Kuinka pitkä on Suomen pisin nainen?
Kuinkahan pitkä mahtaa olla pisin nainen Suomessa? Itse olen elämäni aikana törmännyt ehkä alle viiteen naiseen, jotka ovat olleet silminnähden yli 190-senttisiä. Kaksimetriseen naiseen en ole varmaan ikinä törmännyt. Kertokaa, kuinka pitkiä naisia suurinpiirtein olette nähneet täällä, pisimmästä päästä nimenomaan
Kommentit (92)
Eikä se kengänkoko suinkaan aina henkilön pituudesta johdu. Pitkät varpaat vaativat isomman koon. Lyhyemmälläkin voi olla pitkät varpaat. Jalkaterän mallikin vaikuttaa. Jos isovarvas on pitkä, täytyy ostaa isompi koko kuin jos etuvarvas on pidempi. Useimmiten kengän kärki on jo pidempi etuvarpaan kohdalta, joten pienempi numeroinen kenkä mahtuu. Myös iän myötä jalkaholvi madaltuu ja tämäkin pidentää jalkaterää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti nainen ei voi kasvaa yli 190. Ei erity testostretonia niin nivelet ei pysy koossa tuon mitan jälkeen. Isot rankaluiden väliset nivelet ei kestä sitä massaa ja rasitusta. Isolla nivelillä kiinnittyy kehoon raajat kuten jalat, kädet ja pää, oikeastaan kaulakin on vain niveljatke joka siis pidemmällä naisella rapistuu yli 190cm korkeuksissa.
Itse 188 sairaanhoitaja nainen joka lapsena pelkäsi kasvavansa loputtomiin korkeutta ( kengänkoko 52 joten ei korkokenkiä muutenkaan)Kengänkoko ei voi olla 52, varsinkaan naisella. 180-senttisellä naisella on usein kenkä 40.
Ei kyllä just nyt tule mieleen 180 cm naisia, joilla olisi kengän koko 40. Jos googlettelet supermalleja, niin vaikka pituutta useimmilla on ~175 cm, niin kengän koko on jotain tyyliin 40-43. Esim Tyra Banksin kengän koko on 44.
Palstamiesten mukaan pisin nainen voi olla max 165 cm, loput on sitten kai miehiä.
Joskus jossain lehdessä oli haastattelu 192cm naisesta, en enää muista sen tarkemmin. Oli vielä vanhemmasta päästä, joku 60-vuotias tai yli. Varmaan mukava pituusero muihin ikäisiinsä naisiin :D
Kerran näin kaupassa Espoossa vanhemman, ehkä noin 55-60- vuotiaan pariskunnan, jossa mies oli varmaan pisin jonka olen koskaan nähnyt livenä. Seisoivat vieressäni lihatiskillä. Olen seissyt 212cm Joonas Suotamon vieressä ja voin sanoa että tämä mies oli vielä pidempi, varmaan 215cm tai yli. Hänen puolisonsa oli myös pitkä naiseksi, minua silminnähden pidempi (olen itse 180cm). Mietin vain sattuuko heillä olemaan lapsia :D
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti nainen ei voi kasvaa yli 190. Ei erity testostretonia niin nivelet ei pysy koossa tuon mitan jälkeen. Isot rankaluiden väliset nivelet ei kestä sitä massaa ja rasitusta. Isolla nivelillä kiinnittyy kehoon raajat kuten jalat, kädet ja pää, oikeastaan kaulakin on vain niveljatke joka siis pidemmällä naisella rapistuu yli 190cm korkeuksissa.
Itse 188 sairaanhoitaja nainen joka lapsena pelkäsi kasvavansa loputtomiin korkeutta ( kengänkoko 52 joten ei korkokenkiä muutenkaan)
Onhan noita yli 190 cm naisia, jos lukee vaikkapa lentopallon naisten Mestaruusliigan kookoonpanoja (ja sieltä suomalaispelaajia). Roosa Laakkonen LP Kangasala 193, Sanni Rantanen LiigaPloki 190. 175 cm lentopalloilija on jo lyhyt, jos ei ole passari tai libero, yleispelaajankin "pitäisi" nykyään olla jo lähellä 180 cm ja keskipelaajien siellä lähellä 190 cm. Tosin Suomessa iso osa (yleis- ja keski-) pelaajista on siinä 177 - 183 cm.
Vierailija kirjoitti:
Joskus jossain lehdessä oli haastattelu 192cm naisesta, en enää muista sen tarkemmin. Oli vielä vanhemmasta päästä, joku 60-vuotias tai yli. Varmaan mukava pituusero muihin ikäisiinsä naisiin :D
Eikä varmaan edes pelkkiin naisiin, on varmaan 98% tuon ikäisiä miehiäkin pidempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse 188 sairaanhoitaja nainen joka lapsena pelkäsi kasvavansa loputtomiin korkeutta ( kengänkoko 52 joten ei korkokenkiä muutenkaan)Kengänkoko ei voi olla 52, varsinkaan naisella. 180-senttisellä naisella on usein kenkä 40.
Ei kyllä just nyt tule mieleen 180 cm naisia, joilla olisi kengän koko 40. Jos googlettelet supermalleja, niin vaikka pituutta useimmilla on ~175 cm, niin kengän koko on jotain tyyliin 40-43. Esim Tyra Banksin kengän koko on 44.
Eräällä suomalaisella 194cm lentopalloilijalla (naisella) on kengän koko 42. Pitkälläkin voi olla pieni jalka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä eläessäni nähnyt naista, jonka kengän koko olisi 50. Edes miehillä tuommoista räpylää harvoin näkee, vaikka pituutta olisi lähes kaksi metriä. Tuntuu että kaikilla on joku 42-45. Mutta joo, en kiellä etteikö voisi olla mahdollista. Yleistä ei kyllä ole
213-senttisellä Lauri Markkasellakaan ei ole kengännumero 50, vaan 48 tai 48,5. Eli siinä vertailukohtaa, kuinka valtava kengännumero 50 todellakin on naiselle.
Kommentoin aiemmin että isäni kengänkoko on 53, mutta unohdin mainita että hän on "vain" n. 194 cm pitkä. Ja 185 cm pituisen siskoni kengänkoko on 47. Eli voisin ihan hyvin uskoa että ainakin jollakin 190 cm pituisella naisella voisi olla vitosella alkava kengännumero.
Äitini on muuten n. 165 cm ja hänen kengännumeronsa 42, sama kuin minullakin (olen 172 cm).
(Satun kyllä tuntemaan muitakin miehiä joiden kengänkoko on jotain luokkaa 48-52 ja kukaan heistä ei ole edes yli 195 cm pitkä.)
Nämä todella pitkät naiset ovat harvoin missään julkisuudessa. Sami Eerolasta (218 cm) on ollut muutama juttu Suomen pisimpänä miehenä, mutta naisesta ei ole koskaan ollut mitään mainintaa. Toki ymmärrettävää, jos eivät halua tehdä itsestään numeroa
Vierailija kirjoitti:
Eikä se kengänkoko suinkaan aina henkilön pituudesta johdu. Pitkät varpaat vaativat isomman koon. Lyhyemmälläkin voi olla pitkät varpaat. Jalkaterän mallikin vaikuttaa. Jos isovarvas on pitkä, täytyy ostaa isompi koko kuin jos etuvarvas on pidempi. Useimmiten kengän kärki on jo pidempi etuvarpaan kohdalta, joten pienempi numeroinen kenkä mahtuu. Myös iän myötä jalkaholvi madaltuu ja tämäkin pidentää jalkaterää.
Tuli mieleen tämän (151 cm) kiinalaisen jalat:
https://www.kenyatalk.com/index.php?threads/the-world-is-obsessed-with-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te tiedätte toisten kengänkokoja? Olen 182 cm pitkä nainen ja kengänkokoni on 40. Esim. korkokengissä ja ballerinoissa 41 on liian iso; jossain talvikengissä menee kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Itse 188 sairaanhoitaja nainen joka lapsena pelkäsi kasvavansa loputtomiin korkeutta ( kengänkoko 52 joten ei korkokenkiä muutenkaan)
Kasvuhormonistahan tuo kasvu johtuu, eikä testosteronista. Teini-iässä tuo testosteroni alkaa vasta erittyä enemmän, mutta silloin naisen pituuskasvu on jo lähes ohi. Kuukautisten aloitusaikaa venyttämällä voidaan kasvaa pidemmäksi.
Pisin en toki ole, mutta tosi harvoin näen itseäni pidempiä naisia. Omat mitat 187cm, 70kg, kengät useimmiten 43.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko suomessa ainuttakaan 200cm tai lähelle naista?
Kyllä heitä on.
Olisi joskus hauska törmätä
Kerran on tullut vastaan nuori nainen, joka oli n. 2 m pitkä, ellei pidempikin. Hämmästyttävän pitkä eikä vain naiseksi. Tosin en tiedä oliko kyseessä suomalainen nainen, sillä oli tummaihoinen ja vaatteetkin viittasivat toiseen kulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran on tullut vastaan nuori nainen, joka oli n. 2 m pitkä, ellei pidempikin. Hämmästyttävän pitkä eikä vain naiseksi. Tosin en tiedä oliko kyseessä suomalainen nainen, sillä oli tummaihoinen ja vaatteetkin viittasivat toiseen kulttuuriin.
No silloin hän ei ollut suomalainen. Mutta pitkä silti
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Awak_Kuier?
Tosin on "vain" 194 cm
Olen 194cm mies ja olen elämäni aikana tavannut muutaman itseäni pidemmän naisen. Yhtäkään heistä en Suomessa mutta se ei tietenkään tarkoita etteikö Suomessa mahdollisesti olisi parimetrisiä naisia. Ei vain ole tullut minua vastaan.
213-senttisellä Lauri Markkasellakaan ei ole kengännumero 50, vaan 48 tai 48,5. Eli siinä vertailukohtaa, kuinka valtava kengännumero 50 todellakin on naiselle.