Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinivuodet menivät hukkaan

Vierailija
29.09.2020 |

Mulla on alkanut kaivelemaan viimeaikoina se että ei ollut koskaan ns. teinivuosia ja jonnekkin pitää nyt avatua. Esi-/Teini-ikä meni koulun ja töiden välillä ja vapaa aikaa ei koskaan ollut. Yläasteella koulun jälkeen ja viikonloppuisin tein tuttujen firmassa töitä/leikkasin naapureiden nurmikoita, tein polttopuita jne. koska meidän perheen talous oli niin kuralla että ne rahat mitä tienasin meni perus elinkustannuksiin.

Velka kerty siitä kun molemmat vanhemmat lomautettiin samaan aikaan (eri yrityksissä töissä) ja emme saaneet muuta kuin lapsilisää 7kk joka ei riitä 2 aikuisen, lapsen ja koiran elättämäseen joten piti ottaa lainaa/myydä kaikki ''ylimääräiset'' tavarat sekä käyttää vähäiset säästöt. Sen lisäksi olin kiusattu yläasteella ikinä ei kutsuttu mihinkään, ja 8 luokalla alettiin syrjimään minua ja tein kaikki ryhmätyöt yksin jne. Suoraansanottuna minulla ei ollut yhtäkään ystävää enää yläasteella.

Amiksessa aloin tekemään oppisopimuksella töitä ja n. vuosi sitten valmistuin alalle ja samoihin aikoihin perheen talous alkoi parantumaan, nyt pari kuukautta sitten saatiin vihdoin talous on kuntoon ja vakaa työpaikkakin alla. Viimeaikoina on tullut mieleen että en koskaan elänyt normi teininä vaan elämä pyöri koulun ja töiden/rahan välillä, en ole koskaan seurustellut, ollut kotibileissä taikka ollut oikeita kavereita. Ajatus on alkanut masentamaan ja en oikein tiedä että mitä pitäisi tehdä, periaatteessa hyppäsin lapsuudesta aikuisuuteen ja jätin väliin ne ns. ''villit'' teinivuodet.
M20

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole teininä kehittynyt sosiaalisesti taitavaksi, niin voi olla vaikea päästä myöhemminkään mukaan.

Vierailija
22/30 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä ei menetä mitään. Aloita opiskelijaelämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun muutat omillesi (jos et vielä ole) niin se elämä alkaa ;=)

Vierailija
24/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole menettänyt mitään. Teini-ikä on kurjaa. Sitä ihannoivat vain vanhat kääkkänät.

Vierailija
25/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villit teinivuodet on elokuvista opittu malli. On paljon ihmisiä, joiden mielestä elämän parasta aikaa on keski-iässä. Eli harmittaako sinua se, että teini-ikä ei mennyt elokuvien mallin mukaan? Ja kun olet vasta parikymppinen, niin sinullahan on nuoruus vielä pitkälti edessä. Minulla oli hauskin ja villein elämän vaihe juuri opiskeluaikoina, siinä 20-25 ikävuosina.

Vierailija
26/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit vielä. Itselläni jäi ne villit vuodet elämättä niin teininä kuin siinä parikymppisenä. Tämän takia olen nykyään täysi ihmisraunio, pää täynnä itsetuhoa. En tule enää ikinä saamaan mitään hyvää elämääni kun vedin parhaat vuoteni pöntöstä alas istuen tietokoneen edessä pelaten enkä saanut tarvittavia kokemuksia elämässä ja parisuhteissa pärjäämiseen.

Toivo on kuollut jo monta vuotta sitten osaltani, mutta sulla on vielä mahdollisuus - tartu siihen.

/m39

Vierailija
27/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla villit vuodet on vasta 20 ja 30 ikävuoden välillä. Itselläni oli 19-21.

20+ on koulukiusaamispaskat takanapäin ja korkeakouluopinnot edessä, niin hyvin ehtii kokea vaikka ja mitä.

Vierailija
28/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kaikki vielä edessä. Et ole liian vanha mihinkään. Todella monella on kokemus siitä, että ei ollut "oikeanlainen" teini ja elänyt sellaista mielikuvien teinielämää. Minä tuhlasin teinivuodet angstisuuteen ja ahdistukseen, tai niin koin aiemmin. Nyt ajattelen että normaali teini-ikä.

Ehdit hyvin seurustelemaan ja muuta. Olet vielä tosi nuori. Älä anna perheesi liikaa sitoa sinua enää, sinun kuluu lähteä elämään omaa elämääsi.

Vierailija
29/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kaltaiset ihmiset on aikuisina katkeria ihmisille ketkä vietti ne villit vuodet ja biletti. Sit on hyvä rauhoittua. Suurimmalle osalle tulee se villi vaihe myöhemmin. Joskus se tulee.

Vierailija
30/30 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten kaksi suuntaa, ylös tai alas.

Ja ihan itse saat valita, että vellotko säälissä ja vihassa, lopulta masentuen ja katkeroituen.

Vai onko jo tässä päivässä jotain hyvää ja mitä mukavaa tulevaisuus voikaan tuoda tullessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi