Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stephen King faneja paikalla?

Vierailija
29.09.2020 |

Paras kirja?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin Kingin kirjat ovat 3/5 tasoa, mutta jotkut, kuten vaikkapa Tukikohta ja pienoisromaanikokoelma (Ruumis, Hengitystekniikka ym) ovat sitten täysiä 5/5 lukukokemuksia. "Isoista" kirjoista SE ja Uinu uinu lemmikkini olivat lopulta vähän pettymyksiä, Hohto taasen hyvä, mutta epämiellyttävä. Uusista kirjoista 4/5 tason kirja on ollut vaikkapa 22.11.63, tosin sen loppu oli Kingille valitettavan ominaiseen tapaan juosten kustu ja hölmö. Nämä Kingin dekkarit eivät ole kovin hyviä, mutta luettavia kuitenkin.

Sen verran havaintoja nyky-Kingistä että pehmeämpään suuntaan on menty, enää ei hyvikset kärsi samalla tavalla ja paha saa aina palkkansa. Hahmot ei ole enää ihan niin persoonallisia kuin aiemmin, lisäksi tekstejä saisi tiivistää enemmän. Tuottelias King on, mikä joskus näkyy vähän hutilointina. Silti yksi all time favourites, paljon hyvää kamaa ja King itse symppis!

Vierailija
42/60 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

22.11.63

Hieno. Todennäköisesti paras lukemani kirja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään varsinainen fani mutta King on mielestäni aivan loistava tarinankertoja. Minullekin on jäänyt mieleen Duma Key, joka oli hieno kirja, kunnes ---- SPOILER---- tapahtui yhtäkkinen paranormaali pikakiihdytys :D. Meinaan että kirjahan on tosi paksu, ja suurin osa siitä on ikään kuin jonkinlaista verkkaista kasvutarinaa, ja sitten yhtäkkiä tapahtuu käänne kuin suoraan johonkin B-luokan kauhudekkariin. Merirosvojen haamut vyöryy paikalle tms., en enää muista tarkkaan. Joka tapauksessa tuli tunne että tuossa kohtaa kustantajalle vietiin luonnos ja tämä sanoi että niin eikös tämän pitänyt olla kammottava yliluonnollinen tarina eikä tämmöinen henkilökuva, ja sitten King totesi että ai niin, ja vyörytti paikalle haamumerirosvot. Itse lopetin lukemisen siinä kohtaa ja totesin että hyvä kirja tähän asti, mutta ei tätä jaksa.

Vierailija
44/60 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen juuri Holly-kirjaa. Pakko päästä avautumaan jonnekin, koska olen autistinen ja kirjailijoiden tekemät lapsukset ärsyttää. 

Kirjassa on henkilö nimeltä Bonnie, ja hän on ÄÄRIMMÄISEN tarkka vegaani. Jopa niin tarkka että on valmis kuolemaan asian puolesta jos niikseen tulee. 

Yhdessä vaiheessa kirjaa Bonnie on kaupassa ja meinaa ostaa suklaaleivoksia, mutta ostankin vain dietti-limsaa, eikä anna suklaan houkutuksille periksi. Mutta ongelma piilee siinä, että King on maininnut suklaaleivokset nimeltä ja kyseinen tuote ei ole vegaaninen. En ole itse vegaani enkä siksi ole tästä harmissani, vaan tällainen epäjohdonmukaisuus ärsyttää. Jos joku on niin tarkasti vegaani kuin Bonnie, niin hän ei edes katseli kyseisiä tuotteita. 

Vierailija
45/60 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ja Uinu, uinu lemmikkini.

Ehkä jotkut yksittäiset novellitkin ovat yhtä hyviä, mutta kun tässä kysyttiin kokonaista kirjaa.

Vierailija
46/60 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen juuri Holly-kirjaa. Pakko päästä avautumaan jonnekin, koska olen autistinen ja kirjailijoiden tekemät lapsukset ärsyttää. 

Kirjassa on henkilö nimeltä Bonnie, ja hän on ÄÄRIMMÄISEN tarkka vegaani. Jopa niin tarkka että on valmis kuolemaan asian puolesta jos niikseen tulee. 

Yhdessä vaiheessa kirjaa Bonnie on kaupassa ja meinaa ostaa suklaaleivoksia, mutta ostankin vain dietti-limsaa, eikä anna suklaan houkutuksille periksi. Mutta ongelma piilee siinä, että King on maininnut suklaaleivokset nimeltä ja kyseinen tuote ei ole vegaaninen. En ole itse vegaani enkä siksi ole tästä harmissani, vaan tällainen epäjohdonmukaisuus ärsyttää. Jos joku on niin tarkasti vegaani kuin Bonnie, niin hän ei edes katseli kyseisiä tuotteita. 

Kiinnitin ihan samaan huomioon!

Vierailija
47/60 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään varsinainen fani mutta King on mielestäni aivan loistava tarinankertoja. Minullekin on jäänyt mieleen Duma Key, joka oli hieno kirja, kunnes ---- SPOILER---- tapahtui yhtäkkinen paranormaali pikakiihdytys :D. Meinaan että kirjahan on tosi paksu, ja suurin osa siitä on ikään kuin jonkinlaista verkkaista kasvutarinaa, ja sitten yhtäkkiä tapahtuu käänne kuin suoraan johonkin B-luokan kauhudekkariin. Merirosvojen haamut vyöryy paikalle tms., en enää muista tarkkaan. Joka tapauksessa tuli tunne että tuossa kohtaa kustantajalle vietiin luonnos ja tämä sanoi että niin eikös tämän pitänyt olla kammottava yliluonnollinen tarina eikä tämmöinen henkilökuva, ja sitten King totesi että ai niin, ja vyörytti paikalle haamumerirosvot. Itse lopetin lukemisen siinä kohtaa ja totesin että hyvä kirja tähän asti, mutta ei tätä jaksa.

Minulle on käynyt noin pari kertaa. King on loistava kirjoittaja, hän maalailee ihmiskuvia ja paikkoja taitavasti, mutta sitten kun yliluonnollisuus tulee kuvaan, alkaa tökkiä. Siksi esimerkiksi Piina ja Dolores Claiborne ovat suosikkeja, koska niissä ei juuri yliluonnollisia elementtejä ole.

Vierailija
48/60 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kingin omat kirjat, musta torni sarja on todella huono. Parhaita kirjoja on uinu uinu lemmikkini, hohto, Carrie, tohtori uni, Se tietenkin, monet muut 

Vierailija
49/60 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista kirjan nimeä. Poika eksyi metsään ja joku vaanii sitä ympärillä.

Eksyneiden jumala. Tykkäsin myös siitä

Ja tietenkin tukikohta 

Vierailija
50/60 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holly, uusin ja mun mielestä ehdottomasti paras

Vierailija
51/60 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan tämä tuote alkuperäisessä teoksessa saman niminen kuin suomennoksessa?

Vierailija
52/60 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni on nähnyt tukikohdan elokuvana?  Tukikohta 1 ja 2 

Vierailija
53/60 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on unohdettu mersumies trilogia joka on enemmän dekkari kuin kauhua. Ihan luettavia nekin.

Vierailija
54/60 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolkuttajat, Uinu uinu lemmikkini.

Harmi, että kaikki Kingin kirjoihin perustuvat leffat on niin surkeita. 

Vierailija
55/60 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Bonnie joku sivuhahmo? Olen lukenut Hollyn, mutta en muista ketään Bonnieta. Tosin muistan, että joku työskenteli kirjastossa ja ajoi aina sinne polkupyörällä. Oliko hän Bonnie?

Vierailija
56/60 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se-kirjan viimeiset sata sivua olivat aika sekavia. Jotenkin tarina vain lässähti.

Vierailija
57/60 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Bonnie joku sivuhahmo? Olen lukenut Hollyn, mutta en muista ketään Bonnieta. Tosin mui

Oli yksi uhreista ja ajoi polkupyörällä.

Vierailija
58/60 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmat on jääny lukematta, vanhoista pidin eritoten Bachman tarinoista.

Juokse tai kuole leffa on kyllä kaikkien aikojen rimanalitus.

Leffaan on saatu saman niminen päähenkilö ja tulevaisuusdystopia ja aivan kaikki muu on

kirjoitettu uusiksi. Siis ei yhtään mitään tekemistä alkuperäisen novellin kanssa.

Uskomatonta shaissea.

Vierailija
59/60 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni on nähnyt tukikohdan elokuvana?  Tukikohta 1 ja 2 

Minisarja tää mun mielestä on ja kyllä on aivan loistava, Randall Flagg on ihan paras Kingin luoma hahmo ja tässä osui vielä näyttelijä valinta todella kohdalleen...

Vierailija
60/60 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on saman niminen. Jenkkiläinen firma. Suomessa ei ees myydä niitä. Nimeä ei ollut siis käännetty, vaan kyseessä tuotemerkki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän