Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaahas, munasoluja taas luovuttamaan

Vierailija
10.12.2013 |

Annanpa jollekin tuntemattomalle sitten joululahjan.

Hyvää joulua :)

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muut ovat kiinnostuneita, niin munasoluja voi luovuttaa ihan Väestöliiton kautta. Sitten on yksityisiä klinikoita, esim. Fertinova. Munasoluista on huutava pula.

Vierailija
2/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sen kuulostamaan roskapussin vienniltä? Mulle ainakin olisi tosi iso kynnys lähteä munasolujani luovuttelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 13:17"]

Saat sen kuulostamaan roskapussin vienniltä? Mulle ainakin olisi tosi iso kynnys lähteä munasolujani luovuttelemaan.

[/quote]

Vaiva on toki suurempi kuin roskapussin vieminen, mutta hyöty sitäkin suurempi!

Vierailija
4/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko yksityisellä tienaa?

Vierailija
5/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 13:19"]

paljonko yksityisellä tienaa?

[/quote]

250+kulukorvaukset. Kun ensimmäisellä kerralla luovutin, sain n. 600-700 e, mutta nyt toisella kerralla todennäköisesti huomattavasti vähemmän, koska ei tarvitse niin montaa kertaa klinikalle mennä.

Vierailija
6/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 13:17"]

[/quote]

no on kai se nyt omia lapsia lähteä luovuttelemaan

Vierailija
7/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 13:16"]

Jos muut ovat kiinnostuneita, niin munasoluja voi luovuttaa ihan Väestöliiton kautta. Sitten on yksityisiä klinikoita, esim. Fertinova. Munasoluista on huutava pula.

[/quote]

Ja Väestöliittoko ei ole yksityinen? :D

Vierailija
8/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kertoa lisää luovutuksen vaatimista hoidoista ja sen käytännön vaikutuksista elämään?

Eihän ne munasolut muita soluja kummempia ole, itse en pidä niitä minään syntymättöminä vauvoinani, vaan voisin antaa lahjaksi jollekin toiselle hartaasti kaivatun vauvan...

Vierailija
9/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaatimuksia luovuttajille on? Ja kuinka rankkaa se on luovuttajalle, pitääkö olla esim. sairaslomalla töistä päivä pari, pitääkö syödä jotain hormooneja, sattuuko se itse luovutus? Maksetaanko siitä jotain korvausta? Saako luovuttaja määrätä, että soluja saa käyttää vain heteropareille? Olen itse miettinyt joskus luovuttamista, mutta nuo terveydelliset jutut hiukan pelottaa.

Vierailija
10/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä millainen toimenpide on luovutus? Punktio? Onko siis yhtä kivulias kun ivf-hoitojen yhteydessä tehtävä?

Ihmettelen vaan, kun moni kaveri joka on käyny ivf:än läpi valittelee tuota punktion tuskaa. Että joku menee siihen ihan tehdäkseen hyvää? (tainno, rahan vuoksi..)

Niin ja annetaanko sulle pistoksia ennen punktiota vai tikutatko vaan oviksen tms?

Vierailija
11/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no on kai se nyt omia lapsia lähteä luovuttelemaan

Teillä varmaankin vietetään hautajaisia  joka kuukausi? Aika rankkaa, mutta kaikilla on tietenkin oma suhtautumistapansa.

Ja Väestöliittoko ei ole yksityinen? :D

No emmää noista ihan niin tarkkaan tiedä. Varmaan terveydenhuollosta pystyy selvittämään, miten luovuttaa julkiselle puolelle :)

Vierailija
12/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa levittää geenejä vailla vastuunkantoa. Jotkut vielä iloiten kasvattavat lapset bion puolesta. Lapset miettivät elämänsä alkua. Järjestetty kriisi eikä vahinko. Voi paikkailla sitten jos täysi-ikäset lapset tulevat kyselemään.

Vierailija
13/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveän huono korvaus, kun ottaa huomioon että ton takia pitää sekoittaa oma hormonituotanto ihan kokonaan.  Saisivat maksaa ainakin tuplasti.

Vierailija
14/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli juttua tuosta luovuttamisesta. se vois jostain arkistosta löytyä. Aika kivuliaalta se kuulosti kun luovuttaja kertoi.

Vierailija
15/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 13:24"]

Saanko kysyä millainen toimenpide on luovutus? Punktio? Onko siis yhtä kivulias kun ivf-hoitojen yhteydessä tehtävä?

Ihmettelen vaan, kun moni kaveri joka on käyny ivf:än läpi valittelee tuota punktion tuskaa. Että joku menee siihen ihan tehdäkseen hyvää? (tainno, rahan vuoksi..)

Niin ja annetaanko sulle pistoksia ennen punktiota vai tikutatko vaan oviksen tms?

[/quote]

Joo siis kaksi viikkoa piikitän itseeni hormonia ja ultrissa tulee silloin rampattua n. jokatoinen päivä. Jos pelkkää rahaa miettii, niin ei se siinä mielessä maksa vaivaa.

Itselläni puntio ei tunnu oikein miltään: hyvät kipulääkkeet suoraan  suoneen, niin lähinnä vain pää tuntuu painavalta ja koko roska kestää n. vartin:) Kipu on toki yksilöllistä.

Vierailija
16/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 13:27"]

Hesarissa oli juttua tuosta luovuttamisesta. se vois jostain arkistosta löytyä. Aika kivuliaalta se kuulosti kun luovuttaja kertoi.

[/quote]

Ainakin kaveri oli puhallellut naama punaisena, vaikka oli saanut hyvän kipulääkityksen. Kävi siis ihan omaa ivf-hoitoaan varten.

Itse pelkäsin kovasti punktiota, mutta en sitten joutunutkaan kun tulinkin luomusti raskaaksi. Toivon etten joudu tulevaisuudessakaan. Siksi vähän vaikeaa käsittää miksi joku menee ihan tuosta noin vaan, vaikkei itse edes hyödy... No, olen itsekäs.

Vierailija
17/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut huomioon että jos tulee hyperi niin siinä kasvaa mm. veritulppien riskit sulla itsellä?

Vierailija
18/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyyhän siitä, kun omat geenit säilyvät lapsessa.

Vierailija
19/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan halua luovutta munasolujani. Kyllä minä pitäisin niistä syntyneitä lapsia puoliksi ominani, tavallaan. Pohtisin varmaan aina, missä he ovat, tyttöjä vai  poikia, millaisessa perheessä ja onko heillä kaikki hyvin. Katselisin varmaan busseissa ja julkisilla paikoilla lapsia ja etsisin omia piirteitäni. Onneksi saan itse valita.

Vierailija
20/70 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 kanssa samoilla linjoilla, ei minulle ainakaan sukusolut ole mikä tahansa luovutusaihe. Mutta onneksi se ei ole pakollista.