Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajien palkat tulevat nousemaan rajusti!

Vierailija
09.12.2013 |

Muutaman vuoden päästä eläköityy 60 % hoitajista. Vanhusmäärä lisääntyy ja Suomi kohtaa katastrofin jota yrittää nyt painaa unholaan leikkaamalla taas sosiaali-ja terveysmenoista.

Tulee pikkusen kiire houkutella alalta lähteneet n. 30 000 hoitajaa takaisin hommiin. Ja kukapa haluaa vastata tulevaan haasteeseen ilman tuntuvia korvauksia. 

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat jää hoitamatta vanhoina.

Vierailija
42/107 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on useampi satatuhatta työtöntä. Todennäköisempää on että työttömyyskorvausta vastaan tulee työvelvoite jossain vanhusten hoitolaitoksessa ilman palkkaa että saa pienet korvaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä kysyn nyt, että miten esim. Helsinki selviää vanhustensa kanssa? Jo nyt kotihoito on todellista piinaa. Vaikka haluaisin hoitaa työni kunnolla, en vain voi. Muutamassa tunnissa pitäisi hoitaa ja lääkitä 20 ihmistä, kulkea välimatkat, kirjata, tapella tietotekniikan kanssa. 

Tulkaa joku katsomaan yksi työpäivä, se on järkyttävää heittellejättöä!

Vierailija
44/107 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:26"]

Meillä on useampi satatuhatta työtöntä. Todennäköisempää on että työttömyyskorvausta vastaan tulee työvelvoite jossain vanhusten hoitolaitoksessa ilman palkkaa että saa pienet korvaukset.

[/quote]

Minäkin veikkaan tuota työvelvoitetta ratkaisuksi.

Vierailija
45/107 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä hoitotyön arvot, valviran valvonta, potilaiden oikeudet? En voi uskoa,  että vastentahtoisia ihmisiä voidaan mitenkään pakottaa juuri hoitotyöhön!

[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:26"]

[/quote]

Vierailija
46/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 14:11"]

Tulevasta työvoimapulasta ja eläkepommista ollaan puhuttu jo ainakin 90-luvun lopusta alkaen. Vaan miten siinä kävikään...

Ei sellaista ole koskaan tulossa. Uskokaa tai älkää. Jos hoitoalalla olisi koskaan ollut työvoimapula niin työnantajat kilpailisi työvoimasta ja tällöin palkat nousisi ja työehdot olisi paremmat.

Sekin taitaa olla totta ettei ihmiset käsitä miten kusessa tämä valtio on. Lainaa on tai taitaa olla jo nyt saman verran suhteessa bruttokansantuotteeseen kun 90-luvun laman aikana. Enää ei puutu kun että työkykyisiä lääkäreitä on kortistossa niin elettäisi taas vuotta 1993.

Lisää työpaikkoja ei ole ihan heti tulossa. Ei varsinkaan sellaisia mitä voi täyttää matalammalla (amk+ammattikoulu) koulutuksella. Pelialasta saattaa tulla uusi Nokia mutta tästä höyryävät ei aina halua muistaa että itse koodaus voidaan ylen hyvin teettää hikipajoissa kaukoidässä eikä Suomeen jäisi kun korkeintaan lokalisointi ja suunnittelu.

Totta totisesti. Aina en jaksa uskoa tämän maan tulevaisuuteen.

[/quote]

Työvoimapula on ja se ei näy palkkojen nousuna. SE näkyy jonojen pidentymisenä, miten sinä, lapsesi ja muut sukulaisesi olette hoitojonossa pidempään.

Sairaalassamme on 2 leikkaussalia kiinni, koska ei ole hoitajia., Toinen magneettikuvauslaite käyttämättömänä, koska ei ole hoitajia.

Eli kärsijöinä ovat potilaat ja pidentyneet jonotusajat. Yksityiselle pääsee ja sinne lähtevät hoitajatkin paremman palkan perässä. Tähän ollaan menossa.

Itse tienaan lähihoitajana 42 000 vuodessa. Mielellään toki ottaisin palkkaa enemmän, mutta tälläkin tulee toimeen, kun naftisti elelee. Mutta seuraan koko ajan yksityisen puolen kehitystä ja vaihdan heti paikkaa, kun tulee parempi palkkatarjous.

Vierailija
47/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 17:59"]

Olen 35v ja säästän jo nyt eläkepäivien hoivatarvetta varten. Julkisella sektorilla ei ole enää varaa tarjota laadukasta hoivaa, ja jokaisen on varauduttava siihen, että rahan on tulevaisuudessa tultava omasta kukkarosta.

Minä, mieheni ja muutama ystäväpariskunta jotka tappelevat isovanhempiensa hoidon puolesta, suunnittelemme jo, että muutamme/rakennutamme sitten pienen rivitaloyhtiön, joka toimisi soluasumisperiaatteella. Palkkaamme sinne yhdessä lähihoitajan tai pari meidän avuksemme. Jos 4 pariskuntaa vastaa 2*2500€/kk palkkakuluista (sis. verot ja sos maksut), se tarkoittaisi vain n.630€/hlö/kk. Saisimme varmasti pientä rahallista tukea myös kunnalta toimintaamme varten.

[/quote]

Minä en lähtisi 2500 euron palkalla tuollaiseen hommaan. Tällä hetkellä peruspalkka 2250 ja päälle n. 1000 euroa vuorolisiä

Vierailija
48/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttömät syöttämään ja pesemään vanhuksia ja ulkoiluttamaan, lukea sanomalehtiä, kirjoja, pitää seuraa, kuljettaa asioille kuten apteekkiin, kauppaan, virastoihin jne

Vierailija
49/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35v ja säästän jo nyt eläkepäivien hoivatarvetta varten. Julkisella sektorilla ei ole enää varaa tarjota laadukasta hoivaa, ja jokaisen on varauduttava siihen, että rahan on tulevaisuudessa tultava omasta kukkarosta.

Minä, mieheni ja muutama ystäväpariskunta jotka tappelevat isovanhempiensa hoidon puolesta, suunnittelemme jo, että muutamme/rakennutamme sitten pienen rivitaloyhtiön, joka toimisi soluasumisperiaatteella. Palkkaamme sinne yhdessä lähihoitajan tai pari meidän avuksemme. Jos 4 pariskuntaa vastaa 2*2500€/kk palkkakuluista (sis. verot ja sos maksut), se tarkoittaisi vain n.630€/hlö/kk. Saisimme varmasti pientä rahallista tukea myös kunnalta toimintaamme varten.

[/quote] Ette tarvitse hoitoa iltaisin, öisin ja viikonloppuisin...? Mitkä olisi hoitsujen työtunnit? Ette nyt oo ihan miettinyt tätä kunnolla =D

Vierailija
50/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 15:59"]

Toivottavasti palkat eivät nouse koska tavalla tai toisella kaikkien sairaanhoitajien työ rahoitetaan verovaroista jolloin palakankortus tarkoittaa veronkiristyksiä. 

[/quote]

Yksityisen hoidon lisääntyminen on hyvä juuri siksi, että se, joka haluaa hyvää hoitoa, maksaa enemmän hyvästä hoidosta ja näin yksityisen hoitajan palkka on parempi.

Joka ei halua maksaa yksityisestä hoidosta, hoidattaa itsensä kunnallisella, minne ovat jääneet ne hoitajat, jotka tyytyvät pienempään palkkaan.

Vierailija
51/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:46"]

Tyttömät syöttämään ja pesemään vanhuksia ja ulkoiluttamaan, lukea sanomalehtiä, kirjoja, pitää seuraa, kuljettaa asioille kuten apteekkiin, kauppaan, virastoihin jne

[/quote]

sopisi tosi hyvin. Avuttoman mummon koti on hyvä kohde keikata kaikki, mitä irti saa. Lisäksi mummoilta on helppo höynäyttää ylimääräistä rahaa pikku palveluista.

Vierailija
52/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:46"]

[/quote]

sopisi tosi hyvin. Avuttoman mummon koti on hyvä kohde keikata kaikki, mitä irti saa. Lisäksi mummoilta on helppo höynäyttää ylimääräistä rahaa pikku palveluista.

