmaan ja vakitöitä takana jo 15 vuotta.

Ostettiin uusi, kun uusi hybridi oli silloin just tullut markkinoille ja muut hybridit olivat vielä kalliimpia jopa käytettynä.

Vierailija
10/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 19 vuotta, ostin viime vuonna heti kortin saatuani oman auton uutena. 3 vuotta olin sitä ennen kesätöissä, rippirahat säästössä ja vanhemmilta vähän lahjarahaa. Loput maksoin osissa. Hintaa tuli autolle 19 000e, ei ole kaduttanut, loistava auto ja takuu vielä pari vuotta voimassa.

Vierailija
11/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis nyt auto jo maksettu! Sain juuri sellaisen kuin halusin ja autoilu huoletonta!

Vierailija
12/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 lasissa, eikä kertaakaan ole ostettu uutta autoa. Haettu ulkomailta muiden slaavien kanssa käytettyjä.

Vierailija
13/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en joudu ostamaan koskaan autoa, uutta tai käytettyä.

Vierailija
14/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v. Töissä, vakaat tulot ja vakaa parisuhde. Tosin mä olin 30v, kun sain ajokortin. Eka autoni oli muutaman kuukauden ajan 3v vanha auto.

Sen jälkeen en ole yhtäkään käytettyä autoa ostanut. Autoa vaihdan 2-3v välein.

Vierailija
15/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

42-v, silloin olin vakitöissä, lomautettiin heti sen jälkeen. Pieni, punainen, pieni laina pankista osalle maksua. Ihan itse valitsin ja maksoin, miehellä liisari.

Vierailija
16/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, enkä usko että niin tulee koskaan käymään, ellen koe jotain ansiotonta rikastumista. Olen keskituloinen, mutta ajan ennemmin vanhalla autolla ja käytän säästyneet rahat muuhun harrastamiseen. Odotan mielenkiinnolla tuleeko vaimo joskus ostamaan uuden auton. Hänen silmät kiiluvat vaarallisen oloisesti autokaupoissa. :)

Vierailija
17/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kanssa koskaan ostanut ja tuskin ostankaan. Mulla on aina ollut joko liisari tai sitten käytetty. Kohta 41 v , hyväpalkkaista työelämää takana jo yli 15 v. Auto ei ole mulle niin tärkeä, että uuteen rahoja laittaisin kiinni.

Vierailija
18/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut ja en taatusti ikinä osta =) ei paljoa huonommin voi rahojaan sijoittaa

Vierailija
19/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 18:14"]

En ole ostanut ja en taatusti ikinä osta =) ei paljoa huonommin voi rahojaan sijoittaa

[/quote]

Auto ei ole sijoitus, se on kestokulutushyödyke.

-yhteiskuntaoppia 80-luvulta-

Vierailija
20/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 27v ja tarvitsin töissä autoa. Käytettynä olin ostanut 3 edellistä. Silloin oli säästössä sen verran, että lähdin viikon työmatkalle Eurooppaan, annoin auton avaimet siskonmiehelle ja sanoin, että mene ja vaihda. Takaisin palatessa oli vastaajassa viesti, että Mikkelissä odottaa uusi auto, 6 tuntia aikaa ilmoittaa, otanko sen. Toki otin.