Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako ultraäänitutkimusta nykyisin raskauden aikana tehdään?

Vierailija
08.12.2013 |

?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raskaana olevia paikalla?

Vierailija
2/11 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai missä kaupungeissa tehdään automaattisesti 4D?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultria on yhteensä 2, kunnallisella puolella siis jotka ovat maksuttomia. Ainakin lohjalla on kuulemma käytössä 4d ultra-laite, muista kaupungeista en tiedä, paitsi että Espoossa ja Helsingissä sellaista ei ainakaan ole käytössä.

Vierailija
4/11 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi, nt-ultra ja rakenneultra. Ainakin täällä Helsingissä.

Vierailija
5/11 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä vuotta sitten kunnallisella puolella tehtiin 3 ultraa, miten lie nykyisin?

Vierailija
6/11 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, niskapoimu- ja rakenneultrat. Jos on joku syy, tehdään ylimääräisiä. Meillä ne ylimääräiset maksaa, vaikka on ihan määrättyjä. En tiedä, onko ultra 3D vai 4D, en tiedä, mikä ero niillä on.

Vierailija
7/11 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja ei 4d:tä Helsingissä.

Vierailija
8/11 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon Tampereella ja täällä tehdään 2, eli ne perus seulonnat. Ei oo tietääkseni 4D?

Yllätyin vähän, miten helposti olen itse päässyt ylimääräisiin ultriin nyt alkuraskaudesta. Olin varautunut menemään yksityiselle viikolla 8 omalla rahalla katsomaan että kaikki on kunnossa (pelkään kohdunulkoista), mutta neuvolasta sainkin lähetteen ultraan koska kuukautiset olivat olleet niin epämääräiset, että raskauden tarkkaa kestoa oli vaikea määrittää niiden perusteella. Ultrapäivänä vuosin ihan pikkuisen verta ja sain ajan viikon päähän, jotta nähdään onko kaikki ok! Tietty noista on se vajaan 30e lääkärimaksu mennyt, mutta pieni hinta mielenrauhasta. Olisi ollut kamalaa odotella sinne viikolle 12 epätietoisena, onko tuolla ylipäänsä mitään elämää. Varsinaiset seulontaultrathan ovat ihan ilmaisia.

Vierailija
9/11 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä raskausviikolla/kuukaudella tuo rakenneultra tehdään?

Vierailija
10/11 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta saamassani esitteessä lukee, että niskaturvotusultra on rvk 11-13 ja rakenneultra 18-21 TAI viikon 24 jälkeen. Ymmärtääkseni tuo eka on kuitenkin se normaali aika?

Vierailija
11/11 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viikon päästä rakenneultra, ja silloin mulla on viikkoja kasassa 20. Eli tosiaan 18-21 viikoilla tehdään, tai vaihtoehtoisesti viikon 24 jälkeen, mutta silloin raskautta ei enää voida keskeyttää vaikka sikiöltä löytyisi millaisia kehityshäiriöitä, Siksi siis tehdään yleensä aiemmin..