Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saitko työsi avoimella hakemuksella vai mol.fi:n kautta?

Vierailija
09.12.2013 |

Vai kysyttiinkö sinua ilman, että laitoit edes hakemusta?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/37 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:25"]

Kysymys on hassu, avoimien hakemusten ja mol.fi lisäksi on aika paljon rekrykanavia. Esimerkiksi firmojen omilla nettisivuilla olevat haut, kaupalliset rekrysivut kuten Oikotie ja Monsteri, rekryfirmat (näiden sivut, hankijapankit, vuokratyö, suorahaut), some-ilmoitukset, tuttujen kautta löydetyt paikat, jne. Ja kaikkien kautta voi oikeasti löytää töitä.

[/quote]

Ja mitkäköhän firmojen omien sivujen, Oikotien, Monsterin ja monien muiden paikat ei ole mol.fi:ssä?

[/quote]

No vaikka kuinka monet. Mol.fi on sellainen luuserihakijoiden kaatopaikka, että tässä taloustilanteessa joka ikinen vähänkin houkutteleva ilmoitus siellä poikii läjäpäin turhia, huonoja hakemuksia. Monet firmat jättävät sen väliin ja käyttävät kanavia, joissa tietävät tavoittavansa sopivamman kohderyhmän. Paljon parempi saada pieni määrä hyviä hakemuksia kuin sadoittain sekalaisia.

[/quote]

Roskaa! Jokaikinen paikka, jonka olen huomannut muualla kuin mol.fi:ssä, on ollut myös mol.fi:ssä. Nykyisin tiedetään, että kannattaa laittaa se vapaa työpaikka mol.fi:hin, kun kaikki sen tietää. Sillä tavalla saa hakemuksia. Jotain onnetonta Monsteria lukee ihmiset, jotka luulee näin saavansa parempia töitä, kun totuus on se, että hahaha.

Mut joo. Todista, että olen väärässä. Anna linkki Monsterissa olevaan työpaikkaan, joka ei olisi mol.fi:ssä. Jos näin on, niin olet saanut osoitettua, että minä olen väärässä. Anna mennä, kyllä minä pystyn myöntämään sen, että olen ollut väärässä.

[/quote]

Heh, anteeksi nyt vaan, mutta ei hirveästi kiinnosta. :) olen tyytyväinen työhöni, jonka löysin ihan muualta kuin mollista eikä kiinnosta pätkääkään etsiä sinulle työpaikkailmoituksia. Tuli ihan mieleen yksi tuttu, jota kehotin olemaan lähdekriittinen, ja hän tokaisi kiukkuisena, että "no kerropa sinä mulle, mitkä nettisivut on luotettavia?!" Yhtä hyvin voisi opettaa marsulle kertotaulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut työpaikan työkkärin sivuilla ilmoitettua paikkaa hakemalla. Samoin mieheni.

Vierailija
24/37 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 00:25"]

TeliaSoneralla on esim. nyt oikotiellä Account Executiven paikka auki, jota ei ole mol.fi:ssä. Sama tilanne Boreniuksen Controllerin paikassa

[/quote]

No niin! Kerrankin oli sanansa mittainen mies! Eikä suunpieksijä! Ja juu! Olin väärässä. Myönnän asian. Olin väärässä. Ja mitä tapahtui. Ei kerrassaan mitään. Salama ei iskenyt. Miten kummassa se sitten on monille teistä niin vaikeaa? Jos olitte väärässä, niin joo, asian voi myöntää. Olin idiootti tässä asiassa. Kyllä. Näin oli. Nyt tiedän paremmin.

Vierailija
25/37 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 00:36"]

Tätä esim. ei mol.fi:ssä ollut.

http://tyopaikat.oikotie.fi/avoimet-tyopaikat/informaatikko/750010

[/quote]

Hyvä on. Olin väärässä. Mutta kas kummaa: voin jopa hakea tuota paikkaa. Ei ihan mahdoton. Jotain vastaavaa olen tehnyt, ja ne lisävaatimukset täyttyvät. Jopas! Enpä olisi uskonut, että vauva-palsta auttaisi vielä työnhaussa!

Vierailija
26/37 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 23:25"]

Kysymys on hassu, avoimien hakemusten ja mol.fi lisäksi on aika paljon rekrykanavia. Esimerkiksi firmojen omilla nettisivuilla olevat haut, kaupalliset rekrysivut kuten Oikotie ja Monsteri, rekryfirmat (näiden sivut, hankijapankit, vuokratyö, suorahaut), some-ilmoitukset, tuttujen kautta löydetyt paikat, jne. Ja kaikkien kautta voi oikeasti löytää töitä.

[/quote]

Ja mitkäköhän firmojen omien sivujen, Oikotien, Monsterin ja monien muiden paikat ei ole mol.fi:ssä?

[/quote]

No vaikka kuinka monet. Mol.fi on sellainen luuserihakijoiden kaatopaikka, että tässä taloustilanteessa joka ikinen vähänkin houkutteleva ilmoitus siellä poikii läjäpäin turhia, huonoja hakemuksia. Monet firmat jättävät sen väliin ja käyttävät kanavia, joissa tietävät tavoittavansa sopivamman kohderyhmän. Paljon parempi saada pieni määrä hyviä hakemuksia kuin sadoittain sekalaisia.

[/quote]

Roskaa! Jokaikinen paikka, jonka olen huomannut muualla kuin mol.fi:ssä, on ollut myös mol.fi:ssä. Nykyisin tiedetään, että kannattaa laittaa se vapaa työpaikka mol.fi:hin, kun kaikki sen tietää. Sillä tavalla saa hakemuksia. Jotain onnetonta Monsteria lukee ihmiset, jotka luulee näin saavansa parempia töitä, kun totuus on se, että hahaha.

Mut joo. Todista, että olen väärässä. Anna linkki Monsterissa olevaan työpaikkaan, joka ei olisi mol.fi:ssä. Jos näin on, niin olet saanut osoitettua, että minä olen väärässä. Anna mennä, kyllä minä pystyn myöntämään sen, että olen ollut väärässä.

[/quote]

Heh, anteeksi nyt vaan, mutta ei hirveästi kiinnosta. :) olen tyytyväinen työhöni, jonka löysin ihan muualta kuin mollista eikä kiinnosta pätkääkään etsiä sinulle työpaikkailmoituksia. Tuli ihan mieleen yksi tuttu, jota kehotin olemaan lähdekriittinen, ja hän tokaisi kiukkuisena, että "no kerropa sinä mulle, mitkä nettisivut on luotettavia?!" Yhtä hyvin voisi opettaa marsulle kertotaulua.

[/quote]

Pienellä työllä olisit saanut minut nolattua... No, onneksi muut ehtivät sen jo tehdä.

Vierailija
27/37 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

headhuntattu. paikkoihin joita ei ole yleisessä haussa missään.

molin kauuta tulee hirveästi käsiteltävää noin nätisti sanottuna. linkedin ja monster tuottaa vähän paremman hyötysuhteen. tämä työnantajan näkökulmasta.

Vierailija
28/37 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mol.fi sivuilta. laitoin varmaan 40 hakemusta = 4 haastattelua = 1 työ. aikaa meni vähän yli vuosi.

Vierailija
29/37 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mol.fi sivuilta. laitoin varmaan 40 hakemusta = 4 haastattelua = 1 työ. aikaa meni vähän yli vuosi.

Vierailija
30/37 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mol.fi:stä ei ole kyllä koskaan töitä siunaantunut. Mulla oli omakin työnhakuilmoitus siellä ja sain yhden työtarjouksen - pyydettiin senssilinjoille läähättäjäksi.

Työpaikat on tulleet aktiivisella hakemisella (ei siis ole ollut avoimia paikkoja, olen vaan jättänyt hakemuksia paikkaan kuin paikkaan), suhteilla ja on minua sitten aiemman työhistorian valossa pyydeltykin useampiin paikkoihin.

Vierailija
31/37 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla, ilman hakemusta.

Vierailija
32/37 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin kun olin vielä edellisessä työssä, että kauanko soppari jatkuu. Eli ihan omilla taidoilla ja työskentelyllä, ei "suhteilla". Nyt tulee miinuspeukkuja, mutta moniko suhteilla saanut tarkoittaa vanhempien avulla? Eli vanhempien tuttuja tm.

Vierailija
33/37 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 edellistä paikkaa olen saanut niin, että työnantaja on soittanut minulle. Ovat saaneet yhteystietoni te-toimistossa. Minulla ei ole ollut avointa cv:tä enkä ole ollut työttömänäkään taas aikoihin.

Vierailija
34/37 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mollista olen löytänyt ilmoituksen, hakenut paikkaa ja saanut sen. Neljä kertaa, neljä vuotta sitten viimeksi. Olen kunnalla töissä.

Vierailija
35/37 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 07:56"]

Mollista olen löytänyt ilmoituksen, hakenut paikkaa ja saanut sen. Neljä kertaa, neljä vuotta sitten viimeksi. Olen kunnalla töissä.

[/quote]

Sama juttu.

Olen onnistunut saamaan ainoastaan yhden työkeikan vuosia sitten suoraan avoimella hakemuksella. Tosin en niitä paljon lähetellytkään.

Julkisen sektorin paikat ovat aina mollissa (eri juttu, ovatko sitten "oikeasti auki" vai onko organisaation sisältä katsottu paikkaan jo joku sopiva).

Vierailija
36/37 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 00:36"]

Tätä esim. ei mol.fi:ssä ollut.

http://tyopaikat.oikotie.fi/avoimet-tyopaikat/informaatikko/750010

[/quote]

Sinänsä hauskaa, että ilmestyi vasta nyt mol.fi:hin. Eilen ei siis vielä ollut...

Vierailija
37/37 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haen parhaillaan töitä, käytän aktiivisesti oikeastaan kaikkia muita kanavia paitsi mol.fi:tä. Kyllä niitä paikkoja välillä sieltäkin löytyy, mutta samat paikat ilmoitellaan myös muualla, esim. noilla suurilla rekrysaiteilla (Monster ja Oikotie). Tämä alasta riippuen toki, esim. kunnan töihin on varmasti erittäin hyvä paikka löytää hommia.

Isojen saittien lisäksi tutkin pienemmät rekrysaitit, alan keskustelupalstat, sosiaalisen median, firmojen omat kotisivut ja tuttujen suositukset eli aikalailla kaikki keinot ovat käytössä. Lisäksi lähetän jonkin verran hyvin kohdennettuja avoimia hakemuksia, mutta vain valikoiden, koska ala on suht pieni enkä halua kuluttaa naamaani liikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan