Kuinka pitkä on Suomen pisin nainen?
Kuinkahan pitkä mahtaa olla pisin nainen Suomessa? Itse olen elämäni aikana törmännyt ehkä alle viiteen naiseen, jotka ovat olleet silminnähden yli 190-senttisiä. Kaksimetriseen naiseen en ole varmaan ikinä törmännyt. Kertokaa, kuinka pitkiä naisia suurinpiirtein olette nähneet täällä, pisimmästä päästä nimenomaan
Kommentit (92)
Eikös tälle palstalle joskus kirjoitellut joku 195cm pitkä nuori nainen?
178cm pitkänä naisena on välillä niin hemmetin iso ja pitkä olo täällä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
178cm pitkänä naisena on välillä niin hemmetin iso ja pitkä olo täällä Suomessa.
Kuvittele sitten jossain Välimeren maissa tai Aasiassa.
Itse olen 189 cm nainen ja mieheni 203 cm ja meillä on 9 vuotias tyttö 157 cm ja 12 vuotias poika 179 cm ja pojan luokalla on tyttö joka on arviolta 190-200 cm koska tyttö on minua pidempi ja miestäni hieman lyhyempi ja kun todistusten jaossa viime keväällä tyttäreni seisoi hänen vieressä niin tyttäreni pää oli vain hieman hänen takapuoltaan korkeammalla joka tarkoittaa että hänen jalkansa ovat todella pitkät ja hänen kengänkokonsa on 47 ja kun täällä kaikki niin paljon kengänkoista puhuvat niin minun kengänkokoni on 46 ja mieheni 49
Itse olen 185cm pitkä nainen ja kengän koko 40. Poikani pituusennuste 205cm. Mieheni on yli 190cm pitkä.
Tsekeissä 190 cm ei ole harvinaisuus. Yleensä vielä kasvaa tummaa karvaa suun ympäristössä. Ei mun juttu, mutta ehkä jonkun muun.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 189 cm nainen ja mieheni 203 cm ja meillä on 9 vuotias tyttö 157 cm ja 12 vuotias poika 179 cm ja pojan luokalla on tyttö joka on arviolta 190-200 cm koska tyttö on minua pidempi ja miestäni hieman lyhyempi ja kun todistusten jaossa viime keväällä tyttäreni seisoi hänen vieressä niin tyttäreni pää oli vain hieman hänen takapuoltaan korkeammalla joka tarkoittaa että hänen jalkansa ovat todella pitkät ja hänen kengänkokonsa on 47 ja kun täällä kaikki niin paljon kengänkoista puhuvat niin minun kengänkokoni on 46 ja mieheni 49
Pituutta on näemmä siunaantunut mutta kirjoitustaitoa ei.
Vierailija kirjoitti:
Tyttäresi 157cm ja pää hieman takapuolta korkeammalla? Jos 190-senttisellä on yli 150cm pitkät jalat niin on joo todella pitkät jalat :D Haluaisin itsekin nähdä tämän tytön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti nainen ei voi kasvaa yli 190. Ei erity testostretonia niin nivelet ei pysy koossa tuon mitan jälkeen. Isot rankaluiden väliset nivelet ei kestä sitä massaa ja rasitusta. Isolla nivelillä kiinnittyy kehoon raajat kuten jalat, kädet ja pää, oikeastaan kaulakin on vain niveljatke joka siis pidemmällä naisella rapistuu yli 190cm korkeuksissa.
Itse 188 sairaanhoitaja nainen joka lapsena pelkäsi kasvavansa loputtomiin korkeutta ( kengänkoko 52 joten ei korkokenkiä muutenkaan)Kasvuhormonistahan tuo kasvu johtuu, eikä testosteronista. Teini-iässä tuo testosteroni alkaa vasta erittyä enemmän, mutta silloin naisen pituuskasvu on jo lähes ohi. Kuukautisten aloitusaikaa venyttämällä voidaan kasvaa pidemmäksi.
Niin Lentopalloilija Laura Pihlajamäki 194 cm pitkä, pisin nainen maailmassa 249 sm (Zeng Jinlian)
Aika vähän olette maailmaa tai ihmisiä nähnyt. Olen törmännyt nuorena poikana 208 cm naiseen. Oltiin samassa työpaikassa. Kengänkokoa en koskaan kysynyt, mutta isompi kuin minulla (47). Myös 190 cm on nähty useita. Niin ja kengän koko ei ole mitenkään sidoksissa pituuteen. Suvussani on useita yli koon 50 olevia kengänkokoa, suurin 57. Heistä jokainen on minua lyhyempi. (195)
Pituus on usein naiselle ongelmallisempi kuin miehelle.
Kengänkoko ei voi olla 52, varsinkaan naisella. 180-senttisellä naisella on usein kenkä 40.[/quote
Olen 167 cm ja kengänkokoni on 42. Niin että höpö höpö.
Nainen voi kasvaa jos hän saa päähänsä kolhun tai kasvaimen joka vaikuttaa aivolisäkkeeseen!
Silloin ulkoiset oireet ovat suuret kämmenet ja jalat! Ja vahvat luut kasvoissa!
Awak Kuiernon 195 mutta hänhän ei ole perinteisessö mielessä suomalainen, pelaa nimittän USA:ssa.
Eräs puolituttu nainen on noin 190cm, oli pelannut koripalloa.
Tällä hetkellä korisjoukkueissa varmaan on joitakin 190cm+ kokoisia?
Ressu Redford 147 cm. Kengän numero 36.
Tästä miehestä on karsittu kaikki turha pois.
Itse olen 193 cm pitkä 41v. mies. Pitempiä naisia kun minä aikuisiällä olen nähnyt livenä vain kaksi. Toinen oli samassa koulussa kuin minä ylä asteella hän oli silloin noin 195 cm pitkä nainen.
Toisen noin 205 cm pitkän laihan naisen näin Lahden prismassa viime viikolla hänellä ei ollut muuten korkkareita jalassa.
Meinas leuka pudota lattiaan silkasta hämmästyksestä mutta keräsin itseni koska ei ole kiva jos ihmiset koko ajan tuijottaa tai kyselee että kuinka pitkä olet.
Eikä se korkea pituus ihmisessä mikään häpeän aihe olekkaan päinvastoin olkaa ylpeitä pituudestanne minä ainakin olen vaikka en itse miehenä mikään super pitkä olekkaan.
Riippuu mitä takoitetaan naisella.
Nykypäivästä en tiedä, mutta kautta aikojen Suomen pisin nainen oli Rosa Wedstedt. Wedstedt syntyi v. 1885 ja 22 vuotiaana v. 1907 hänen pituudekseen mitattiin 7 jalkaa ja 4 tuumaa eli 223,5 cm. Wedstedtin kuolinajasta ei löydy tietoja.
Espoossa olen itse nähnyt arviolta 190cm naisen, mutta heitä on varmaan vielä useampia