Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaahas, munasoluja taas luovuttamaan

Vierailija
10.12.2013 |

Annanpa jollekin tuntemattomalle sitten joululahjan.

Hyvää joulua :)

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 14:42"]

Kenenkään ei tarvitse puolustella miksei luovuta! Sen on ehdottoman tärkeää perustua vapaaehtoisuuteen. On tärkeää älytä mikä ero on omalla lapsella ja lapsella joka on toisen äidin lapsi vaikka on tarvinnut lähtökohdakseen sinun munasolusi.

Nämä adoptioon vertaamiset eivät ole kovin järkeviä. Lapsella ei ole hylkäämiskokemusta silloin kun hän tietää että hänen äitinsä ja isänsä ovat tehneet kaikkensa saadakseen hänet ja hän kantaa sellaisen ihanan ihmisen geenejä joka on hänen syntymänsä mahdollistanut.

Myöskään sitä en ymmärrä miksi niin moni äiti leimaa itsekkääksi sellaiset äidit jotka joutuvat kamppailemaan paljon saadakseen lapsen. Itse sitten ollaan niin epäitsekästä pyhimystä kun on epäitsekkäästi tehty lapsi... Heti kun sen saaminen on vaikeaa, muuttuu kaikkimullenyt-maailmannavaksi?

[/quote]

Tämä nimenomaan! Siksi luovuttamisprosessissa on myös se psykologin haastattelu, jotta voi olla varma siitä luovuttamisesta.

Vierailija
62/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kuitenkin eri ketjuun noi adoptiojutut kun niillä ei nyt vaan ole mitään tekemistä munasolun luovutuksen kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
64/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen tätä omalta kantiltani.

Olen lapsettomuushoidot läpi käynyt 26v nainen, olen saanut kaksi lasta ivf-hoidolla. Jos olisi todettu että emme voi saada miehen kanssa lasta edes ivf:ällä, olisin adoptoinut. Luovutettuja soluja en harkinnut missään vaiheessa. Minulle täysin vieras ajatus synnyttää "toisen naisen" lapsi. Adoptio olisi ollut paljon luonnollisempaa meille...

Käsitin että jos meillä ei olisi tärpännyt omilla soluilla ivf niin olisi ollut kai pakollisia psykologi käyntejä ennen lainasoluja, jos olisimme harkinneet. Kai siinä olisi voinut ajatukset selkiintyä, mutta en silti usko että olisin kyennyt...

Jos taas katsoisin tätä asiaa terveen naisen näkökulmasta, niin en kykenisi luovuttamaan. Miettisin varmasti että missä on se minun munasoluistani alkunsa saanut lapsi, miten hänellä menee, onko rakastava perhe jne.. asia alkaisi tod. näköisesti vaivata paljon.

Mutta tämä on vaan minun näkemykseni. Kenties jollekin voit antaa sen kauan kaivatun lapsen. Tuli vielä mieleen sellaistakin, että miksihän miesten sperman luovutus on monille ok, mutta naisen munasolujen luovuttaminen on vielä tabu.. Johtuukohan siitä vähän meidän kaikkien kummastelu aiheeseen.

Vierailija
65/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

62, tottakai kaikilla on oma suhtautumisensa asiaan: sinun suhtautumiseesi todennäköisesti vaikuttaa todella paljon se, että sinä et helposti ole raskautunut. Minä en ajattele munasoluistani alkunsa saanutta lasta mitenkään omana lapsenani: en tunne mitään, kun asiaa mietin. Paitsi riemua tunsin siitä, että vastaanottaja oli lapsen saanut synnytettyä, mutta riemu johtui siitä, että vihdoin tämä pariskunta sen kaipaamansa lapsen sai, ei siitä, että "minun" lapseni syntyi.

Itse näen sen vanhemmuuden olevan enemmän sosiaalista kuin vain geneettistä: ehkä siksi minulle luovuttaminen ei ole mitenkään iso asia (siis tunnepuolella). Siksi minusta esim biologinen äiti on tässä yhteydessä vähän outo, koska itse miellän äiti-sanaan tunnetta mukaan, joka liittyy taas siihen sosiaaliseen vanhemmuuteen. Eikä minua oikeastaan edes kiinnosta, mitä tälle hedelmöityshoitolapselle kuuluu, tai muutenkaan hänen elämänsä sen kummemmin kuin muutkaan tuntemattomat lapset.

Vierailija
66/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oikeasti tosi hieno asia! Annat valtavan arvokkaan lahjan jollekin, joka kipeästi toivoo lasta! Itse luovuttaisin, jos pystyisin.

Tuli paha mieli ikävistä kommenteista. Helppo on niiden kommentoida, joilla ei ole käsitystä lapsettomuuden tuskasta.

Vierailija
67/70 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 punktiota ja 15v selittämätöntä lapsettomuutta takana. Suurin lahja minkä voi saada on luovutettu solu. Tänään sain siirrossa sellaisen. Tutustu tähän Windows Phone -sovellukseen: Supernainen http://www.windowsphone.com/s?appid=e327bf13-6248-4e6a-98c5-dec607aa873a

Vierailija
68/70 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktiossa käyty ja ei edes sattunut! Nopea ja kivuton.

Vierailija
69/70 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole luovuttanut. Vasta omien lasten saamisen jälkeen selvisi ne huonot geenit joita kannan ja vakavat niistä johtuvat sairaudet. Huono omatunto soimaisi jos olisin siirtänyt ne jollekin luovutettuun munasoluun ja lapseen :(

Vierailija
70/70 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentteja tullut! Miten täällä ollaan niin luovutusta vastaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä