Kaunein musakipale, jonka tiedät
Onko sillä kipaleella jokin merkitys sinulle, jos on niin kerro siitä :)
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 08:44"]
Apostolit - Jeesus Tuli
Ihanan koskettava kappale uskon löytämisestä.
[/quote]
Huomaa taas kuinka antikristillisyys jyllää Suomessa nykyään, kun tälle annetaan miinuspeukkuja.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 02:29"]Itsenäisyyspäivän jälkeen täytyy sanoa, että Finlandia-hymni on kyllä todella kaunis ja joka kuuntelukerralla saa kyyneleet silmiin. Olen isänmaallinen ihminen, mutta en sellaisella rasistisella tavalla kuin jotkut täällä palstalla yrittävät väittää. :)
[/quote]
Eilen katselin Uunoa ja pakko todeta että kun biisiä siinä soitettiin ni kyllä itelläki meinas itku päästä ja totesin että on se kyllä mahtava!
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 15:11"]
Ei kyllä mitenkään pysty sanoa yhtä kauneinta, niitä on niin paljon. Esim.
Beethoven: Moonlight Sonata
Kyllä makuja on monenlaisia, en tykännyt näistä mistään, ihan kamalia T. nro 14
Yann Tiersen: Summer '78
Tom McRaella on paljon, esim. Sao Paulo Rain ja Overthrown
http://www.youtube.com/watch?v=60oY1qTWBiU
Gary Jules: Mad World
http://www.youtube.com/watch?v=Oa-ae6_okmg
Husky Rescue: New Light of Tomorrow
http://www.youtube.com/watch?v=rEAy4bHUnxY
[/quote]
Bohemian Rhapsody.
Tulen tästä sekä onnelliseksi, että surulliseksi..
Ekan tuli mieleeni Montserrat Caballe: Hijo de la luna. Sitä on tullut usein kuunneltua yön hiljaisina tunteina... Silloin kun olin yksin ja yksinäinen.
Hengelkisen musiikin puolelta yksi ihanimmista kappaleista on "Ylistäkää herraa taivas ja maa", Petri Kosonen. Se on suorastaan meditatiivinen, tykkään laulaa sitä yksin ollessani.
Finlandia, osaan soittaa sen melodicalla. :)
Ei, en olen uskovainen vaan ateisti mutta silti kylmiä väreitä aiheuttava biisi.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 19:13"]
Kyllä makuja on monenlaisia, en tykännyt näistä mistään, ihan kamalia T. nro 14
[/quote]
No mikäs niissä nyt niin hirveän kamalaa oli?
18
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 02:43"]
Albinoni: Adagio
[/quote]
Mä tykkään kans tästä todella paljon.
Joe Dassin- A Toi
Finlandia hymni
Johnny Cash- Caretaker & My grandfathers clock
Sinead O'Connor- Nothing compares to you
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 19:38"]
Ei, en olen uskovainen vaan ateisti mutta silti kylmiä väreitä aiheuttava biisi.
[/quote]
Minullekin tulee aina keskikoulun aamunavaukset mieleen. Ihana kappale! Lasse Mårtenson henkilönä ärsytti minua viime kuukausiin asti. Sitten luin hänen elämäkertansa ja muutin totaalisesti mieleni!
Hijo de la luna täälläkin, Canto Della Terra, Bachelbelin D Canon, Katie Meluan If you were a sailboat... Monia kauniita kappaleita on maailmassa. Nuo tulivat ekana mieleen, samoin jo mainittu Lumiukko-biisi eli Walking in the air.
Carola- Rakkauden jälkeen. Riipaisevaa, upean naissolistin esittämä!
"Oi muistatko vielä sen virren, jota lapsena laulettiin" - en voi kuunnella laulua itkemättä. Muistuttaa omasta mummostani, joka lauloi tätä ihanalla äänellään.
Komean ja upeaäänisen kontratenori Cezar Ouatun esittämänä:
Cinema Paradiso (kaksi erilaista videota, suosittelen ;))
Painful love