Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia voimakkaasta hiustenlähdöstä naisilla?

Vierailija
29.09.2020 |

Harmittaa vietävästi, ja pelottaa, miksi omat hiukset tippuu. Vajaassa kuukaudessa ponnarin paksuus ohentunut alle puoleen edellisestä, aina ollut todella paksut hiukset eikä tämmöistä tapahtunut koskaan.

Joku jolla on ollut vastaavaa? Onko löytynyt syytä? Apua?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti voimakkaan stressin jälkeen hiuksia muutaman kuukauden. Pyydä spironolactone-resepti, mulla loppui sillä.

Vierailija
2/3 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ltselläni käynyt elämässä monta kertaa. Syinä esim. laihdutus, raskaus ja imetys (hiukset lähtenyt ihan harvaksi imetyksen loputtua), e-pillerin aloitus tai lopetus. Ja nyt vaihdevuosissa tukka on jäänyt pysyvästi ohueksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lähti voimakkaan stressin jälkeen hiuksia muutaman kuukauden. Pyydä spironolactone-resepti, mulla loppui sillä.

Stressiä on kyllä ollut, mutta niin on ollut jo varmaan kymmenen vuotta. :D Oudon kuuloinen lääke, millä perusteella sulle sitä hiustenlähtöön määrättiin? Käyttötarkoitukset olivat kurkkaamani mukaan ihan muita.

2, mulla ei edes imetyksen lopettamisen jälkeen tippunut sen kummemmin tukkaa, tämä on oikeasti jo ihan jostain uudesta ulottuvuudesta.. Jos ei pian lopu, niin ei auta kun vetää jäljelle jääneet kokonaan pois. Itseasiassa pohdin, voiskohan kyse olla kuitenkin jostain hormonitoiminnan häiriöstä? Menkat ovat olleet alkuvuodesta asti kummalliset, tutkittiin kyllä sen puolelta kaikki mutta ei löytynyt syytä.. Mut esimerkiksi nyt vasta ekaa kertaa yli puoleen vuoteen ennen kuukautisia tulee minkäänlaisia ennakko-oireita, rinnat kipeät, iho on alkanut taas rasvoittua ja perus mielialaoireet voimistuneet. 

ap