Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

University of Life, elämänkoulu jne.

Vierailija
08.12.2013 |

Facebookissa koulutustietoina. Millaiset ihmiset laittavat noita koulutustietoihinsa facessa? Miksi ei vaan voi jättää tyhjäksi, jos ei esim. ole mitään koulutusta? Mitä tuolla haetaan? Onko teillä face-kavereissa näitä tyyppejä, millaisia ovat?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetaan sitä, että muut ymmärtäisivät tyypin olevan sangen fiksu, vaikka onkin kouluja käymätön. Toisin kuin "turhantärkeät akateemiset paskanjauhajat", jotka eivät ymmärrä oikeasta elämästä mitään. Mun tuttavapiirissä nää on esim. puolialkoholisoituneita vahtimestareita ja vastaavia.

Vierailija
2/18 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan wt-tyyppejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat niitä henkilöjä joilla ei riittänyt älyllinen kapasiteetti hankkia edes minkäänlaista ammattitutkintoa. Enemmän myötähäpeää aiheuttavat nämä yksilöt, joilla lukee ELÄMÄN KOVA KOULU. Laittaisin koulutustiedot mielummin tyhjiksi kuin nolaisin itseni moisilla koulutustiedoilla.

Vierailija
4/18 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

YH-äitejä ja amiksia. Omasta mielestään tosi fiksuja.

Vierailija
5/18 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi olen mitä olen -blogin kaltainen höpöttäjä

Vierailija
6/18 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 20:25"]

Haetaan sitä, että muut ymmärtäisivät tyypin olevan sangen fiksu, vaikka onkin kouluja käymätön. Toisin kuin "turhantärkeät akateemiset paskanjauhajat", jotka eivät ymmärrä oikeasta elämästä mitään. Mun tuttavapiirissä nää on esim. puolialkoholisoituneita vahtimestareita ja vastaavia.

[/quote]

Niin, itse olen huomannut, että näihin liittyy usein tosiaan erikoinen koulutusvastaisuus. Opiskelun vähättely ja pitäminen turhana perseen kuluttamisella luentosalin penkillä. "Miksi opiskella monta vuotta, kun voi pärjätä vähemmälläkin". Miksi näin? Ainoastaan lyhyen koulutuksen vaativat ammatit ok, muille hymyillään vinosti.

Vierailija
7/18 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat juuri näitä jotka pääsivät peruskoulusta juuri ja juuri (osa jäi yläasteellakin luokalle kerran, jotkut jopa kaksi kertaa). Mitään muita kouluja ei olla käyty (ainakaan loppuun asti). Vastustetaan koulua ja ollaan omasta mielestä viisaita. Käytännössä lähes kaikki ovat työttömiä ja/tai juoppoja. Harvempi on työelämässä.

Vierailija
8/18 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni naurettavaa. Ihan kuin esim. yliopistotutkinnon hankkineet eivät olisi käyneet MYÖS tätä "elämän kovaa koulua".

Vierailija
9/18 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pari, mitä tiedän, ovat entisiä pikkurikollisia ja nykyisiä keskikaljapatriootteja. Kolmas kuoli juuri puolisen vuotta sitten, nelikymppisenä alkoholinkäyttönsä takia.

Vierailija
10/18 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseiset ilmaukset aiheuttavat lähinnä myötähäpeää ja miettimisen, pitäisikö ko. kaveri poistaa fb-kavereista...

Vierailija
11/18 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassau, tosiaan pitää paikkansa, että "elämänkoululaiset" ovat alkoholin kanssa läträäviä ja mielenterveysongelmasia, vaatimattomasti koulutettuja persuja :D Osuu täsmälleen yksiin niiden kolmen kanssa, jotka omissa FB-tuttavissani on.

Vierailija
12/18 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen oikeasti älykkäitä ja sivistyneitä ihmisiä, joiden koulutus on syystä tai toisesta jäänyt peruskouluun. Mutta yhdelläkään heistä ei ole kyllä koulutustiedoissaan mitään elämänkouluja.

Noi elämänkoululaiset ketä tiedän ovat järjestään moniongelmaisia päihde- ja mielenterveysongelmista sekä yleisestä elämänhallinnan puutteesta kärsiviä yksilöitä, joiden älykkyys (laajasti nähtynä sekä teoreettisen, käytännön- että tunneälynkin osalta) siellä asteikon matalammalla laidalla. Uho on kova mutta minkäänlaisia näyttöjä ylivertaisuudestaan yhtään millään elämänalueella en ole nähnyt, ehkä lukuunottamatta holtitonta sekoilua, tehtyjä lastensuojeluilmoituksia ja dokaamista.

Vierailija
13/18 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos siihen pitää laittaa jotain? En ole noissa yhteisöissä (Facebook jne.) joten en tiedä.

Ihmettelen vain sitä miten virallisilla valtion tilastosivuilla käytetään sanavalintoja "paremmin koulutettu" tai "huonommin koulutettu" ja samaan aikaan halutaan suojelurahaa tai vankilassa istumista 'rasisteilta' deskriptiivisten termien käyttämisestä. Ei ole olemassa huonompia ja parempia koulutuksia; vain erilaisia koulutuksia erilaisiin tarpeisiin.

-Mies 28v-

Vierailija
14/18 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:22"]

Uho on kova mutta minkäänlaisia näyttöjä ylivertaisuudestaan yhtään millään elämänalueella en ole nähnyt, ehkä lukuunottamatta holtitonta sekoilua, tehtyjä lastensuojeluilmoituksia ja dokaamista.

[/quote]

Näinhän se menee. Alemmuuden tunnetta kompensoidaan uhoamalla omasta ylivertaisuudesta. Bonuksena tietysti se elämänkokemus ja viisaus, jota on kerääntynyt kanta-asiakkaana kaikissa kaupungin kurjimmissa kuppiloissa.

Vierailija
15/18 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lukion ja AMK:n käynyt, mutta enemmän minua on elämänkoulu opettanut kuin lukio ja AMK. En ole istunut linnassa, en polta tupaakkaa tai juo alkoholia.

Vierailija
16/18 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella persulla on tuo.

Vierailija
17/18 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 21:39"]

Minä olen lukion ja AMK:n käynyt, mutta enemmän minua on elämänkoulu opettanut kuin lukio ja AMK. En ole istunut linnassa, en polta tupaakkaa tai juo alkoholia.

[/quote]

Nii-in. Minä olen yliopiston käynyt, ja on se elämän koulu opettanut minuakin. FB:ssä olen silti jättänyt koulutus-kohdan tyhjäksi.

Nämä "University of Life" ja "Housewife Inc." tyyliset vastaukseen koulutus- ja työpaikkakysymyksiin ovat sitä samaa kulunutta, mukahauskaa vitsiä kuin laittaa lomakkeessa kysymykseen "Sex?" vastaukseksi "Yes, please" tai "No thanks".

HÖHHÖHHÖÖ. Ei ole tullut ainakaan mitään huumori- tai klisheidenvälttämiskoulua käytyä, sen näkee.

Vierailija
18/18 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkislaiset. Tähän täytyy sanoa, että tunnen pari hyvinkin elämässään menestynyttä tarkkiksella ollutta(toinen on aikanaan pahasti adhd veljeni). Mutta useampi tarkkiksella ollut on fbookissa käynyt elämän korkeakoulun.