Pajonko juotte alkoholia lomareissulla?
Tai pitäisikö näin korona-aikana kysyä että paljonko joitte? :D
Mutta siis itselle tyypillinen lomapäivä on esim. rannalla oleilua, jolloin menee tietenkin muutama kylmä olut. Illalla sitten viiniä ja/tai väkeviä sopivasti.
Tai jos on esim. retkipäivä, niin repussa pari kaljaa mukana, ja sitten jossakin taukopaikassa huurteiset.
Tilanteen mukaan.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Viikon lomalla Irlannissa ei mennyt tipan tippaa. Se onkin ainoa lomareissu mitä olen aikuisena tehny.
Ja sitä ei ole vaikea huomata.
kyllä se olisi loma pilalla, jos ihan selvinpäin olisi. siihen kokonaisuuteen kuuluu lämpöisestä illasta ja ruuista nauttiminen, sekä iloinen nousuhumala
Voin kerran jollain brunssilla ottaa lasin kuohuviiniä ja toki illalla juoda viinini ruuan kanssa, ja jos on menofiilis niin yökerhossa muutamat drinkit.
Mutta mitään aamusta asti tissuttelua en kykene harrastamaan. Ajatuksestakin tulee paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vähän niinkuin alkoholisti. Joka viikonloppu pitää viinalla nollailla arjen tympeyttä, meinaan tulla hulluksi muutoin. Aiemmin nollailin myös arkisin, mutta siitä tavasta olen onneksi päässyt eroon.
Lomareissuilla en juo yhtään. Aika huono pitää mun mielestä lomareissun olla jos siellä tarvitsee alkoholia.
Opi ap lomailemaan paremmin niin et alkoholia kaipaa!
--
Mutta ehkä tuo on mun näkemys asiasta vain koska juon ainoastaan ketutukseen.
Ilmeisesti on olemassa myös päinvastaisia ihmisiä jotka juovat viihtyäkseen. Sellaisesta en mitään tiedä. Outoja ihmisiä.
t. Avaruusolio
Kuulostaa todella oudolle. Sinulla lienee joitakin mielenterveysongelmia. Kyllä itse juon nimenomaan hyvään oloon.
Jep sama täällä. Alkoholi vahvistaa jo ympäristöstä ja lomasta tulevaa hyvää tunnetta lisää. Tavallinen ruohokin on pienissä pieruissa vihreämpää, meri upeampi, tähtitaivas mystinen. Usein tulee ihan kyynel silmään kauneudesta kun tissuttelen.
Luin muuten tälle joskus jostain henkisen opettaja Eckhart Tollen haastettulusta selityksen. Se on, että ei-valaistuneessa tilassa oleva ihminen pääsee esim. alkoholin avulla egostaan tai suureksi osaksi siitä eroon hetkeksi. Sisäinen ääni lakkaa höpöttämästä, on vain onnellinen pysähtyminen hetkeen. Silloin on lähempänä valaistuneen tilaa kuin normaalisti ja kokee jotain siitä onnesta mitä valaistunut kokee ilman päihteitä.
Tarpeeksi, jotta ketutus katoaa pätkittäin.
En juo lomalla enkä arkena. En saa alkoholista mitään kicksejä, rupeaa vain väsyttämään.
Tallinnan risteilyllä viinitonkka, siiderit ja drinksut päälle. Laskettelulomalla todella kohtuullisesti. Yksi afterilla ja lasi viiniä illallisella. Joskus vain vettä. Kaupunkilomalla ehkä yhtenä iltana baarikierros. Muina päivinä korkeintaan lasi viiniä ruuan kanssa. Rantalomalla vaihdellen. Jos on jaksavaa matkaseuraa ja kohteeshyvät baarit/terassit niin mikä ettei! Mutta paina iltana riittää. Pitää ehtiä myös kierrellä ja nauttia lomasta ilman darraa. Nuorempana kyllä jaksoi. Kerrankin meni viikko putkeen. Vielä paluumatkalla lentokoneessa otettiin kun ilmaista juomaa oli tarjolla. Oi niitä aikoja!
1-2 annosta lähes joka päivä. Esimerkiksi olut rannalla makoillessa ja myöhemmin illalla esim lasi viiniä ruoan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En juo lomalla enkä arkena. En saa alkoholista mitään kicksejä, rupeaa vain väsyttämään.
Sama. Nukuttaa ja vähän huippaa, sekä tulee epävarma olo esim liikkuessa. Ei todellakaan mitenkään positiivinen olo.
Jos vaikka parin viikon trippi niin siitä 10 päivää täysin selvä, jos oikein hyvät ruoat niin lasi viiniä seuraksi. Sitten ehkä pari baaripäivää. Vähän kuin kotona viikonloppu. En täälläkään juo arkena. Lentokoneessa tai kentällä en juo ikinä. Rannalla en pystyis juoda ollenkaan ja muutenkin haluan olla selvin päin, jos käy nähtävyyksiä katsomassa. Haluan muistaa ne spessut, miksi olen matkalle lähtenyt.
Hyvin kohtuudella. En halua käyttää lomaani krapulan potemiseen. Kännit voi vetää ihan kotona jos siltä tuntuu.
Riittävästi