Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy mitä tahansa suljetulla osastolla olevalta

Vierailija
29.09.2020 |

Vastaan lääkepäissäni niin kauan kuin jaksan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako siellä kunnon terapiaa ja mistä hoito koostuu? Ystäväni oli joskus mielisairaalassa myös ja minusta tuntui, että se oli vain lukittu ihmisten säilöpaikka, jossa hoitona oli pelkästään lääke. Toivottavasti asiat on nyt paremmin.

Hoito on tosiaan pitkälti lääkehoitoa, lisäksi on joka päivä lyhyitä keskusteluja hoitajan kanssa. Mitään kunnollista terapiaa ei ole. Välillä on hoidollisia ryhmiä, joissa ollaan esimerkiksi keskusteltu psykoosisairaudesta.

Eli ei ole muuttunut mikään paremmaksi. Miksiköhän ei terapiaa saada noihin paikkoihin? Eihän se mieli parane vain lääkkeillä ja säilömisellä. Hoitajan kanssa keskustelu ja nuo ryhmätkin on aika turhia.

Vierailija
22/27 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa olet osastolla? Mun hoitoon ainakin sisältyi taideterapia, musiikkiterapia, fysioterapia, FA-terapia, psykologikäynnit + omahoitajakeskustelut ja käynnit osastonlääkärillä. Mua siis hoidettiin ihan kunnolla. Ikinä ei ole määrätty hoidoksi pelkkiä lääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa olet osastolla? Mun hoitoon ainakin sisältyi taideterapia, musiikkiterapia, fysioterapia, FA-terapia, psykologikäynnit + omahoitajakeskustelut ja käynnit osastonlääkärillä. Mua siis hoidettiin ihan kunnolla. Ikinä ei ole määrätty hoidoksi pelkkiä lääkkeitä.

Lahdessa. Ja ihanaa kuulla, että jossakin noin!

Vierailija
24/27 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tämmöinen tilanne Kuusankoskella. Kyllä siellä monella potilaalla oli ihan kunnon hoidot käynnissä ellet sitte sattunu tulemaan vaan esim. parin viikon sähköjaksolle. Noiden lisäksi oli toki erilaisia ryhmiä. Kaikille löytyi se oma juttunsa.

Vierailija
25/27 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tämmöinen tilanne Kuusankoskella. Kyllä siellä monella potilaalla oli ihan kunnon hoidot käynnissä ellet sitte sattunu tulemaan vaan esim. parin viikon sähköjaksolle. Noiden lisäksi oli toki erilaisia ryhmiä. Kaikille löytyi se oma juttunsa.

Unohdin tosta mun listasta vielä ravitsemusterapian. Sielläkin kävin syömishäiriöni takia.

Vierailija
26/27 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle tapahtunut jotain traumaattista, vai mistä arvelet psykoosin johtuvan?

Vierailija
27/27 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko myös Kånken- hullu?