Lihavien keksimät sanonnat vol 1.0
Eli minkälaisia lihavien ihmisten sanontoja tiedätte? Kuten esim seuraavat: "kannan ylpeänä kiloni" , "olen vain isoluinen", "pitää olla muotoja", "sisäinen kauneus", "lääkkeet lihottavat", " olen luonnostani sellainen että en pysty laihtumaan". Entäs tiedättekö paljon nimityksiä joilla lihavat haukkuvat normaalipainoisia? Esim " anorektikko", "kukkakeppi", "luuviulu"?
Kommentit (121)
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 03:06"]
Kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole automaatio lihavuudelle. Tiedän useita kilpparivajiksia, jotka ovat hoikkia ja normaalipainoisia, eivät edes tukevia.
[/quote]
Ei tietenkään ole automaatio, mutta kyllä se voi normaalipainoisen heittää sinne lievästi ylipainoisen puolelle siltikin. Tottakai jokaisella oireet on erilaiset, toisille tulee jotakin mitä toisille ei. Ja sitten kun lääkityksen saa kuntoon niin "helpompi" se tullut paino pudottaakin. Eikä kilpirauhasen vajaatoiminta taida selittää todella vaikeaa ylipainoa, mutta on se ihan fakta että suurelle osalle se aiheuttaa painonnousua. Ei sitä ehkä ihan nälässäkään viitsi olla, mieti jos joku huippumalli (tottunut elämään niukalla ruualla ja tarkkailemaan syömisiään) lihoo myös yli 10kg. Että ei se nyt aina ihan tahdostakaan ole kiinni nämä asiat, silloin kun ihminen on sairas. Terveellä varmasti toimiikin simppeli ohje, että syö vähemmän kuin kuluttaa.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 17:55"]
“HAES’n yksinkertaisen perusajatuksen mukaan paras tapa edistää terveyttä on kunnioittaa omaa kehoasi.
[/quote]Onko ylensyönti "oman kehon kunnioittamista"?
[/quote]
Kuka tässä nyt on mistään ylensyönnistä puhunut?
Itse aloin parantua ahmimishäiriöstä vasta siinä vaiheessa, kun päästin irti vihasta. Aiemmin olin aina elänyt elämääni niin, että suunnittelin asioita, joita teen "sitten kun olen hoikka". En koskaan elänyt hetkessä, olin onneton, murehdin koko ajan läskejäni ja vihasin kehoani. Se valtava stressin määrä ja itseinho eivät varmaan nekään yhtään edistäneet mun terveyttä... Ei se, että rakastaa itseään sellaisena kuin on ja kunnioittaa omaa vartaloaan tarkoita, etteikö voisi/haluaisi laihduttaa.
Ja niin, ehdin syödä itselleni 40 kg ylimääräistä. Kilpirauhasen vajaatoiminta löytyy ja on varmaankin osasyyllinen joihinkin kiloihin, mutta en pistä sen piikkiin kaikkea (vaikka tää tauti oireilee kyllä niin eri tavalla eri ihmisillä, että uskon nuo monen kymmenen kilon nopeat lihomiset täysin). En hauku normaalipainoisia tai hoikkia. En saa kiksejä siitä, että aloitan av:lla ketjuja, joiden ainoa tarkoitus on halveksua ihmisiä heidän fyysisen olemuksensa perusteella.
[/quote]
Mutta sinä myönnätkin hoikkien olevan seksikkäämpiä ja halutumpia, kuin kaltaisesi. Siitä tässä on kyse.
[/quote]
Eli saa olla lihava kunhan vain tajuaa hävetä itseään ja luopua parisuhteesta, harrastuksista, kauniista vaatteista, hiustenlaitosta ja meikkamisesta ja kulkea aina allapäin ja anteeksipyydellen. Miksi ajattelet tuolla tavalla?
Minut saatiin nuorempana uskomaan että olen jotenkin erityisen vastenmielisen näköinen ja aiheutan suorastaan kuvotusta kanssaihmisille ja siksi välttelin ihmisiä, liikuin vain hämärän aikaan, luovuin kaikesta kanssakäymisestä muiden kanssa ja peittelin vartaloani, kasvojani ja hiuksiani niin hyvin kuin pystyin. Sittemmin olen huomannut etten oikeasti ole niin ruma, en vain sovi suomalaisiin kauneusihanteisiin. Silloin itseäni hävetessäni olin myös 20 kiloa laihempi kuin nykyään joten ei häpeä ole aina kiloista kiinni.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 19:18"]
"Mussa on enemmän rakastettavaa"
Mieheni vastaa joka kerta "Mulle riittäis kyllä vähän vähempikin"
xD
[/quote]
Minä taas saan tuon vastauksen aina, kun sanon miehelleni, että minä olen painoni arvosta kultaa :)
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 07:12"]
xD
[/quote]
Minä taas saan tuon vastauksen aina, kun sanon miehelleni, että minä olen painoni arvosta kultaa :)
[/quote]
Kunhan mielistelee, jotta sais seksiä. Laihduta vähän, niin saat vielä enemmän imartelevia sanoja ja parempaa seksiäkin!
Ketjun aloittaja on luultavasti itseään vihaava paino-ongelmainen.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 08:08"]
Kunhan mielistelee, jotta sais seksiä. Laihduta vähän, niin saat vielä enemmän imartelevia sanoja ja parempaa seksiäkin!
[/quote]
Mitä ihmeen mielistelyä tossa on?
Kaikilla ei oikeasti elämä ole pelkästään ulkonäöstä kiinni. Kyllähän mun mies tykkää hoikista naisista. Toisaalta se tykkää myös latinoista enkä mä ole sellainenkaan.
Onneksi mun mies tykkää siitä sisäisestä kauneudesta enemmän kuin ulkoisesta ja pystytään heittämään huumorilla mun ylipainostani. Eikä todellakaan ole muuten mitään valittamista seksielämässä eikä niissä kehuissakaan.
Saattaa olla tosissaan vaikea uskoa, että jotkut ihmiset näkevät ihmisessä muutakin kuin ulkokuoren, koska susta ei siihen ole, mutta sellaisia kuitenkin todellakin on olemassa. Taitaa jopa valtaosa olla sellaisia.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 07:42"]
Tuosta isoluisuudesta, siis että jollain on isommat luut niin sen täytyy kyllä jotenkin pitää paikkaansa sillä onhan toiset paljon isompia vaikkei läskiä olis yhtään, kahdella voi olla sama painoindeksi ja rasvaprosentti molemmilla vaikka 12 % mutta toinen voi olla vaikka kaksinkertaisen kokoinen. Itsekin olen välillä ollut täysin rasvaton mutta en koskaan tule lähellekkään niin pieneksi kuin jotkut jotka vaikka vähän lihaviakin, siis jopa vähän ylipainoisia.
[/quote]
Miten paljon kuvittelet luiden oikein painavan?
Lihava on sellainen, jolla on runsaasti ylimääräistä rasvaa. Ei siinä tarvitse luiden kokoa katsoa lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 07:52"]
Olen av:n mittapuulla oikein maailmanennätysläski mutten ole koskaan haukkunut normaalipainoisia enkä alipainoisia. Joistain alipainoisista olen ollut huolissani siinä vaiheessa kun normaalipituinen nainen on painanut alle 40 kg ja lanugo on kasvanut kasvoihinkin.
Minun ei tarvitse sanoa että olen roteva tai isoluinen koska en ole. Keskiverrot luut ja hieman lihaksikkaampi mutten mitään Ronskilan-Iita mallia. Liikapainoni on vain läskiä joka aiheutuu liiasta syömisestä ja liian vähästä liikunnasta. Liikunnalle ei ole juuri nyt aikaa ja ruoka on vain kertakaikkiaan liian hyvää.
Kertokaapas te normaalipainoiset vuorostanne miksi kuvittelette etten tiedä olevani läski vaan se pitää ääneen sanoa ja todeta myös että se ärsyttää teitä ja oletatte minun myös olevan älyllisesti alemmalla tasolla kuin te?
[/quote]
Älä projisoi pahaa oloasi ketjuun, jossa ei kukaan ole haukkunut sinua eikä lihavia. Lue aloitus uudelleen ja jos sinulla ei ole siihen mitään sanottavaa, niin älä ainakaan ala mankua asiasta joka ei liity aiheeseen. Jos sinä et käytä kiertoilmaisuja tai et tiedä niitä, niin miksi alat jauhaa jostain haukkumisesta tai siitä, että tiedät olevasi lihava. Eivät liity ap:n kysymykseen mitenkään.
"Olet liian laiha".
Tämä kommentti on pullealta kaverilta. Oma painoni on 70 kg.
Tuosta isoluisuudesta, siis että jollain on isommat luut niin sen täytyy kyllä jotenkin pitää paikkaansa sillä onhan toiset paljon isompia vaikkei läskiä olis yhtään, kahdella voi olla sama painoindeksi ja rasvaprosentti molemmilla vaikka 12 % mutta toinen voi olla vaikka kaksinkertaisen kokoinen. Itsekin olen välillä ollut täysin rasvaton mutta en koskaan tule lähellekkään niin pieneksi kuin jotkut jotka vaikka vähän lihaviakin, siis jopa vähän ylipainoisia.
[/quote]
Luiden koko vaihtelee ainoastaan pituuden mukaan. Kahdella samanpituisella on aika tarkkaan samanlainen ja painoinen luusto. "Raskasluinen" voi painaa ehkä kilon enemmän kuin "kevytluinen", ei kymmentä.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 09:16"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 07:52"]
Olen av:n mittapuulla oikein maailmanennätysläski mutten ole koskaan haukkunut normaalipainoisia enkä alipainoisia. Joistain alipainoisista olen ollut huolissani siinä vaiheessa kun normaalipituinen nainen on painanut alle 40 kg ja lanugo on kasvanut kasvoihinkin.
Minun ei tarvitse sanoa että olen roteva tai isoluinen koska en ole. Keskiverrot luut ja hieman lihaksikkaampi mutten mitään Ronskilan-Iita mallia. Liikapainoni on vain läskiä joka aiheutuu liiasta syömisestä ja liian vähästä liikunnasta. Liikunnalle ei ole juuri nyt aikaa ja ruoka on vain kertakaikkiaan liian hyvää.
Kertokaapas te normaalipainoiset vuorostanne miksi kuvittelette etten tiedä olevani läski vaan se pitää ääneen sanoa ja todeta myös että se ärsyttää teitä ja oletatte minun myös olevan älyllisesti alemmalla tasolla kuin te?
[/quote]
Älä projisoi pahaa oloasi ketjuun, jossa ei kukaan ole haukkunut sinua eikä lihavia. Lue aloitus uudelleen ja jos sinulla ei ole siihen mitään sanottavaa, niin älä ainakaan ala mankua asiasta joka ei liity aiheeseen. Jos sinä et käytä kiertoilmaisuja tai et tiedä niitä, niin miksi alat jauhaa jostain haukkumisesta tai siitä, että tiedät olevasi lihava. Eivät liity ap:n kysymykseen mitenkään.
[/quote]
Missä kohtaa tuossa projisoitiin pahaa oloa? Mistä kommentoija tietää että henkilöllä on paha olo?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 15:44"]
Lihavat suuttuu näistä jutuista. 29 on kuitenkin oikeassa. Lihavat aiheuttavat välinpitämättömyydellään niin hirveät kustannukset yhteiskunnallemme. Mun mielestä tupakoitsijoille/alkoholisteille/ylipainoisille pitäisi määrätä veronkorotus tai joku pakollinen ylimääräinen sairausvakuutus. Sitte samat tyypit vinkuu ku terveyskeskukseen on pitkät jonot, on huonot lääkärit ja sitä ja tätä. Niin, siellä on ehkä ihmisiä hoidossa, jotka eivät ole itse aiheuttaneet sairauksiaan. Tai sitte ne jonot aiheuttaa toiset lihavat ym. kustannuserät.
[/quote]
Lihavathan eivät todellakaan ole välinpitämättömiä, jos ajattelevat niitä kilojaan ja laihduttamista päivittäin. Siitä on välinpitämättömyys kaukana. Pieni osa lihavista on lyönyt hanskat tiskiin ja päättänyt, että eivät tee asialle mitään ja sekin johtunee siitä etteivät jaksa enää taistella itsensä kanssa.
Eli väärä sananvalinta. Ei mulla muuta.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 02:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 17:19"]
"Mulle on tullut viis kiloa lisää painoa kun aloin käydä salilla kun lihakset on kasvaneet", tämä siis sellaisen pulleron suusta joka oli käynyt salilla jo kokonaiset kaksi kertaa.
Olin aiemmin itsekin ylipainoinen, eli en ole mistään mitään tietämätön onnekas luikku, mutta olin hyvin tietoinen millä ne ovat tulleet ja millä ne lähtevät (ja lähtiväthän ne, ihan vaan syömällä vähemmän ja liikkumalla enemmän).
[/quote]
Niin, lihastahan naisille yleensä vuodessa voi tulla kaiketi maksimissaan se kilo tai puolitoista, kaksi taitaa olla jo mahdottomuus mutta miehille kai se parikin voi tulla. Ja se kilo/puolitoista kiloa vuodessa vaatii sitten siellä salilla aika tiheään käymistä;) Se on vaan huvittavaa, kun toiset luulee joko nesteen kertymisen tai läskin olevan lihasta jonkun kuukauden salitreenin ansiosta, aivan kuin sitä lihasta tulisi joku pari kiloa kuussa:D
[/quote]
Sun tiedot naisten lihaskasvusta on keskiajalta.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 03:06"]
Kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole automaatio lihavuudelle. Tiedän useita kilpparivajiksia, jotka ovat hoikkia ja normaalipainoisia, eivät edes tukevia. Kun se lihominen tapahtuu aivan samalla tavalla, on sitten vajaatoimintaa, sukurasitetta tai mitä tahansa - syödään enemmän kuin kulutetaan ja/tai kaloripitoista pahaa turhaa moskaa (sipsejä, viinereitä, pikaruokaa jne).
Mitä minä ihmettelen lihavuudessa, on se että kuinka ihmiset päästävät sitä ylipainoa kertymään 10 kiloa saati useita kymmeniä kiloja? Kun huomaa että nyt alkaa olla vaatteet ahtaita ja vaaka näyttää enemmän kiloja kuin aikaisemmin, eikö siinä vaiheessa ole helppoa puuttua asiaan, laihduttaa ne muutama ylikilo tai ainakin estää vielä enemmän lihominen? Kun eihän kukaan voi lihoa huomaamattaan tai edes kovin lyhyessä ajassa; 1 kilon lihominen vaatii 7 000 ylimääräistä kaloria ja vastaavasti 10 kiloon vaaditaan 70 000 kaloria, johon määrään on mätettävä järjettömästi ja silkkaa moskaa.
[/quote]
Sulla on tuossa pointti ja ihmettelen itsekin, "miten tässä näin pääsi käymään". Lihominen liittyy usein sellaisiin ajankohtiin elämässä, jolloin on kiire ja stressiä ja se tapahtuu niin nopeasti, ettei siinä pysy edes mukana. Minulla tapahtui näin. Lähinnä vaan pöllämystyneenä katsoin vierestä, mitä keholleni tapahtui.
Kun kokemus on uusi (eikä johdu jostain selkeästä syystä) ei painonnousuun osaa edes tarttua eikä edes ymmärrä, että tässä on nyt tosi kyseessä. Jos paino on sahannut ja pari ylimääräistä kiloa on saanut karistettua pelkällä uloshengityksellä, sitä kuvittelee että homma toimii edelleen niin.
Eli vastaus kysymykseesi, kuinka voi lihoa 10 kg tuosta vaan, vastaus on se, että tietyn iän jälkeen jatkamalla entisillä ei-lihottavilla elintavoilla näin voi tapahtua. Ja jos omissa elintavoissa ei ole siihenkään mennessä ollut mitään vikaa ja paino on pysynyt kuosissa, on vaikeaa motivoitua nopeasti tekemään muutoksia varsinkaan kun ei tajua, mistä on kyse.
No, nyt tajuan. Lihakset rapisevat päältä kovaa vauhtia, siinäpä se suurin tekijä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 09:59"]
Mitähän ap sinunkin päätäsi rasittaa muiden kilot?
[/quote]
Ap:ta harmittaa, että hän joutuu verorahoistaan maksamaan kaikkien ylipainoisten sairaalakulut - ap:n mielestä kun he kaikki ovat kakkostyypin diabeetikkoja, jotka ovat saamaisillaan infarktin
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 07:12"]
xD
[/quote]
[/quote]
Tä?
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 09:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 02:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2013 klo 17:19"]
"Mulle on tullut viis kiloa lisää painoa kun aloin käydä salilla kun lihakset on kasvaneet", tämä siis sellaisen pulleron suusta joka oli käynyt salilla jo kokonaiset kaksi kertaa.
Olin aiemmin itsekin ylipainoinen, eli en ole mistään mitään tietämätön onnekas luikku, mutta olin hyvin tietoinen millä ne ovat tulleet ja millä ne lähtevät (ja lähtiväthän ne, ihan vaan syömällä vähemmän ja liikkumalla enemmän).
[/quote]
Niin, lihastahan naisille yleensä vuodessa voi tulla kaiketi maksimissaan se kilo tai puolitoista, kaksi taitaa olla jo mahdottomuus mutta miehille kai se parikin voi tulla. Ja se kilo/puolitoista kiloa vuodessa vaatii sitten siellä salilla aika tiheään käymistä;) Se on vaan huvittavaa, kun toiset luulee joko nesteen kertymisen tai läskin olevan lihasta jonkun kuukauden salitreenin ansiosta, aivan kuin sitä lihasta tulisi joku pari kiloa kuussa:D
[/quote]
Sun tiedot naisten lihaskasvusta on keskiajalta.
[/quote]
Vahingossa peukutin alas tätä, sori. Komppaan!
[quote author="Vierailija" time="10.12.2013 klo 09:25"]
[/quote]
Luiden koko vaihtelee ainoastaan pituuden mukaan. Kahdella samanpituisella on aika tarkkaan samanlainen ja painoinen luusto. "Raskasluinen" voi painaa ehkä kilon enemmän kuin "kevytluinen", ei kymmentä.
[/quote]
Näinkin helppo asia voi olla kovin vaikea ymmärtää...luut itsessään ei varmasti paina paljon mitään, mutta jos ihmisellä on kauttaaltaan isommat raamit (leveämmät hartiat, lanteet, nilkat, ranteet jne) kuin toisella samanpituisella, niin eikös sen sano järki sinullekin että painoa on enemmän, vaikkei läski olisikaan? Isokokoisemmassa kehossa on enemmän myös muuta materiaalia kuin luita (ja läskiä).
"ei talvikunnossa pitoa" hehheh
En laihdu, koska syön liian vähän. Elimistöni on säästöliekillä.