Mikä maski rillipäälle? Ongelmana linssien huurustuminen.
Tahtoisin käyttää maskia, mutta mulla on silmälasit ja linssien huurustuminen on ongelma. Olen kokeillut monia erilaisia maskeja, niin kertakäyttöisiä kuin kankaisiakin, mutta en ole löytänyt yhtään sopivaa. Onko kukaan muu löytänyt hyvää mallia, jota kannattaisi kokeilla?
Kommentit (65)
Maskia, joka päästää hengitysilman suoraan silmiin, ei pidä käyttää. Silmät on se viimeinen paikka johon pöpöjä kannattaa kierrättää.
Finlaysonin mustavalkokuvioinen kangasmaski oli minulle rillipäälle tosi hyvä eikä huurustunut yhtään.
Mä olen oppinut, että kuppimalliset maskit eivät huurustuta rillejä. Sen sijaan suorakaiteenmuotoiset ovat pahoja, mutta niistäkin saa siedettävän tekemällä solmut korvalenkkeihin, niin että tulevat kuppimaisemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta visiiri, kestää ja voi pestä ja desinfioida. Käytän työssäni päivittäin.
Onko siinä visiirissä moniteholinssi? ;)
Luuletko siis, että silmälasit ei mahdu visiirin alle?
-
-
-
-
-
-
-
Voi vi....t........ t. .... u
Mullakin auttaa tuo, kun laitan maskin mahdollisimman lähelle silmiä ja lasit siihen päälle ihan normaalisti. En tiedä maskin merkkiä, mutta nämä on kirurgisia maskeja ja ne saa muotoiltua nenän päälle. Lisäksi laitan korvalenksut ristiin, koska muuten se jää liian löysälle. Itselläni ei ole mitään ongelmaa huurustumisen kanssa, mutta ehkä lasien mallikin vaikuttaa istuvuuteen maskin kanssa. Suurempia ongelmia tuli kangasmaskien kanssa, koska ne olivat aivan liian isoja minulle. Lasit jäi väärään kohtaan.