Ei tällaisella työelämästä syrjäytyneellä ja sairaalla ole varaa asua yksin
Ei vaan millään rahat riitä, kun aina tulee jotain uutta laskua sairauksien takia.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä aas empaattista porukkaa vasaamassa Ap:lle. - Oikeasi sairaana ja pitkäaikaistyöttömä elämä voi olla odella kallista. En ole kateellinen, eikä oloani tee yhtään paremmaksi, jos nyt aloittaisin halveksinnan, että mitäs meni syrjäytymään ja vielä sairastumaankin! - Vai menikö mahd toisinpäin.
No ei kai kukaan jaksa enää vastata empaattisesti aloittajan ainaiseen valitukseen. Jos yrittää auttaa, niin vastaus on aina "joo, mutta kun" ja loputtomiin syitä miksi mikään parannus tilanteeseen ei käy. Jos joku muu tekisi vastaavan aloituksen, niin vastaukset olisivat varmasti hyvin erilaisia.
No. Ettäkö noin. Itse olen vasa elko uusi palsalla, enkä ihan kaikkiin palstan pitkaiaksiin kirjoittajiin (tai paremmin kirjoiusapaaan?) ole ennättäny tutustua/ kohdata. - Tunnistan tai luulen tunnistavani "jo" sen jonkun, joka aina jankuttaa ikäerosuhteista sekä naisten sukunimestä vouhottavan. Lieneekö myös useamman "pituus -keskustelun" avaajana yksi ja sama tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä aas empaattista porukkaa vasaamassa Ap:lle. - Oikeasi sairaana ja pitkäaikaistyöttömä elämä voi olla odella kallista. En ole kateellinen, eikä oloani tee yhtään paremmaksi, jos nyt aloittaisin halveksinnan, että mitäs meni syrjäytymään ja vielä sairastumaankin! - Vai menikö mahd toisinpäin.
No ei ole kun lääkärit ja reseptilääkkeet menee kelan piikkiin. Ja vinkkinä että lääkäri voi kirjoittaa reseptin myös käsikauppalääkkeisiin jolloin ne saa kelan piikkiin.
Edes kaikkia lääkärin kirjoittamia reseptilääkkeitä ei saa kelan piikkiin, vaikka maksukattokin olisi täynnä. Ihmiset elää jossain ihme pumpulissa, kunnes sairastuvat ja totuus selviää.
Mitä lääkkeitä ei saa? Käsittääkseni lääkekannabiksessa, eläinperäisessä tyroksiinissa yms. kiistanalaisissa lääkkeissä on ollut ongelmia, mutta toimeentulotuki kattaa kyllä suurimman osan niistäkin lääkkeistä joilla ei ole kelakorvattavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sairauden hoitoon liittyviin laskuihin muka saa toimeentulotukea?
Minulla on sama tilanne, mutta en saa soskasta senttiäkään. Perin vähän rahaa, ja hyvä, että saan asuntotuen monien selvitysten jälkeen. Kela tai sosiaalitoimisto eivät todellakaan auta kaikkia, ja lisäksi lääkkeiden omavastuuraja on kohtuuttoman korkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan ap ei saa, koska hänellä ei koskaan ole vielä mikään asia onnistunut.
No kyllä tietääkseni muillakin yrittäjäksi katsotuilla on ollut vaikeuksia saada tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yks huone vapaana, siellä on lähinnä roskapusseja ja pyykinkuivausteline.
Ällöä, kuka säilyttää roskapusseja huoneessa?
En jaksa joka päivä juosta viemään. Niissä on muutekin lähinnä jotain kuivaa paperi/muovi jätettä.
Et siis poistu asunnostasi edes kerran päivässä?
Muuten ei-jaksamisesi on tekosyy.
Roskat otetaan mukaan uloslähtiessä ja kipataan roskikseen.
Useimmille tämä on itsestään selvää.
No kenen sun elämäsi pitää maksaa? Mä en ainakaan muutaisi yhteen jos maksumieheksi joutuu samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama tilanne, mutta en saa soskasta senttiäkään. Perin vähän rahaa, ja hyvä, että saan asuntotuen monien selvitysten jälkeen. Kela tai sosiaalitoimisto eivät todellakaan auta kaikkia, ja lisäksi lääkkeiden omavastuuraja on kohtuuttoman korkea.
Mikä on vähän rahaa? Kuinka pitkään kestää että vajaus toimeentulotukeen on kulutettu pois? Vinkkinä sanon että nosta ne pois tililtä.
Vierailija kirjoitti:
No minä olen ollut vuodesta 2012 työkyvytön ja en ole ikinä saanut asumistukea tai toimeentulotukea. Kaikki lääkärikäynnit ja lääkkeet on pitänyt itse maksaa, samoin bensat.
Leila Koo kirjoitti:
Kimppa-asuminen tulee paljon halvemmaksi. Isojen asuntojen vuokrt on suhteessa paljon halvempia kuin pienten. Kokoa kaveriporukka ja vuokratkaa yhdessä vaikka 3-4 huonetta ja keittiö.
Asumistuki pienenee, mutta muut tuet pysyvät samana. Asumisesi ei tule ainakaan kalliimmaksi kuin nykyinen.
Riippuu siitä onko oikeus toimeentulotukeen. Jos on niin ei todellakaan kannata muuttaa yhteen yhtään kenenkään kanssa yrittääkseen parantaa taloudellista asemaansa. Se ei nimittäin parane vaan saattaa jopa huonontua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen ollut vuodesta 2012 työkyvytön ja en ole ikinä saanut asumistukea tai toimeentulotukea. Kaikki lääkärikäynnit ja lääkkeet on pitänyt itse maksaa, samoin bensat.
Sulla on sitten joko omaisuutta tai puoliso joka tienaa.
Muuta kimppaan asumaan jonkun samanlaisen kanttuvein kanssa.