[/quote]

Oikeastaan tämä ei ole toiminut, onhan kuntouttavaa toimintaa ollut. Kaikista työttömistä ei vain ole siihen. Mietin kyllä mummojen rahoja, lääkkeitä ja kaltoinkohtelua, jos kuka vain saa heidän kotiinsa mennä ilman että mitenkään ammattinimikkeitä valvotaan. Mites noi huumetestit ja psykologiset testit mitkä karsii hoitoalalla osan porukasta pois?

Kuinka paljon halutaan maksaa kädestä pitelemisestä ja kävelyttämisestä? Elääkö sillä? Ulkoilun lisääminen on hyvä tavoite, sitähän voi tehdä kuka koululainen vain kesätyöläisenä. Mutta elättääkö se ulkoiluttajan?

Vierailija
53/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:42"]

[/quote]

Minä en lähtisi 2500 euron palkalla tuollaiseen hommaan. Tällä hetkellä peruspalkka 2250 ja päälle n. 1000 euroa vuorolisiä

[/quote]

Noihan olisi yrittäjiä joten ei kannattaisi alkaa hommaan ellei saisi vähintään 2200 e/kk(Helsingin lähihoitajan minimi) x 1.5 ja se olisi vain 7.30-15 aika, illasta ja viikonlopusta lisät. 

Vierailija
54/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 15:59"]

Toivottavasti palkat eivät nouse koska tavalla tai toisella kaikkien sairaanhoitajien työ rahoitetaan verovaroista jolloin palakankortus tarkoittaa veronkiristyksiä. 

[/quote]

Yksityisen hoidon lisääntyminen on hyvä juuri siksi, että se, joka haluaa hyvää hoitoa, maksaa enemmän hyvästä hoidosta ja näin yksityisen hoitajan palkka on parempi.

Joka ei halua maksaa yksityisestä hoidosta, hoidattaa itsensä kunnallisella, minne ovat jääneet ne hoitajat, jotka tyytyvät pienempään palkkaan.

[/quote]

Kunnallisella lomat paremmat.

Vierailija
55/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 käteen päivätyöstä olisi ihan riittävä palkka minulle olen sh. Ja täällä ei ainakaan mikään pula ole, olisin joutunut syksyllä työkkäriin jos en olisi voinut olla lapsen kanssa kotona. Säästetään, ei ole varaa pitää yhtään ylimääräistä hoitajaa tai ottaa sijaisia edes päiväksi.

Vierailija
56/107 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen nostan,olen aiemmin vastannut lähihoitaja: Siis tottakai hoitoala tulee kokemaan jonkilaisen muutoksen,väestö ikääntyy ja avuntarve kasvaa,hyvä että nytkin pärjätään tällä hoitajamitoituksella mikä meillä on! Ja se tulee menemään niin että hoitajat menee sinne mistä saa parempaa palkkaa,se taitaa tosiaan olla se yksityinen sektori. Niin paljon on hoitajia toisissa hommissa,että heitä ei saa alalle palaamaan jos ei palkka nouse,sillä työmäärä ja vaativuus tulee kyllä tulevaisuudessa nousemaan.Se on PAKKO.

Vierailija
57/107 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen fiilis, että kouluttamattomia/pikakurssitettuja hoiva-apulaisia tullaan lisäämään rankasti. Säästetään palkkakuluissa, kun tarvitsee yhteen vuoroon aina vain yksi lähihoitaja tai sairaanhoitaja jakamaan lääkkeitä ja hoitamaan muut koulutusta vaativat jutut (haavanhoidot yms).

Vierailija
58/107 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen fiilis, että kouluttamattomia/pikakurssitettuja hoiva-apulaisia tullaan lisäämään rankasti. Säästetään palkkakuluissa, kun tarvitsee yhteen vuoroon aina vain yksi lähihoitaja tai sairaanhoitaja jakamaan lääkkeitä ja hoitamaan muut koulutusta vaativat jutut (haavanhoidot yms).

Vierailija
59/107 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasia laillistetaan, ja ihmiset eivät päädy hoitokoteihin koska kuolema on parempi vaihtoehto.

Vierailija
60/107 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin veikkaan hoiva-avustajien käytön lisäämistä. Pakkohan se on  jos työvoima ei muuten riitä ja sopiihan lyhyempikin koulutus moneen hommaan. Palkankorotuksista saa aina unelmoida ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan