Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä maski rillipäälle? Ongelmana linssien huurustuminen.

Vierailija
29.09.2020 |

Tahtoisin käyttää maskia, mutta mulla on silmälasit ja linssien huurustuminen on ongelma. Olen kokeillut monia erilaisia maskeja, niin kertakäyttöisiä kuin kankaisiakin, mutta en ole löytänyt yhtään sopivaa. Onko kukaan muu löytänyt hyvää mallia, jota kannattaisi kokeilla?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

optikolta huurtumisenestosuihketta.

Vierailija
2/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rillipäät älkää vaivautuko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ite nostan maskin mahd. ylös silmien alle ja lasit puolestaan laitan melko alas maskin päälle. Se on auttanut huurustumiseen. Tarkkaa hommaa...

Vierailija
4/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta visiiri, kestää ja voi pestä ja desinfioida. Käytän työssäni päivittäin.

Vierailija
5/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen Sievi merkkinen maski ei huurrustanut rillejä niin pahasti kuin ne siniset

Vierailija
6/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne rillit huurtuu. Itse jätän rillit pois kun käytän maskia. Kyllä ilman rillejä näkee liikkua. ainoastaan kun ajan autoa niin pitää olla rillit ja silloinhan maskin voi riisua.

Vierailija
7/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon ratkassu asian nii etten mie käytä maskia. Vaihtoehtona olis liikkua tuol maskitettuna sokeena kun lasit huurustuu koko aika. Maskin kans on myös vaikea hengittää eikä kasvojen ihottumakaan tykkää.. Ilman laseja taas olen ihan sokea lepakko, piilarit ei käy kuivasilmäisyyden vuoks. Joten iliman maskia menen.

Vierailija
8/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut laittaa kertakäyttömaskin lenkit ristiin ja sitten korville? Maski kiristyy ja lenkkien vetosuunta muuttuu.

Nenäruoteissakin on eroja eri maskeissa.

Vierailija
9/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne rillit huurtuu. Itse jätän rillit pois kun käytän maskia. Kyllä ilman rillejä näkee liikkua. ainoastaan kun ajan autoa niin pitää olla rillit ja silloinhan maskin voi riisua.

Puhu kuule omasta puolestas vaan. Ei näe.

Vierailija
10/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ite nostan maskin mahd. ylös silmien alle ja lasit puolestaan laitan melko alas maskin päälle. Se on auttanut huurustumiseen. Tarkkaa hommaa...

Ite ku tätä kikkaa koitin nii tuntu lähinnä et lasit putoaa päästä jos yhtään kattoo alaspäin aavistuksenkin. Tiiä sitten pitäskö niitä jotenki sangoista muokata tän takia optikolla. Ilman maskai voi olla ihan kumarassa kyllä eikä tunnu putoovan.

Vierailija
11/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään ongelmaa. Kunnolla maski kiinni nenän kohdalta ja rillit siihen maskin päälle.

Vierailija
12/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasit huurustuu sen takia kun maski ei ole tiiviisti kiinni

Vierailija
13/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ratkaissut ongelman helpoimmalla ja tehokkaimmalla mahdollisella tavalla.

En pidä maskia.

Problem solved.

Vierailija
14/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski tarpeeksi tiiviisti ihoa vasten niin ei hengitys pääse ylälaidasta silmille. t. työkseen maskia käyttävä rillipää

Vierailija
15/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit pitää asettaa niin, että ne eivät ole otsassa kiinni. Ei huurustu kun kostea hengitysilma pääsee linssin ja kasvojen välistä ylös. On toimiva konsti niin kangasmaskin kuin suu- nenä- suojan kanssa.

Vierailija
16/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut laittaa kertakäyttömaskin lenkit ristiin ja sitten korville? Maski kiristyy ja lenkkien vetosuunta muuttuu.

Juu, ja tiedätkö mihin linssien huurtumisen väheneminen perustuu? Siihen, että ilmaa pääsee maskin sivuilta ulos niin paljon, että koko maski on lähinnä vitsi.

Maskipakkomaissa tämä on varmasti kelpo ratkaisu, mutta jos maskia ei ole pakko käyttää, miksi vaivautua jos se vuotaa sivuilta kuin seula? 

Vierailija
17/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit on norminäkösten salajuoni rillipäiden halveeraamiseen.

Vierailija
18/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie oon ratkassu asian nii etten mie käytä maskia. Vaihtoehtona olis liikkua tuol maskitettuna sokeena kun lasit huurustuu koko aika. Maskin kans on myös vaikea hengittää eikä kasvojen ihottumakaan tykkää.. Ilman laseja taas olen ihan sokea lepakko, piilarit ei käy kuivasilmäisyyden vuoks. Joten iliman maskia menen.

Itse tarttisin maskia tulevissa työtehtävissäni jotka tapahtuu ihmisten ilmoilla ns. kaiken kansan nähden. Harkitsen nyt sitten visiiriä, kun en voi puolsokeenakaan kulkea työtehtäviä hoitamassa maski päällä. Toisaalta ahistaa et ihmiset leimaa hysteerikoksi, vaikka noudatan vaan työpaikan käytäntöjä.

Vierailija
19/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maski tarpeeksi tiiviisti ihoa vasten niin ei hengitys pääse ylälaidasta silmille. t. työkseen maskia käyttävä rillipää

Mutta mitkä maskit on sellaisia, jotka saa tarpeeksi tiiviisti ihoa vasten? Monien maskien kohdalla se ei onnistu, vaikka kuinka yrittäisi.

Vierailija
20/65 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei taida olla kovin huono näkö? Mulla molemmissa -5,5 ja en tosiaan pysty olemaan hetkeäkään ilman laseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän