Mies ei ymmärrä huomioinnin alkeita
Mieheni ystävän isä kuoli, nimeäni ei "muistettu" kirjoittaa adressiin, jonka kirjoittivat perheen kesken (miehen äiti ja lapsensa yms).
Äitini antoi miehelle joulupaketin, mies ei edes miettinyt, olisko ollut kiva antaa jotain ns.vastalahjaksi.
Mieheni sisko sai lapsen, taisin jäädä onnitteluviestistä pois.
Anopille miehen mukana lähettämästäni joulumuistamisesta ei kuulunut mitään kiitosta. Tiedän kyllä, että kovaan käyttöön oli lahja mennyt, eli tuskin oli epämieluisa.
Tässä vain pintaraapaisu. Kulkeekohan tämä huomioimattomuus/moukkamaisuus suvussa? Kyrsii. Pitäisi matkata anoppilaan joulun jälkeen, mitähän mukavaa keksisin tänä vuonna laittaa pakettiin?
Kommentit (7)
Kyllähän ne peruskäytöstavat usein kotoa opitaan. Tai kuten miehesi tapauksessa, ei opita.
Oli kiitoksenkipeyttä tai ei, kyllä minua vituttaa jos sitä ei koskaan kuule. Yhtenä päivänä autoin kahta tuntematonta ihmistä antamalla omastani. Kumpikaan ei kiittänyt. Kyllä se ärsytti.
Mitäs otit sellaisen ukon. Opeta tavoille tai vaihda parempaan.
Mistä itse kiitit häntä viimeksi?
Anoppi varmaan kiitti lahjasta, mutta mies ei muistanut mainita. Sellaista elämä on, kissa kiitoksilla elää.
No. Mun mielestä olisitte voineet miehen kanssa yhdessä antaa äidillesi lahjan. Olisit voinut onnitella miehen siskoa vauvasta myös ihan itse. Luulenpa että miehesi ei vaan osaa ajatella tuota asiaa niin kuin sinä.
No joo, onhan tuo ollut oma moka ottaa moinen mies vaivoiksi. Ei se ennen pelannut tietokonepelejäkään kuin vaivaiset nelisen tuntia päivässä. Nyt voi pelata vaikka iltaviidestä aamukolmeen. On kuulemma harrastus eikä aio lopettaa ennen kuin kuolee.
Tämä pikkuvaimo on se, joka tässä talossa käy töissä, miehellä riittää useammaksi vuodeksi loisimisrahaa kun myi kämppänsä. Muuten, heidän perheensä on ns. Facebook-perhe: kaikki keskustelu käydään siellä. Eli ehkä anoppi olisi kiitoksensa sen kautta esittänyt, kun oikein kaveriksikin pyysi. Kissa kiitoksella elää joo, mutta.....
No, kyllä mies sentään elukoista pitää huolen.
Kiitoksenkipeä pikkuvaimo kitisee. Älä viitsi olla ihan lapsi.