Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erimielisyydet häistä - miten ratkaista?

Vierailija
29.09.2020 |

Tilanne on yksinkertaisesti tämä - mies haluaa kovasti jo lasta, mutta ei ole niin innostunut häistä. Näkee ne turhana asiana, jonka voi hoitaa joskus myöhemmin jos siltä tuntuu. Minäkin haaveilen lapsesta, mutta haluan ehdottomasti mennä naimisiin ennen sitä. Tämä on minulle erittäin tärkeä asia, josta en haluaisi luopua.

Mies on kyllä kosinut minua muutama kk sitten, mutta ei ole selkeästi ajatellut "next steppiä". Tiedän, että hän inhoaa juhlia ja hössötystä, joten olin heti valmis luopumaan haaveilemastani "prinsessapäivästä", sillä onhan häät yhteinen juttu. Tunnustan kyllä, että tämä kirpaisi enemmän kuin vain vähän sillä olihan kyseessä yksi elämäni isoista haaveista.

Ehdotin miehelle, että suunnittelen meille jotkut pienet ja yksinkertaiset maistraattihäät nopealla aikataululla. Käydään sanomassa tahdon ja sitten vaikkapa ulos syömään läheisimpien perheenjäsenten kanssa. Nyt kun korona muutenkin vaikeuttaa suunnittelua, ehdotin myös että juhlitaan myöhemmin ensi kesänä vaikka mökillä kavereiden kanssa myöhemmin. Grillailua, hengailua, rentoa yhdessäoloa … jotain sellaista mikä on muutenkin miehen mieleen.

Tämä ei kuitenkaan sovi miehelle. Hän sanoo, että suostuu kävelemään kyllä maistraattiin kanssani mutta juhlia on turha suunnitella tai järjestää. Hän ei halua edes tätä ehdottomaani perheillallista häiden jälkeen, vaan "käydä lyömässä nimet paperiin jos se on niin hiton tärkeää". Kovassa vauvakuumessaan hän näkee tuon muutamankin kuukauden odotuksen sietämättömänä, vaikka lupasin saada jo viimeistään jouluksi kaiken järjestettyä.

Mulla on todella paha olo, sillä tiedän että haluan naimisiin vain kerran. Tuntuu, että olen jo luopunut aika paljosta häiden suhteen ja vastahakoisen miehen raahaaminen maistraattiin on iso kauhukuvani. En tiedä miten edetä tilanteen kanssa. Tämä on jo aiheuttanut monet itkut. Viimeksi silloin kuin mies sanoi kaveripariskunnallemme, että "naimisiin menoa suunnitellaan, koska *minä* haluaa. Minusta se on ihan turha juttu" iski epäilys, haluaa mies olla edes kanssani :(

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle ei ole tärkeää juhlistaa parisuhdetta sinun kanssasi ja kertoa lähipiirille, että suunnittelette pitkää, yhteistä tulevaisuutta. Miltä se tuntuu sinusta? Haluatko lapsen tämän miehen kanssa?

Vierailija
42/48 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häät ovat naisen juttu. Eivät ne miestä kiinnosta. Toisinaan mies voisi olla kiinnostunut järjestämään juhlia ystävilleen, mutta häihin mies ei uskalla puuttua, koska nainen on sellainen hääfasisti.

Kyllä ainakin minun mieheni järjesti häitä innoissaan. Tykkää juhlista. Ja tottakai meillä parisuhteessa molemmat uskaltavat puuttua yhteisiin asioihin.

Tarkoitat kai, että miehesi hoiti häiden juoksevia asioita, joita sinä laitoit hänet hoitamaan.

Ymmärsit väärin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häät ovat naisen juttu. Eivät ne miestä kiinnosta. Toisinaan mies voisi olla kiinnostunut järjestämään juhlia ystävilleen, mutta häihin mies ei uskalla puuttua, koska nainen on sellainen hääfasisti.

Kyllä ainakin minun mieheni järjesti häitä innoissaan. Tykkää juhlista. Ja tottakai meillä parisuhteessa molemmat uskaltavat puuttua yhteisiin asioihin.

Tarkoitat kai, että miehesi hoiti häiden juoksevia asioita, joita sinä laitoit hänet hoitamaan.

Vaikka itse olisit tuollainen mies tai sinulla on tuollainen mies, ei se tarkoita, että kaikki miehet ovat samanlaisia. Meillä minä halusin pienet kirkkohäät, joissa on vain lähimmät todistajat ja sen jälkeen mennään ravintolaan syömään. Mies halusi kutsua myös ystävät ja sukulaiset, joten loppujen lopuksi meillä oli erillinen tila ja pitopalvelu juhliin. Koristeet tehtiin yhdessä. Mies kuitenkin panosti suunnitteluun ja toteutukseen varmaan enemmän kuin minä.

-eri

Vierailija
44/48 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta mieheni buukkasi hääpaikan, vihkijän, tarjottavat ja ravintolan + hääsviitin. En ollut mukana valitsemassa yhtäkään näistä, minulle kun oli aika sama. Ostin itselleni mekon ja valittiin sormukset yhdessä. 

Vierailija
45/48 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo monesti todettukin, ongelma ei ole häät vaan miehen asenne/luonne. Itsekin seurustelin aikanaan miehen kanssa jolla oli todella vahvat periaatteet siitä mitä suostuu tekemään tai haluaa tehdä. Eikä siinä mitään, saahan sitä periaatteita olla. Mutta jos ne kohdistuvat aivan olemattomiin pikkuasioihin eikä mies voi lainkaan heittäytyä koskaan mihinkään mihin ei ole tottunut, elämästä tulee aika ankeaa.

No onneksi tuli ero ja sitten löysin miehen jonka kanssa kaikki olikin helppoa. Vasta silloin silmäni aukesivat sille miten loputtoman paljon vääntöä vanhaan elämääni sisältyi. Nyt rinnalla aikuinen kypsä mies jolla oma tahto ja omat periaatteet mutta joka myös joustaa ja tulee mukaan asioihin jotka minulle tärkeitä. Ero elämässä ja tyytyväisyydessä parisuhteeseen on kuin yöllä ja päivällä.

Mieti vielä että onko tuo mies sellainen jonka kanssa kannattaa tulevaisuutta rakentaa, varsinkaan lapsiperheenä.

Vierailija
46/48 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin etsimään kompromissihalukkaamman puolison, eihän tuollaisen kanssa loppuelämästä tule mitään. 

Ja sitten naiset ja miehet ja häät -yleistyksistä: Itse en ymmärtänyt miehen kosintaa kosinnaksi vaan vastasin kysymykseen "haluatko mennä naimisiin", että "ei se ole mulle välttämätöntä..". Kosinta tapahtui illallisen jälkeen Välimeren rannalla täydenkuun loisteessa näköalapaikalla enkä silti tajunnut mitä tapahtuu. ;-) 

No naimisiin mentiin, mutta hyvin pienesti, en missään tapauksessa halunnut juhlia, missä olisin keskipisteenä. En kuulu kirkkoon, mutta olisin suostunut avioliiton siunaukseen jos se olisi ollut miehelleni tärkeää. 

Vierailija
47/48 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin etsimään kompromissihalukkaamman puolison, eihän tuollaisen kanssa loppuelämästä tule mitään. 

Eikä edes pelkästään se kompromissihaluttomuus vaan täydellinen välinpitämättömyys sinun toiveittesi suhteen ja tunteiden loukkaaminen.

Vierailija
48/48 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi sitä miestä nyt ahdistaa, häät vai naimisiinmeno? Naimisiin kun pääsee nätisti ilman häitäkin, ihan sama onko kyse kirkollisesta vai siviilivihkimyksestä. Kumpikin onnistuu vähimmillään kahden todistajan läsnäollessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme