Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsesi joululahjat 2013 -kertokaa mulle!

Vierailija
08.12.2013 |

Kuinka monta pakettia lapsesi oletettavasti saa? Tuleeko paketteja vanhempien lisäksi muilta?
Mitä olette hankkineet lapsillenne, minkä ikäisille?

Musta on kiva lukea mitä perheissä tapahtuu lahjarintamalla, itseni tekisi mieli antaa kaikenlaista mutta toisaalta edustan sitä rintamaa, joka haluaa pitää lahjamäärän aika pienenä. Kun en voi ostella kaikkea mitä haluaisin, on kiva lukea muiden hankinnoista :)

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vielä. Jokainen saa muualta lisäksi 2-4 lahjaa. Lisäksi 9v on sopinut kahden kaverinsa kanssa että antavat toisilleen n.5e arvoiset lahjat. Lapsen kanssa valittiin kavereille vartalonhoito tuotteita ja karkkia.

Vierailija
22/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vielä. Jokainen saa muualta lisäksi 2-4 lahjaa. Lisäksi 9v on sopinut kahden kaverinsa kanssa että antavat toisilleen n.5e arvoiset lahjat. Lapsen kanssa valittiin kavereille vartalonhoito tuotteita ja karkkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

19. vuosi äitinä. Olen niin kyllästynyt roinaan ja krääsään jota olen yrittänyt poistaa talosta että sanoin hyvissä ajoin lapsille tänä jouluna tulevan vain yhdet lahjat. Toiveet on sitten 70-80 hintaisia kun olin ajatellut itse alle 50€/lapsi.. Oli tarkoitus yhdet tavaralahjat ja sitten joku matka/yhteistä tekemistä lahjakortteina tyyliin megazone, kiipeilykeskus, kylpylä jne. Ei taida olla varaa kuitenkaan:/ Eli meillä lapset saa 10v tyttö Furbyn, 8v tyttö Teksta robottikoiran, pienemmistä ja isommista en vielä tiedä.

Vierailija
25/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v. autorata ja palapeli. Ehkä vielä joku pieni, jota on toivonut ostetaan lisäksi.

1v. ei vielä mitään. Sukulaisilta varmasti tulee jotain. Ei ymmärrä vielä lahjoja.

Vierailija
26/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osin on hakusessa lahjajutut meillä vielä:/

Ongelmallista koska 12v haluaisi läppärin mutta ei sitä vielä saa, taloudesta löytyy kyllä tietokone, kannettava ja iPad joita käyttää. Eli. Enpä sitten tiedä mitä tilalle.

Ostettuna on pari tietopohjaista kirjaa (poika on tod kova lukemaan) ja lempparisuklaata + MMM-kirja, mutta jotain vielä koska mistään muualtakaan ei mitään tule. 

10v saa haluamansa pleikkapelin ja angry birds-pehmon+suklaata sekä perinteeksi muodostuneen G ennätystenkirja .

Vierailija
27/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v poika saa lahjat perheeltä, kummeilta ja isovanhemmilta.

Kummien lahjoista en vielä tiedä (voi olla yhdessä hankittu isompi juttu tai kaikilta omansa). Isovanhemmilta ja omalta perheeltä:

- teatteriliput

- lasten tabletti

- lautapeli

- kirja

- legopaketti

Vierailija
28/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö 8v:

kosketusnäytöllinen puhelin

heppakorvikset

hiussetti

barbie elokuva

jumpsuit

muumilakanat

väritettävä laukku

120 euroa rahaa

Lisäksi pari pientä lahjaa

Poika 6v:

Kauko-ohjattava auto

farkkuhuppari

angry birds peli

jumpsuit

muumilakanat

120 euroa rahaa

lego paketti

pari pakettia vielä arvoitus

Minä saan:

huonekalusteita

talvikengät

festarilipun

matkalaukun

jotain seksileluja

Vierailija
29/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seuraavat:

13 v

*objektiivi järkkäriin

* 100 e tilille uutta tietokonetta varten

* 50 e edestä rahastoja

* 50 e lahjakortti H&M:lle

* kirja

* peli xboxille

* suklaarasia (juuri se omatoivoma ja mieleinen)

6 v.

* kamera

* legopaketti

* 50 e lahjakortti H&M:lle

* 50 e edestä rahastoja

* joku aatonaattona omavalitsema lahja

* chocolate fix-peli

* suklaarasia (juuri se omatoivoma ja mieleinen)

Muilta tuleviin lahjoihin en osaa sanoa, yleensä esim. anopilta on tullut 25 e / poika rahaa. Mun vanhemmilta on toivottu teinille xbox peliä ja nuoremmalle kirjaa (Tatu ja Patu), mutta katsotaan nyt, että löytävätkö niitä.

Meillä tarkoitus on aina ostaa vähän ja laadukasta. Lahjalista näyttää pidemmältä, kun tuossa on nuo vaatelahjakortit ja rahastot mukana, mutta en nyt tiedä, että pitääkö lapset niitä minään. No, toisaalta ehkä joskus haluavat itsekin valita vaatteitaan ja noihin olen kokoa lukuunottamatta sitten täysin puuttumatta, vaikka mukana ostoksilla olisinkin. Rahastoja ostetaan joka joulu tuolla pienellä summalla.

Vierailija
30/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua kyllä miten lapsille ostetaan niin paljon  sellaista mitä tehdään vaan yksin, ei ikein mitään sellaista mikä lähentää perhettä mitä pelataan ja tehdään yhdessä. en ymmärrä tuollaisia suuria rahamääriä ollenkaa noin pienille. saako ne sitten tehdä rahoilla mitä vaan?? itse annan vain muutaman lahjan enkä mitään pelikoneita enkä sellaisia mitkä erottaa perhettä. vaan vanhanaikaisia laiutapelejä jotka kiinnostavat lasta ja joita pelataan sitten yhdessä. ja sellaisia leluja jotka kehittävät lapsen mielikuvitusta. mutta olenkin varmasti tosi vanhanaikainen..

Vierailija
31/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapset saavat meiltä kaksi pakettia per lapsi, sen lisäksi isovanhemmilta tulee ainakin yhdet lahjat. Kaikilla lapsilla on synttärit lähellä joulua joten lahjoja tulee ihan liikaa jos joulunakin saisivat useita paketteja.

Tyttö (kohta 6v) saa winx-nuken (barbin tyyppinen keijunukke), poika (kohta 6v) saa avaruusaluksen, ja poika 4v saa jonkun lelun missä ritari tms ratsastaa kotkalla, olkohan Schleiss-merkinen lelu tms nimeltään aarnikotkaratsastaja. Toiset paketit sisältävät lapsille paidat ja shampoota, tytölle pieni merenneito- aiheiset ja pojille lentsikka-aiheiset.

Vierailija
32/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olet.

ps. Tietokone yms pelit eivät ole perkeleestä eivätkä typistä mielikuvituksen käyttöä, niitäkin on erilaisia! Toisekseen ne eivät sulje perheen yht aikaa ja oloa pois. Kolmanneksi on nykyajan vanhempien 1 velvollisuus kasvattaa lapsistaan myöskin tietokoneen käyttäjäosaajia, se tieto ja taito on yhä enenevässä määrin tarpeen kun he aikuistuvat.

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 11:03"]

en tajua kyllä miten lapsille ostetaan niin paljon  sellaista mitä tehdään vaan yksin, ei ikein mitään sellaista mikä lähentää perhettä mitä pelataan ja tehdään yhdessä. en ymmärrä tuollaisia suuria rahamääriä ollenkaa noin pienille. saako ne sitten tehdä rahoilla mitä vaan?? itse annan vain muutaman lahjan enkä mitään pelikoneita enkä sellaisia mitkä erottaa perhettä. vaan vanhanaikaisia laiutapelejä jotka kiinnostavat lasta ja joita pelataan sitten yhdessä. ja sellaisia leluja jotka kehittävät lapsen mielikuvitusta. mutta olenkin varmasti tosi vanhanaikainen..

[/quote]

Vierailija
33/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita määriä roinaa suurimmalla osalla! Ei ihme että lapset on tyytymättömiä ja kodit sotkuisia.

Meillä lahja-asia ei ole vielä ajankohtainen,  koska lapsi on reilun vuoden ikäinen.  Ei osteta hänelle mitään, mutta kummeilta, mummeilta ja tädeiltään saa paketit. Olen pyytänyt ostamaan vain jotain pientä ja tarpeellista (onneksi kaikki tajusivat kysyä toiveista), en välitä tavaravuorista enkä usko että se on lapsellekaan hyväksi.

Vierailija
34/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 11:08"]

Niin olet.

ps. Tietokone yms pelit eivät ole perkeleestä eivätkä typistä mielikuvituksen käyttöä, niitäkin on erilaisia! Toisekseen ne eivät sulje perheen yht aikaa ja oloa pois. Kolmanneksi on nykyajan vanhempien 1 velvollisuus kasvattaa lapsistaan myöskin tietokoneen käyttäjäosaajia, se tieto ja taito on yhä enenevässä määrin tarpeen kun he aikuistuvat.

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 11:03"]

[/quote]

[/quote]

Tietokonepelit tarjoavat vain valmiiksi pureskeltuja leikkejä. Toki osa on ihan opettavaisiakin ja lasta aktivoivia, en vain tiedä yhtään. Tietokonetta oppii kyllä käyttämään ihan tarpeeksi hyvin ilman pelikoneita sun muita turhakkeita - ainakin itse olen oppinut, enkä usko olevani mikään poikkeuksellisen nerokas siinä suhteessa :)

Vierailija
35/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat toivoneet tietenkin koko lelukuvaston valikoiman, mutta saavat ne isoimmat toiveet. Ja jokainen pussin lempikarkkejaan.

- 3 v saa lego friends paidan ja sellaisen palikkapelin (lautapeli)

- 6 v saa furbyn

- 8 v saa ps3 pelin, jos löytää jonkun mikä on sopiva meidän vanhempien mielestä TAI jonkun isomman lego paketin

Yhteisesti Tatu ja Patu kirja ja tabletti (tiukkojen käyttämissääntöjen kanssa).

Vierailija
36/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tälle joulua vielä edes mietitty lahja-asioita juurikaan... mummolta ja papalta tulee jotain, se on tiedossa, samoin yksi saa kummitädiltään jotain, toinen saman lapsen kummitädeistä luultavasti ostaa jotain kaikille lapsille. Ehkä voi olla, että nuorimman kummitäti muistaa jotenkin pienintä, ja lasten isotäti saattaa muistaa jotenkin. Isomummoista toinen luultavasti laittaa rahaa, jolla voidaan itse ostaa jotain, toinen ei ehkä mitään. Loput kummit, 5 kpl, tuskin muistavat. Me vanhemmat on puhuttu, että n. 100e olisi joululahjat lapsille, pyrkimys siihen että yksi paketti per lapsi. Yksi on toivonut baby björniä, voi olla että se ostetaan, ja pienemmille sitten legoja ja duploja/brion junarataa. Yhteisiin leikkeihin nämä menee kuitenkin. Monesti on ostettu myös joku yhteinen lahja, esim. lautapeli, ja meille vanhemmille ei välttämättä mitään. Olen sanonut miehelle, että joululahjaksi saa varata itselleen hieronnan kun sille tuntuu olevan tarvetta, minä maksan, ja luultavasti saan samanlaisen "luvan". Mies treenaa kovaa salilla, muttei meinaa muistaa/viitsiä huolehtia lihashuollosta venyttelyjen lisäksi, joten päätin syksyllä ostaa hänelle hieronnat aina lahjaksi, kun sille on syytä. Syksyllä oli vuosipäivä ja isänpäivä, nyt joulu, seuraavaksi hänen syntymäpäivänsä, sitten hääpäivä, ja kesäksi keksin vielä jonkun syyn, vaikka nimipäivät, ja näin saan hänet hierontaan edes joka toinen kuukausi.

Vierailija
37/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan joulua ja lahjojen antamista. Olen elänyt myös ne ajat, jolloin minulla ei ollut varaa lasten lahjoihin, ei edes siihen kaikkein toivotuimpaan. Siksipä nyt kun taloudellinen tilanteeni on kohentunut, haluan hankkia lapsilleni kaiken ja vielä vähän enemmän. En kuitenkaan halua ostaa mitään ns. krääsää, sellaista halpaa kiinaroinaa joka hajoaa samantien. Maksan mieluummin hieman enemmän, jotta tavarasta on sitten myös iloa pitempään. 

Tänä vuonna lapseni saavat:

Tyttö 18v:

Dolce Gusto plus muutama paketti kapseleita

Kaksi leivonta-aiheista kirjaa

Dvd-boksi

Lancome-meikkilahjasetti

Diesel-tuoksulahjasetti

Ammattitason hiustenkuivaaja

Tyttö 16v saa

Kaiutintelakan älypuhelimelleen

Lacomen meikkisetin

Dieselin tuoksusetin

Hiustenkuivaajan kuten yllä

TIGIn hiustuotteita

Jotain pehmeää ostan vielä tytölle pakettiin

Poika 12v

RC-auto

Digikamera

Pari valokuvaukseen liittyvää kirjaa

Metsä-dokumentti dvd

Legon technicsarjan nosturi sekä Volkswagen matkailuauto

Yksi peli xboxille

Kuulokkeet tabletille

Pari pehmeää pakettia

Skylanders Swap Force hahmo

Laavalamppu

Poika 9v saa

Nikko Vaporizr-auto

Legoista superjunasetin sekä "torilla tapahtuu"

Muutaman kirjan Risto Räppääjä- ja Karmea kouluni-sarjoista

Itse ilkimys2-leffan

Hama-helmiä ja niihin levyjä

Legon Marvel-pelin WiiU:lle

Tony Hawk-peli plus lauta xboxille

Pari pehmeää pakettia

Skylanders SwapForce-hahmo ja laavalamppu

Yhteiseksi vielä ostin pojille sellaisen ratti-poljin-systeemin xboxille ja pari rallipeliä. Niin ja Croodit leffan ja namia. 

Tiedän että poikien lahjalista meni vähän överiksi, mutta toisaalta sitten taas eivät saa muualta lahjoja. Lisäksi olen ostellut lahjoja alesta ja vertaillut hintoja, joten ei nuo ole tulleet niin kalliiksi kuin ensisilmäyksellä voisi ajatella. Esim tuon Tony Hawk-pelisysteemin löysin 20 eurolla, vaikka normihinta siinä on kuudesta kympistä ylöspäin. Samoin Legon "torilla tapahtuu" setistä maksoin n. 50e, vaikka silläkin normaalihinta on 120e. Tiedän, että lahjat tulevat olemaan erittäin mieleisiä jokaiselle. 

Vierailija
38/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v: tabletti, jotain muuta lisäksi pitää hommata

11v: tabletti, lisäksi jotain pientä

13v, uusi puhelin, tämän arvo kallein, joten siksi muutkin saa lisää.

19v, rahalla selviää.

Vierailija
39/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimin samoin. Mielestäni joulu saa olla sellainen juhla jolloin lahjoja tulee paljon. Lahjat voivat hyvin olla käytännöllisiäkin, eikä kaiken tarvitse olla kamalan kallista. (Krääsää ja kaupallisuutta voi ja pitäisikin tietysti välttää.) Pienelle lapselle on kuitenkin suuri ilo itse paketin avaaminen, joulupukin tuleminen ja joulutunnelma, jonka olennainen osa ovat lapselle ne lahjat. Tuntuu pahalta, että on lapsia jotka eivät saa omilta vanhemmiltaan mitään.

Vierailija
40/85 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v. poika:

2 x lippu jääkiekko-otteluun ( hyvät paikat )

2 x lahjakortti Kakkugalleriaan ( vieköön tyttöystävän kakkubuffettiin )

partakone 

Armanin tuoksu & dödö

Peakin huppari

pokerisalkku ( k-18 )

kirja tai pari ( nämä vielä ostamatta )

PS3 peli

tyttö 18v:

imuri

kasa leffoja ( näitä ostettu alekoreista )

Peakin neule

herätyskello

keittiöpyyhkeitä

Dieselin vyö

yöpuku ( etsinnässä )

tyttö 20-v:

Marimekon lautasia ja kulhoja

pyyhkeitä

Marimekon pussilakanat

vedenkeitin

Peakin neule

viisitoista vuotta sitten pääsi halvemmalla, toisaalta nyt ostaa vain tarpeellista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi