Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun ruoka ei vaan maistu

Vierailija
09.12.2013 |

tänään olen väkisin syönyt kaksi lepää. Jääkaapin sisältö yököttää, eikä tee mieli mitään. Ja vaikka kaupatkin on lähellä ei vaan tee mieli syödä ei mitään. Tätä on jatkunut jo aika kauan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro menee alas helposti.

Vierailija
2/20 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko putos 4kk paino?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muo ällöttää kaikki ruoka, mutta syön väkisin. Tätä on jatkunut nelisen kuukautta.Oon huomannut, että mitä enemmän syön sitä enemmän pystyn syömään. Mä vaan päätän, että päivässä on syötävä tietty määrä ruokaa. Jos vatsa pääsee kovin tyhjäksi, oksettaa aivan älyttömästi. Ja ei, en ole raskaana.

Illalla yritän syödä mahdollisimman paljon, ettei päivä alkaisi tosi huonolla ololla. Silloin pakkosyöminen on tosi vaikeaa.

Vierailija
4/20 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostamassa Malvitona-pullo. Se auttaa taas kiinni terveelliseen elämään. Kaupoissa on ihania omenia etc...

Vierailija
5/20 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla helpotta kun juo esim. tuoremehua, silleen et verensokeri vähän nousee, ja sit annan luvan syödä ihan mitä huvittaa, mikä vaan yhtään maistuis. Monesti smoothiet ja proteiinijuomat pelastaa, juotavat jutut menee helpommin. Mulla häviää aina ruokahalu kokonaan kun on huono mieli, ja kun kiloja on ennestään vähän niin en haluais yhtään laihtua :( ja varsinkaan itsekseen en saa syötyä, eli sovin sitten kavereiden kanssa ruokatreffejä.

Mikäs sulla on vienyt ruokahalun?

Vierailija
6/20 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan stessi, työhuolia.

Aika pajon on paino laskenut ja ystävät huomauttelee. Housuissa tarvin vyön, ettei tipu.

Täytyy yrittää huomenna ostaa tuota tuoremehua, jos se siitä sitten.

Vierailija
7/20 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, mutta voin kertoa, että et ole yksin.

Vierailija
8/20 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ala maistua ennen kuin kuolet.

Vierailija
9/20 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:24"]Eiköhän se ala maistua ennen kuin kuolet.

[/quote]

Kiitos nauruista:D:D

Vierailija
10/20 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä tehdä jotain smoohtieta vaikka osa jäätelöä, niin saat verensokerin ylös. Luultavasti olet ketoosissa ja silloin ei ruoka maistu.

Vierailija
11/20 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut myös muutama tuollainen jakso elämässäni. Pahimman jakson aikana pystyin syömään vain tiettyjä tuoreita vihanneksia (mm. herneitä ja porkkanoita), kaikki muu ruoka yökötti niin paljon, etten vaan saanut mitään suustani alas. Ruispaloja pystyin oikein hitaasti syömään 1-2 kpl/pvä voin kanssa siinä vaiheessa kun aloin jo toipua. Tuoremehut ja smoothiet ovat hyviä, kuten joku jo vinkkasikin. Energiaa pitää saada jostain! Itselläni jaksot ovat kestäneet parista viikosta neljään kuukauteen. Siinä ajassa voi käydä jo huonosti ilman riittävää ravintoa. 

Itselläni asia johtui pahasta stressistä ja parisuhdehuolista. Kannattaa hoitaa ne syytkin kuntoon, eikä vain keskittyä seurausten hoitoon. Jaksamista!

Vierailija
12/20 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän tuo ketoosissa olo tuntuu?

Vierailija
13/20 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut tässä taannoin tuollainen tilanne, tosin silloin en osannut edes huolehtia syömisistäni (syynä äkillinen ero pitkästä suhteesta). Kuukauteen en saanut alas juuri mitään, enkä välillä muistanut edes juoda. Loppujen lopuksi makasin tajunnan rajamailla vessan lattialla ja tärisin, enkä jaksanut edes kävellä. Takana oli siis myös kuukauden verran ajoittaista rajua oksentelua. Lopulta eksäni pakotti minut syömään tunkemalla suuhuni pilttiä, ja sitten pikkuhiljaa tilanne on korjautunut kun stressikin on vähentynyt. :D

Vierailija
14/20 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei mistä tota malvitonaa saa?mistä kaupoista eimerkiksi?kun mun 85v mummi tresaa kaikkien asioita ja nyt on jo 2-3vuotta syönyt tosi huonosti ja ollaan kokeiltu urheilujuomia.

Vierailija
15/20 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi oon 13vuotta syöminen jää aika paljon pois en ole anorektikko mutta syöminen vain unohtuu pystyn kumminkin syömään mutta harvoin "muistan" onko jollakulla jotain tietoa mistä on kyse tätä on jatkunut jo 2kk

Vierailija
16/20 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:02"]Moi oon 13vuotta syöminen jää aika paljon pois en ole anorektikko mutta syöminen vain unohtuu pystyn kumminkin syömään mutta harvoin "muistan" onko jollakulla jotain tietoa mistä on kyse tätä on jatkunut jo 2kk
[/quote]
Olet lapsi. Puhu äidillesi.

Vierailija
17/20 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos äitiä ei ole,:(

Vierailija
18/20 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no älä syö jos et halua. mene lääkäriin.

Vierailija
19/20 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta tekee nälän.

Vierailija
20/20 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjellä. Keksit vaan miksi ihminen tarvitsee ruokaa ja syöt.

Jos olet töissä, et kai halua olla niin huono kuin nyt olet? Ystävänä et ole kovin kummoinen etkä myöskään äitinä tai puolisona. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi